The Last Guardian: japonský epos o přátelství, který okouzlí

vytisknout velikost písma
Mýtický The Last Guardian je konečně dokončen a my se můžem těšit, co nabídne.

The Last Guardian je ve vývoji už od roku 2007 a nyní, po téměř 10 letech, několika odkladech a hrozícímu zrušení celé hry se konečně za měsíc objeví na pultech obchodů. Potvrdí Fumito Ueda svoji pověst a přinese nám další nezapomenutelný zážitek?

Nový trend: dlouhý vývoj

Poslední dobou tady máme docela dost her, jejichž vývoj se pořádně táhne. Kromě The Last Guardian je tu třeba Final Fantasy VX nebo Owlboy, o kterém jsme psali nedávno. Konečně se ale všechny tyto zdlouhavé vývojové cykly chýlí ke konci a hráči si tak budou moci vychutnat jejich vytouženou hru.

U her Fumito Uedy je to ještě výraznější, protože v sobě skrývají něco víc. Shadow of The Colossus ohromoval jistou velkolepostí, kterou jen tak nikde nenajdete. Ico byl zase zážitek, který byl ve své době ojedinělý. Podle slov samotného autora by měl Last Guardian obsahovat všechny tyto věci a ještě nějakou specialitu navíc.

PS4 | Adventury | Komentář

Fumito Ueda má obavy o vydání The Last Guardian, limitovalo ho PS4

5 cest Fumito Uedy

V jednom z rozhovorů přímo na blog Playstation Ueda prozradil, že má v rukávu 5 cest, jak chce dosáhnout svého.

První z nich je vyprávění příběhu. Ueda se prý především soustředil na vztah a komunikaci mezi chlapcem a okřídleným Tricem. „Mohou komunikovat jen skrz gesta a pohyby, takže jsme museli hodně stavět na vizuálním vyprávění našeho příběhu. Často jsme přemýšleli, jak vyprávět příběh o emocích člověka a pak jsem si uvědomil, že je mohu vyjádřit ve vztahu ke zvířeti,“ řekl k první z cest.

7.jpg
The Last Guardian bude hodně emotivní

Další z nich je něco, co se ve hrách od Team Ico objeví úplně poprvé, a to hlas hlavní postavy. Nevíme, jestli bude promlouvat i v průběhu hry, Ueda jen prohlásil, že na začátku hráče uvede do děje chlapcovo starší já. „Pomůže nám to uvést hráče do kontextu, vtáhne to do hry. Následná komunikace už bude z velké části neverbální. Spojí hráče přímo s chlapcem, protože tak dostane příležitost nakouknout do jeho mysli.“

Třetí speciální technikou je donutit hráče cítit se, jako by on sám byl hlavní postavou. Ueda k tomu říká: „Jednou z mých oblíbených chvil je, když si konečně řeknete “heuréka“. Přesně tenhle pocit byste měli mít, když se vám povede Tricovi vysvětlit, co že po něm vlastně chcete. Není to pocit jenom váš, stejně tak je chlapcův.“ Ke sblížení s hlavní postavou by mělo dopomoci i to, že se v průběhu hraní budete dozvídat něco o její minulosti, stejně, jako to bylo i u předchozích Uedových her.

Samotný vztah mezi chlapcem a opeřencem Tricem je také jednou z Uedových cest. Tato cesta je mu z minulosti hodně blízká, takže se rozhodl ji použít i v tomto případě. Vůbec první věc, kterou ve hře uděláte, je, že Tricovi vytáhnete kopí z těla. A tím celý vztah začíná. „Vytvoření a rozvoj jejich vztahu je klíčem k postupu hrou. 

Největším rozdílem mezi Icem a Shadow of the Colossus a tímhle ale je, že vztah Trica a chlapce bude mnohem dynamičtější. Z počátku si chlapec nemůže být jistý, jestli je Trico jeho přítelem či nikoli. Bude tedy jen na vás, abyste tuto propast ve vztahu zacelili.“

4.jpg5.jpg6.jpeg
Celá hra bude o vztahu chlapce a gryffina

Poslední položkou v pořadí jsou nepřátelé. „Chlapec neumí bojovat, proto musí s Tricem spolupracovat jak to jen půjde. Jinak by se nemohl postavit případným hrozbám.“

Tady je další odlišnost od předchozích her Teamu Ico. V Icu se sázelo především na puzzly, v Shadow of the Colossus zase převažovaly epické souboje s titány. Last Guardian bude něco trochu jiného. Ale dojde i na klidnější místa, bez kterých by to podle Uedy vůbec nešlo.

Důvěra Sony

K Last Guardianu se vyjádřil i Šuhej Jošida, ředitel společnosti Sony. Věří celému Teamu Ico a těší se, až si hráči budou moci užít jejich hru. Také obhajuje délku vývoje hry. Prý se hlavně prodloužil tím, že se ji rozhodli přesunout na další generaci konzolí. Spousta věcí se tak musela předělat, takže se logicky vývoj stále natahoval.

2.png
Ochlupené stvoření vypadá jako myš a slepice dohormady

Last Guardian měl být původně mezi námi 25. října, ale přeci jen přišel odsun. Vývojáři totiž na stanovené datum tak úplně nestíhali. Novým datem vydání si však můžeme být jisti. 22. října sám Šuhej Jošida prohlásil, že Last Guardian je konečně dokončen.

PS4 | Akce | Adventury | Sony

Konečně: The Last Guardian je dokončený

Je tady spousta věcí, které napovídají, jak bude Last Guardian vypadat. Třeba při ratingu hry bylo prozrazeno, že Trico bude moci po nepřátelích metat blesky. A ještě jedna zajímavost. Víte, že se v Japonsku hra nejmenuje Last Guardian, ale v doslovném překladu ponese název Trico – lidi požírající orel?

Na závěr pár slov Uedy. „Každý trailer na Last Guardian v sobě něco skrývá. Skrz ně se prý můžete dozvědět věci, o kterých se ještě vůbec nemluvilo.“ Ale jestli jste nic nenašli, tak nevěšte hlavu. Last Guardian si konečně budeme moci vychutnat 6. prosince.  

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, než přijdou Vánoce

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, …

Dobré hry něco stojí a jsou proto vděčnými vánočními dárky. Jaké teď koupit pro různé platformy doporučujeme v samostatných článcích. Ale jak se zabavit, než Vánoce přijdou? Vybrali jsme tipy na skvělé hry, které jsou dostupné zdarma.

4.  12.  2016 | | 24 N/A
10 herních notebooků, které se vyplatí koupit: od nejlevnějšího po supermašinu

10 herních notebooků, které se vyplatí…

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

30.  11.  2016 | | 54 N/A
10 nejžhavějších her pro PS4, které udělají radost nejen pod stromkem

10 nejžhavějších her pro PS4, které ud…

Pokud se chystáte dovybavit herní kolekci pro Playstation IV, nebo napsat v tomto duchu Ježíškovi, nechte se inspirovat naším předvánočním přehledem zajímavých her pro PS4.

26.  11.  2016 | | 9 N/A
Ty největší herní bizáry aneb když si vývojáři trošku šlehnou

Ty největší herní bizáry aneb když si …

Ne všechny hry jsou epické záležitosti s bohatým příběhem. Některé jsou dost zvláštní.

1.  12.  2016 | | 4 N/A
7 her, které by si zasloužily filmové zpracování

7 her, které by si zasloužily filmové …

​Příběh je často velmi důležitou součástí hry. Podívejte se na tituly, jejichž příběh byl tak dobrý, že by se nemusel stydět za filmové zpracování.

29.  11.  2016 | | 19 N/A
8 nejpitomějších DLC a rozšíření

8 nejpitomějších DLC a rozšíření

I když se názory hráčů na placený obsah liší, určitě se všichni shodnou na tom, že někdy zajdou herní společnosti až příliš daleko. Podívejte se na ty nejšílenější a nejzbytečnější DLC.

6.  12.  2016 | | 9 N/A
Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domácí konzole Nintenda (galerie)

Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domá…

Nintendo a konzole - to jsou dvě věci, které nikdy nepůjdou oddělit od sebe.

2.  12.  2016 |
Ubisoft bere zpět slova o ohromném počtu hráčů The Division

Ubisoft bere zpět slova o ohromném poč…

S počty hráčů The Division to nebude tak horké.

3.  12.  2016 |