The LEGO Movie Videogame: kostičky z plátna (recenze)

Není to tak dávno, co jsme tu měli Superhrdiny z Marvel univerza a již pár měsíců po této pecce se na nás valí žluté kostičky znovu. Tentokrát však poněkud jinak.

Zatímco předešlé Lego hry byly vždy spojené s nějakou velkou značkou (Star Wars, LOTR, Indiana Jones atd.), tento kousek vychází současně s filmovým zpracováním, které je právě nyní k vidění i v našich kinech a podle posledních informací drtí i ty největší hollywoodské filmy. Tedy je opravdu ze světa Lega, a to doslova. Vůbec poprvé je totiž úplně celý svět postavený z Lego kostiček a samozřejmě prakticky všechno může být zničeno.

Jak to tehdy bylo

Jelikož bych rád alespoň nakousl základní herní příběh, pokud jste ještě neviděli film, hlásím pro vás spoiler alert a můžete přeskočit na další odstavec. Bylo nebylo, vytvářelo se Lego. Vytvářelo se ho však tolik, že to naštvalo Lorda Businesse, kterému Lego svět přišel příliš komplikovaný, a tak se rozhodl učinit této anarchii přítrž. Rozdělil jednotlivé sekce zvlášť a především se vydal zničit veškeré tzv. Master Buildery, kteří dokážou všechno v mžiku přestavit, a díky tomu neustále měnit svět Lega.

Aby svůj cíl dovršil, „poctí“ svou návštěvou také Virtruviuse (jakýsi Gandalf se svítícíma očima), aby získal tajemný Kragle. Virtruvius mu však prozradí proroctví o nejlepším ze všech Master Builderů, kterého všichni nazývají „Special“. Lord Business se tak rozhodne onoho pana speciálního najít. No a jak už asi správně hádáte, právě vy se vžijete do role obyčejného stavbaře Emetta, na kterého čeká dobrodružství jeho života a naplnění osudu.

Všudypřítomná akce

Hned na úvod hry jste vrženi do pořádné vřavy, kdy se s Virtruviusem a (asi) Kleopatrou snažíte ubránit Lordovi Businessovi. Nepovede se, střih a už hrajete za obyčejného stavaře Emmetta, který ještě nic pořádně netuší. Samotný začátek už vám dá tak nějak ochutnat z poháru herní zábavy, který si pro vás autoři připravili. Místy nesmírně zběsilá akce, sem tam velmi nepřehledné situace, ale především skvělá zábava a nostalgické vzpomínky. Přesně to je The Lego Movie Videogame.

Po cestě herním světem se dostanete do všemožných míst, která jsou doslova protkána Lego historií. Hned druhá část se odehrává na divokém západě, u kterého srdce pamětníka zaplesá. Přesně vymodelovaná zvířata, bambitky, postavičky, no zkrátka přesně tak, jak si to pamatujete z dětství. Ano, hra sice neoplývá kdovíjakou grafickou kvalitou, ale to proto, že se snaží přinést autentický zážitek všem Lego fanouškům.

Takže i třeba výbuchy, plameny či výstřely z bambitek jsou doprovázeny efekty z Lego kostiček. Velmi působivé. Do toho všeho vám hraje hit Everything is awesome, a to v několika různých verzích. Když totiž vejdete do Saloonu na divokém západě, uslyšíte jej v piano verzi.

Tradiční nadílka kostiček

Opět na vás čekají desítky herních postav, které budete postupně objevovat a odemykat. Dají se řekněme rozdělit do dvou skupin - na obyčejné buildery, kteří, aby něco sestavili, potřebují nejdříve získat plánek nebo plánky. To je třeba případ hlavního hrdiny Emmetta. Po sesbírání plánků jste pak vrženi do minihry, kdy musíte doplnit chybějící kostičku Lega, za což jste následně odměněni bodovým přísunem. Druhou skupinou jsou již zmínění Master Buildeři, kterým stačí jen označit kousky Lega v jejich okolí a kostičky už se samy postaví. Právě tento artefakt vytváří místy až zběsilé akční scény.

Tou je například honička na dálnici, kdy řídíte jakousi motorku a vaše zachránkyně Wyldstyle (také Master Builder) poskakuje po okolních autech a kamionech a neustále přestavuje svět kolem vás. Nakonec přestaví i vaše vozítko, abyste mohli nepřátelům uletět. Pardon, opět spoiler alert. Právě tyto scény mi však přišly až moc zběsilé a nedovedu si upřímně řečeno představit, jak tyto části hrají malé děti.

To stejné platí o různém prolétávání tunelů a bůhvíčeho, kdy se pokoušíte posbírat co nejvíce penízků, nicméně místy se musíte hodně soustředit, abyste se na obrazovce vyznali. S tím bohužel souvisí i občasné lagy hry, a to především při prvních vteřinách po loadingu, kdy se toho na obrazovce děje zkrátka až moc. Škoda.

Jinak se ale můžete těšit na klasickou herní Lego zábavu. Nechybí vtipné momenty, hlášky hlavních protagonistů, které vás zkrátka donutí minimálně k úsměvu. Mezi misemi si užijete projížďky otevřeným městem, třeba i v autíčkách, a budete ničit všechno, co vám přijde pod ruku. Audio stránka je opět na velmi solidní úrovni a grafické zpracování je přesně takové, jaké si od podobné hry přejeme. Asi nemusím dodávat, že tu pravou herní zábavu si užijete v co-op módu, nicméně ani klasický single není zavrženíhodný.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, 3DS, Vita, Wii U, PS4, Xbox One
Žánr: Arkády | Arkádová střílečka
Výrobce: Telltale Games
Začátek prodeje: 14. února 2014
  • Propracovaný svět z Lega
  • Výborný humor
  • Skvělá nostalgie
  • Někdy méně zábavné
  • Místy hodně zběsilé
  • Občasné lagy

Je příjemné vidět, že se vývojáři postupně učí a Lego tituly se vyvíjí. Jaká novinka se povedla v jedné hře, nechybí v té další a je třeba ještě dotažena na zajímavější úroveň. The Lego Movie Videogame tak nějak kombinuje vše, co jsme zatím v Lego hrách viděli, a přidává něco navíc. Místy je sice tempo až přehnaně divoké, kvůli čemuž si třeba nevychutnáte průzkum lokací a sem tam se i trošku ztratíte na obrazovce, ale suma sumárum je to opět skvělá hra. Jak už jsem podotkl, jsem velkým fandou Lega a mám na něj jen ty nejlepší nostalgické vzpomínky z dětství. Kdo je taktéž Lego pozitivní, nechť si k hodnocení přičte jeden bod.