The Last of Us: Remastered – zahraj tu naši (recenze)

Klenot uplynulé herní generace se vrací. Ještě naleštěnější, ještě hezčí, ještě působivější. Stačí to ale?

Jen málokdo v herním průmyslu nezná studio Naughty Dog. Tito šikovní kluci nám ostatně už dlouhá léta přináší herní zážitky, které lehce předbíhají svou generaci. To samé platí i pro thriller The Last of Us, a proto jsme rádi, že jej můžeme okusit i na konzoli generace nové. Pro úplný přehled o hře doporučujeme navštívit naši recenzi originálu, zde se soustředíme především na změny a inovace předělávky.

Kompletní balíček

The Last of Us: Remastered sebou v zásadě představuje balíček všeho, co hra dosud nabídla na PS3, s vylepšeným vizuálem a rychlostí snímků. Grafická stránka je pravděpodobně jedinou podstatnou změnou, jelikož se tu nedočkáme žádného obohacení obsahu, nových misí či inovací herních mechanismů.

Multiplayer obsahuje všechny dosud vydané DLC balíčky, mapy a nové zbraně, zážitek z něj je však opět totožný. Nabízí několik multiplayerových módů, které se soustředí na přežití a týmový boj, s velkým důrazem na realistické ztvárnění. Budete hledat suroviny, nakupovat nové vybavení a udržovat svého svěřence zdravého. Nic nového, ale příjemné prodloužení herní doby poté, co dokončíte kampaň. Nechybí ani příběhové DLC Left Behind, které se soustředí na příběh Ellie předtím, než poznala Joela.

Vizuální chuťovka

Grafická stránka hry byla výborná už u originálu, ne nadarmo šlo o jednu z nejlépe vypadajících her uplynulé generace, což je většinou možné až k jejímu konci. Naughty Dog však vizuál přepracoval, přidal textury ve vysokém rozlišení a celkový FullHD kabátek, mnohem preciznější práci se světlem a extrémně živé a ostré stíny, které opravdu dávají některým scénám vyniknout. Sluneční svit vypadá ve hře mnohem jemněji a realističtěji, a jelikož narazíte na mnoho exteriérů, je to znát.

Ostré textury poznáte všude, ať už mluvíme o Joelovi, jehož oblečení vám bude svou kvalitou doslova řezat oči, nebo okolním prostředí, které už není v mnoha místech tak evidentně mázlé. Značně plnější pocit z herního světa budete mít také díky zvýšenému dohledu, který je pro změnu detailněji vykreslen. Potěší také maličkosti typu zůstávající stopy, více reagující vegetace či parádně udělaná voda.

Pro našince nechybí tak důležitá čeština, která transformuje menu i všechny dialogy formou titulků

Jednou z nejvíce avizovaných změn je rychlost snímků, která nyní narostla na 60 fps. A je to znát. Veškerá akce je mnohem plynulejší a pohyby obecně jemnější, také filmečky vypadají naprosto skvěle a ačkoliv svou kvalitou převyšují samotnou hru, blíží se jí mnohem více, než v případě originálu.

Pro našince nechybí tak důležitá čeština, která transformuje menu i všechny dialogy formou titulků, takže byste s pochopením emocionálních scén neměli mít problém. Ještě přidat český dabing a byli bychom na větvi.

Dostupné pro: PS4
Žánr: Akce | Survival akce
Výrobce: Naughty Dog
Začátek prodeje: 28. července 2014
  • Překopaná grafika
  • 60 fps
  • Všechna DLC po kupě
  • Minimální změny
  • Plná cena

Naughty Dog zvládl to, co jsme od něj očekávali. Vzal skvělou hru a udělal ji ještě lepší. The Last of Us je opravdovou perlou pomalu odcházející generace, která nabízí perfektně temný příběh, poutavý svět, solidní herní mechanismy a samozřejmě filmový audiovizuál s prvotřídními hereckými výkony. Má smysl si hru kupovat, pokud již vlastníte PS3 verzi? Pravděpodobně ne, rozdíl není natolik markantní, abyste za něj vyplázli plnou cenu. Pro čerstvé majitele PS4, kteří originál nehráli je to ale povinná koupě.

Diskuze (7) Další článek: Nádherná obloha z Destiny v časosběrovém videu + galerie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,