The Dark Meadow – děsivá kopie Infinity Blade (recenze)

Kvalitních akčních hororových her je na AppStore jako šafránu. The Dark Meadow situaci mění a ještě se inspiruje oblíbenou Infinity Blade.

The Dark Meadow běží na momentálně hojně používaném Unreal Enginu a již z prvních minut hraní vám bude jasné, kde se vývojáři z Phosphor Games Studios inspirovali. Hra se totiž v hodně aspektech podobá Infinity Blade a rozhodně se za to nestydí.

Jako bezejmenný hrdina se jednoho krásného, tedy vlastně pěkně ponurého dne, probudíte v opuštěné nemocnici. Hlas staršího muže vám prozradí, že jste ztratili paměť a musíte utéct ze strašidelné nemocnice.

Hra se totiž v hodně aspektech podobá Infinity Blade a rozhodně se za to nestydí

Tu vzala útokem tajemná čarodějnice a její pomocníci, takže očekávejte tuhý odpor. Systém pohybování se je prakticky totožný s Infinity Blade, tedy dotykem na části displeje se posouváte do další lokace. Tažením po displeji se můžete porozhlédnout po místnosti, ale nečekejte, že se projdete směrem, kterým chcete. To vám bohužel autoři nepovolili, stejně jako v již zmíněném Infinity Blade.

Na útěku budete potkávat potvory a přisluhovače čarodějnice, kteří se vám pokus o útěk budou snažit rozmluvit ne zrovna humánní cestou, takže bojový systém je jednou z nejdůležitějších částí hry. Již z větší dálky vidíte, jak se k vám protivník blíží a můžete ho zasáhnout například vystřelením šípu z kuše, nicméně většinu potvor těmito zásahy nezabijete a budete muset přistoupit na boj z blízka. V něm musíte nejen útočit, ale také se správně bránit a vyhýbat se úderům. Naštěstí obrana není zas tak komplikovaná a po pár prvních soubojích dostanete ten správný grif.

Pořádný oříšek přijde až v boji se samotnou čarodějnicí a ačkoliv jste po cestě sbírali veškeré nové zbraně, upgrady a vylepšovali si statistiky, na 99% vám to nebude stačit a napoprvé těžkého protivníka nezabijete. Po tom, co umřete (a věřte, že umřete) se objevíte opět na začátku celé hry. Naštěstí vám zůstanou veškeré zbraně a upgrady, takže projdete stejnou část hry, potkáte stejné protivníky, až se dostanete opět do souboje s čarodějnicí. Nyní už máte daleko vyšší šanci na úspěch. Pokud se vám to opět nepodaří, vše se opakuje znovu, dokud čarodějnici neporazíte. Jinými slovy, zkopírovaný model hraní z Infinity Blade a to do puntíku.

Při hraní čekejte mrazivou atmosféru, která v sobě nemá tolik lekavých momentů, jako například v Silent Hill, nicméně husí kůži po těle vám způsobí zaručeně. Soubojů je také hodně, možná až příliš, ale není to nic nepřekonatelného. Vzhledem k neustálému získávání nových zkušeností a zlepšování vlastností se také vaše postava bude učit nové dovednosti, a přestože už hru budete procházet třeba potřetí, neokouká se.

Grafické zpracování je velmi působivé a Unreal Engine jen opět dokazuje, že se s ním dá výborně pracovat a lze na něm postavit velmi krásné hry.

Přestože už hru budete procházet třeba potřetí, neokouká se

Ačkoliv prostředí není tak detailní, jak bychom si asi mohli přát, je na co se dívat prakticky pořád. Skvělý dabing hlavní postavy a vašeho rádce jen podtrhuje kvalitně odvedenou práci v audiovizuálním oddělení vývojářského studia.

The Dark Meadow je kvalitní hra, kterou si zahrajete a s příjemným pocitem zase vypnete. Graficky je vše v pořádku, souboje nejsou špatné, ale zkrátka chybí něco na víc, něco, co by hráče vysloveně přikovalo a nepustilo. Reálné hodnocení je přesně na pomezí mezi 6 a 7. Absence vlastních inovací však srazila hodnocení na číslo 6.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Hororová on-rail akce
Výrobce: Phosphor Games | Webové stránky hry