Torment: Tides of Numenera - Renesance žánru

vytisknout velikost písma
Přišla doba návratu klasik. Po Wastelandu nás snad čeká i skvostný Torment.

Když jsem se poprvé dozvěděl, že Brian Fargo chystá duchovní pokračování Planescape Torment, musel jsem zamáčknout slzu. Popravdě, mám rýmu a kapesník je celý zašpiněný, tak mi ani nic jiného nezbylo.

Kdo ze starých herních pardálů by neznal nejslavnějšího herního Bezejmeného a jeho společníka Morteho! Létající lebku a veselého společníka u snídaně, který vydal za dva toustovače. Torment je zpět, ale na stará dobrá místa můžeme zapomenout. Což se může ukázat jako výhoda, protože na dokonalé věci se nemá šahat.

ahfVi6k.jpg

Torment bohužel nebude sequel/prequel/reboot/restart ani nic jiného, co známe z Planescape. Jedná se o nový svět navržený Monte Cookem. Bude mít nová pravidla a systém, ale i přesto chce být duchovním nástupcem výše zmíněného Planescape Torment.

Jaké to bude?

Bude to hluboké. Ocitáme se na Zemi miliardu let v budoucnosti. Za tu dobu na ni působilo osm civilizací. Pokaždé, když měly ve svém vývoji na dosah božství, záhadně zmizely. Teď se dostává ke slovu devátá civilizace. Nikdo neví, co se stalo s předešlými obyvateli světa. Zbyly jen mýty, legendy a prastaré monumenty, které je připomínají.

 

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky

 

Ve světě působí několik stran. Věřící pomatenci vedení Papežem, jenž bude válčit proti národu ze severu, který má být nositelem starého kultu Gaians. Křižáci, kteří budou vést válku proti každému, kdo nebude mít lesklé mečíky jako oni.

Torment-Planes-of-Numenera-Offers-Details-on-Companions-Backer-Only-Store-2.jpg

Díky tomu můžeme odvodit několik rozdílných kultur a náboženství, stejně jako v Planescape, kde měli například Spalovači svůj vlastní pohled na smrt.

Rozhodování hráče, jak se zachová v různých situacích, bude mít následky. Tvůrci nechtějí klasické rozdělení řešení událostí na dobrý/zlý/ošklivý. Budeme jich mít víc, bez morálního dopadu na hráče. Soudit nás budou lidé okolo, ale ne na základě našich motivací, ale na důsledcích našich akcí.

Bude to obrovské. Samotná mapa musí vydat za všechna slova. Budeme nacházet a prozkoumávat různorodé vesnice. Jedna bude plná zombie, v další budou obyvatelé zotročováni umělou inteligencí z dávných dob. Tvůrci si meze nekladou a doufáme, že vše poskládají uvěřitelně a chutně tak, aby vše pasovalo do atmosféry světa. Snad z toho nevzejde něco, co vařil Láďa Hruška.

y6svx0S.jpg

Bude to pěkné. Samotná ukázka ze hry, která má do vydání ještě rok čas, vypadá přesně tak, jak si staromilci izometrických RPG představují. Je to jako starý Torment, akorát uhlazenější a vyrobený do dnešní doby.

Ukázky ze hry a screenshoty vypadají parádně. Tohle je přesně to, co staří hráči izometrických RPG chtějí. Stejnou hratelnost a nový příběh, tentokrát vylepšený o hezčí grafický háv. Proč také ne, když máme jednadvacáté století.

V jedné z ukázek můžeme sledovat postavu v plášti, která se nachází v prostředí inspirovaném biomechanickým surrealismem, vytvořeným švýcarským umělcem H. R. Gigerem. Místo budí nervózní atmosféru a moc tomu nepřidávají pohasínající svíčky, které místnost osvětlují. Plášť na hrdinovi přestává vlát a začíná splývat s tmou, v tom se v rohu něco pohne…

torment-tides-of-numenera-30690-1920x1200.jpg

Atmosféra hustá jako mlha u rybníčku Brčálník

Bude to dlouhé a bude to ukecané. Ti, kteří mají problém přečíst si povinnou literaturu, mohou na tento epos rovnou zapomenout. K tomu, aby něco takového vzniklo, je zapotřebí hodně dobrých spisovatelů a ne uklizečka z Bethesdy, proto potěší návrat dvou ze tří hlavních spisovatelů PS: T, a to Colina McComba a Monte Cooka. Příběh bude opět na filozofickou notu. Vzpomínáte na Raveninu otázku v bludišti? Co změní charakter člověka? I zde se dočkáme podobných otázek, které trápí lidstvo od jeho vzniku. Co je smysl života? Jsme ve vesmíru sami? Je to zelené v lednici ještě k jídlu?

Hudbu vytvoří Mark Morgan, který také pracoval na PS:T a samozřejmě se nevrací nikdo menší než samotný Brian Fargo, který nedávno vypustil do světa Westeland 2. Jeho tým nyní pracuje na další legendě, kterou chce oživit. aby připomněla hráčům, jak kvalitní RPG se dříve dělaly.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v NHL

11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v…

Hokej a fotbal, to jsou v tuzemsku kolektivní sporty číslo jedna. Podobně je tomu potom i na poli sportovních her, kde se jak NHL, tak i fotbalové simulátory těší nemalé oblíbenosti. Přinášíme vám tedy 11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v sérii NHL.

20.  3.  2017 | | 2 N/A