Torment: Tides of Numenera - Renesance žánru

vytisknout velikost písma
Přišla doba návratu klasik. Po Wastelandu nás snad čeká i skvostný Torment.

Když jsem se poprvé dozvěděl, že Brian Fargo chystá duchovní pokračování Planescape Torment, musel jsem zamáčknout slzu. Popravdě, mám rýmu a kapesník je celý zašpiněný, tak mi ani nic jiného nezbylo.

Kdo ze starých herních pardálů by neznal nejslavnějšího herního Bezejmeného a jeho společníka Morteho! Létající lebku a veselého společníka u snídaně, který vydal za dva toustovače. Torment je zpět, ale na stará dobrá místa můžeme zapomenout. Což se může ukázat jako výhoda, protože na dokonalé věci se nemá šahat.

ahfVi6k.jpg

Torment bohužel nebude sequel/prequel/reboot/restart ani nic jiného, co známe z Planescape. Jedná se o nový svět navržený Monte Cookem. Bude mít nová pravidla a systém, ale i přesto chce být duchovním nástupcem výše zmíněného Planescape Torment.

Jaké to bude?

Bude to hluboké. Ocitáme se na Zemi miliardu let v budoucnosti. Za tu dobu na ni působilo osm civilizací. Pokaždé, když měly ve svém vývoji na dosah božství, záhadně zmizely. Teď se dostává ke slovu devátá civilizace. Nikdo neví, co se stalo s předešlými obyvateli světa. Zbyly jen mýty, legendy a prastaré monumenty, které je připomínají.

 

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky

 

Ve světě působí několik stran. Věřící pomatenci vedení Papežem, jenž bude válčit proti národu ze severu, který má být nositelem starého kultu Gaians. Křižáci, kteří budou vést válku proti každému, kdo nebude mít lesklé mečíky jako oni.

Torment-Planes-of-Numenera-Offers-Details-on-Companions-Backer-Only-Store-2.jpg

Díky tomu můžeme odvodit několik rozdílných kultur a náboženství, stejně jako v Planescape, kde měli například Spalovači svůj vlastní pohled na smrt.

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky. Tvůrci nechtějí klasické rozdělení řešení událostí na dobrý/zlý/ošklivý. Budeme jich mít víc, bez morálního dopadu na hráče. Soudit nás budou lidé okolo, ale ne na základě našich motivací, ale na důsledcích našich akcí.

Bude to obrovské. Samotná mapa musí vydat za všechna slova. Budeme nacházet a prozkoumávat různorodé vesnice. Jedna bude plná zombie, v další budou obyvatelé zotročováni umělou inteligencí z dávných dob. Tvůrci si meze nekladou a doufáme, že vše poskládají uvěřitelně a chutně tak, aby vše pasovalo do atmosféry světa. Snad z toho nevzejde něco, co vařil Láďa Hruška.

y6svx0S.jpg

Bude to pěkné. Samotná ukázka ze hry, která má do vydání ještě rok čas, vypadá přesně tak, jak si staromilci izometrických RPG představují. Je to jako starý Torment, akorát uhlazenější a vyrobený do dnešní doby.

Ukázky ze hry a screenshoty vypadají parádně. Tohle je přesně to, co staří hráči izometrických RPG chtějí. Stejnou hratelnost a nový příběh, tentokrát vylepšený o hezčí grafický háv. Proč také ne, když máme jednadvacáté století.

V jedné z ukázek můžeme sledovat postavu v plášti, která se nachází v prostředí inspirovaném biomechanickým surrealismem, vytvořeným švýcarským umělcem H. R. Gigerem. Místo budí nervózní atmosféru a moc tomu nepřidávají pohasínající svíčky, které místnost osvětlují. Plášť na hrdinovi přestává vlát a začíná splývat s tmou, v tom se v rohu něco pohne…

torment-tides-of-numenera-30690-1920x1200.jpg

Atmosféra hustá jako mlha u rybníčku Brčálník

Bude to dlouhé a bude to ukecané. Ti, kteří mají problém přečíst si povinnou literaturu, mohou na tento epos rovnou zapomenout. K tomu, aby něco takového vzniklo, je zapotřebí hodně dobrých spisovatelů a ne uklizečka z Bethesdy, proto potěší návrat dvou ze tří hlavních spisovatelů PS: T, a to Colina McComba a Monte Cooka. Příběh bude opět na filozofickou notu. Vzpomínáte na Raveninu otázku v bludišti? Co změní charakter člověka? I zde se dočkáme podobných otázek, které trápí lidstvo od jeho vzniku. Co je smysl života? Jsme ve vesmíru sami? Je to zelené v lednici ještě k jídlu?

Hudbu vytvoří Mark Morgan, který také pracoval na PS:T a samozřejmě se nevrací nikdo menší než samotný Brian Fargo, který nedávno vypustil do světa Westeland 2. Jeho tým nyní pracuje na další legendě, kterou chce oživit. aby připomněla hráčům, jak kvalitní RPG se dříve dělaly.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 37 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A