PC | Recenze | RPG

The Secret World - jiný neznamená špatný (recenze)

Funcom nedělají hry pro většinu hráčů - jejich fanoušci mohou oslavovat originální prvky vykoupené neprobádanými tajemnými uličkami, takovými, v jakých se odehrává Secret World.

Zajímavý je i soubojový systém, kdy sice část dovedností potřebuje nějaký čas na aktivaci, ale až na naprosté výjimky umožňují v průběhu sesílání volný pohyb. Také se co chvíli na zemi vykreslí nějaké vtipné obrazce vymezující speciální útoky protivníků, v nichž není radno stát. Zajímavostí je i systém dvou zbraní, kdy často útoky jedné doplňujete body na používání i druhé, takže vybudujete pětici bodů pro pistole na cíli, ale zároveň vám vznikne i pět bodů pro použití ultimátního máchnutí kladivem. Vhodnou kombinací dovedností si dokážete mnoho soubojů zpříjemnit a zjednodušit.

Většina protivníků je navíc docela výzva, pokud se nejedná o hejna, která se dají řešit plošnými útoky, tak dokáží pěkně zavařit. Ale to i díky soubojovému systému, kdy prostě občas tupě stojíte na místě, sbíráte bodíky, odpálíte dvě schopnosti a opakujete.

TSW má skvělou agentskou atmosféru

Pak najednou něco přiběhne a nemáte moc možností, co vlastně udělat. Na druhou stranu se nemusíte bát, že vás úkol pošle pro deset zubů vlka, kdy každý vlk má 0-1 zub - TSW sází na jednoduché počítání jedna mrtvola, jedna potřebná část.

Sposuta malých Ale

Kapitolou pro sebe jsou pak i dungeony, kde narážíte na pokročilejší monstra a bez pochopení jejich schopností často sledujete boj jen na videu. Ano, nespletl jsem se, pokud vás boss vyřadí, oživíte se poblíž a můžete se přepnout do pohledu na snahu vašich spolubojovníků namísto trapného ležení na zemi. A protože jsou dungeony výzva, budete nejspíš tohle dělat poměrně často.

the Secret World 020.jpgthe Secret World 022.jpg

Když zmíním ještě technologii pro hraní v partě bez ohledu na server, protože instancování probíhá nezávisle napříč servery, vypadá TSW jako ideální MMORPG. Bohužel tvůrci nějak zapomněli na hráče, ať už se týká děsivého rozhraní, nebo také nějakého obsahu po dohrání příběhu.

Pro valnou většinu hráčů bude TSW ztracenou hrou

Sice je možné chodit dungeony, bojovat v PvP, přibývají poměrně často nové zajímavé úkoly, nebo třeba čerstvě aukce, ale i tak se hra postupně přes všechny zajímavé věci zvhává v bohapustou grindovačku. K tomu je potřeba přidat spoustu drobných komplikací, kdy třeba na obrovských mapách putujete po svých (až mezi mapami se můžete posouvat přes bájnou zemi) tam a zpátky.

Prostě není pro všechny

Vytrhnout to může zajímavá hudba, skvělé namluvení rozhovorů (nedokážu zapomenout na učitelku na paranormální škole původem ze Skotska včetně akcentu), ale obávám se, že pro valnou většinu hráčů bude TSW ztracenou hrou. Když už nic, tak blížící se Guild Wars 2 je barevnější, uživatelsky přívětivější a často i jednodušší se zábavnějšími boji a možností na konci něco dělat dál. V TSW zatím po dohrání příběhu vás nic netáhne k dalšímu hraní až do dalšího update a platit měsíční poplatky za něco podobného se bude hromadě lidí příčit.

Přitom stále, TSW má skvělou agentskou atmosféru, jednotlivé velké zóny jsou krásně odlišné, možnost hrát nezávisle na serveru s kýmkoliv je lákavá, stejně jako neomezenost nějakými povoláními a skvělé investigativní mise. Jen to rozhodně není hra pro každého, stojí za zamyšlení, zda jste natolik ze "Staré školy", aby vás hra pro náročné dostatečně oslovila.

Žánr: RPG | MMORPG s prvky kybernetiky a magie
Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7.7.2012