The Legend of Zelda: A Link Between Worlds – boření základů (recenze)

vytisknout velikost písma
Nintendo 3DS je na vrcholu svých sil a nová Zelda jen potvrzuje, že v Japonsku prostě umí.

S The Legend of Zelda: A Link Between Worlds tvůrci riskovali hned dvakrát. Zaprvé se rozhodli vytvořit přímé pokračování geniálního A Link to the Past. Navazovat na kultovní hru je jako snaha žonglovat s tuctem vajec – může z toho být pěkná show, ale velmi snadno i pěkný svinčík.

Zelda 01.jpgZelda 02.jpgZelda 03.jpg

Aby toho nebylo málo, přihodili si k vejcím i pár zapnutých motorových pil – to když se rozhodli šťourat do samotných herních základů. Odvaha se však vyplatila a…proč to prodlužovat, nová Zelda jednoduše je geniální hrou.

Je to na vás

A Link Between Worlds kašle na pozvolné úvody. Od okamžiku, kdy se Link (nový, jak jinak) probudí ve své posteli, po vstup do tutoriálového dungeonu, uběhne jenom pár minut. O chvíli později se seznamujete s novým záporákem, Yugou, který dokáže zaklít postavy do obrazů. Přidejte si ještě pár dalších minut a voilà – celý svět Hyrule se nabízí k prozkoumání.

Nová hra se vrací k otevřenosti úplně prvních dílů, což je vám jasně dáno v okamžiku, kdy si sympatická podivnost jménem Ravio v hrdinově domě otevře obchod. A v něm pronajímá předměty, jako je bumerang, bomba, luk…ano, přesně ty, které jste v předchozích hrách nacházeli ukryté v bednách kdesi na dně nápaditých kobek.

 

A Link Between Worlds kašle na pozvolné úvody

 

Tradiční sevřený koncept – dojdu do dungeonu, najdu v něm nový předmět, který následně pomůže překonat další překážky, dostal nový prostor k nadechnutí. Bludiště sice vážou na konkrétní předměty, ale je jenom na vás, které si pronajmete (či za výrazně vyšší částku koupíte natrvalo) a tudíž v jakém pořadí se rozhodnete dungeony plnit.

Zelda 07.jpgZelda 08.jpgZelda 09.jpg

Jistě, neplatí to tak úplně vždy, protože občas potřebujete pro vstup do nových kobek najít ještě jiný předmět (třeba rukavice, s nimiž lze odhazovat těžké kameny), ale i tak dává A Link Between Worlds hráčům velmi sympatickou herní svobodu.

Mezi dvěma světy

Spousty zábavy nabízí i samotný svět, který je plný tajných jeskyní, ukrytých bonusů a vedlejších úkolů. A aby toho nebylo málo, ty světy jsou vlastně dva. Což fanoušky A Link to the Past nepřekvapí. Kromě známého Hyrule je tu i temné a zruinované Lorule. Mezi oběma světy lze cestovat prostřednictvím tajemných škvír, které se objeví různě po světě.

Zelda 13.jpgZelda 14.jpgZelda 15.jpg

Cestování je spojeno i s novým herním prvkem, což je schopnost Linka se proměnit na 2D kresbu na stěně. K čemu to? Představte si, že vám v cestě stojí mříž. Obvykle to znamená, že musíte najít někde ukryté tlačítko a mříž zasunout. Tady se prostě Link „zplacatí“ a elegantně se mezi mříží protáhne. V podobě malby se můžete dostat i netušeně protivníkovi do zad a tvůrci novou mechaniku inteligentně využívají ještě celou řádkou jiných způsobů.

Zelda 10.jpgZelda 11.jpgZelda 12.jpg

Chytrý si zakroužkujte jako klíčové slovo. Celá hra je prostě naprosto precizně navržena a je prostě radost se kochat chytrými nápady tvůrců. Ať už jde o nápadité dungeony, kde každé překonání překážky ve vás vzedme vítězoslavný pocit, jak jste mazanými lišáky, či promyšlený systém využívání many.

Nově totiž manu spotřebovávají všechny předměty pro jejich použití – vystřelení z luku, rána palicí, položení bomby… už se tak nemusíte starat o munici a tudíž lze předměty střídat a využívat častěji. Mana se poměrně rychle regeneruje, ovšem její sdílení vás nutí přemýšlet a jednat takticky. Mimochodem, manu potřebujete i na proměnu v 2D Linka.

Prostor je třeba

Vizuální styl A Link Between Worlds nádherně připomíná 16bitovou grafiku původní legendy, avšak 3D dává hře rozměr (doslova) navíc. Jde sice bez problémů hrát s vypnutým prostorovým efektem, nicméně posunout 3D slider na maximum se vyplatí, protože si díky tomu lépe uvědomíte prostor, se kterým tvůrci výborně pracují. Nová Zelda je více vertikální než kdy předtím, což je vidět hlavně v dungeonech, kde se různě vystřelujete a propadáte mezi patry. Lahůdka.

Zelda 04.jpgZelda 05.jpgZelda 06.jpg

To stejné slovo se dá použít i pro popis hudební stránky hry stavějící na milovaných melodiích, které si užijete v novém aranžmá. V podstatě jediná slabina A Link Between Worlds se vztahuje spíše na ostřílené hráče, kterým hra moc odporu neklade. Jistě, je tu hardcore obtížnost, ale ta se odemkne až po prvním dohrání hry. Tvůrci navíc hru upravili na míru hernímu handheldu, takže dungeony jsou kompaktnější a kratší, ale to osobně neberu na problém. Spíš naopak.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Nintendo | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 22. listopadu 2013
  • Nápadité dungeony
  • Skvělý spád
  • Výtečná hudba a 3D grafika
  • Otevřenost a změny v konceptu
  • Nevýrazný nový záporák
  • Zbytečně jednoduché
  

Hra nádherně odsýpá, ale zároveň dokáže nabídnout i spoustu vedlejší zábavy, jako je například hledání 100 malých maiamai potvůrek. Za každých najitých 10 vám máma maiamai vylepší některý z předmětů, takže nejde jen o hloupé nahánění bezúčelných bonusů. V nové Zeldě se tak bez problémů můžete bavit přes 20 hodin, tudíž je rozhodování lehké – prostě berte a hrajte.


Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 9 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A