Trine 2 - pohádková spolupráce (recenze)

vytisknout velikost písma
Trine 2 svojí pastelovou grafikou může vyvolat dojem, že jde o hříčku pro děti. Opak je pravdou, tahle plošinovka dá zabrat i ostříleným hráčům.

První Trine představovalo skutečné herní překvapení. Plošinovka s důrazem na řešení logických hádanek nechala herním kmetům vzpomenout na legendární Lost Vikings, kteří též stavěli na nutnosti spolupráce tří postav s rozdílnými schopnostmi. Trine povědomý koncept ještě osvěžilo přidáním důrazu na fyzikální engine a jako vizuální lákadlo skvěle posloužila nádherně pestrobarevná grafika, která vzbuzovala tu správnou pohádkovou atmosféru.

Trine 2 01.jpg Trine 2 02.jpg

Trine 2 už tolik nepřekvapí, místo toho přináší „jen“ nové hádanky, nové schopnosti postav, nová prostředí, ještě úchvatnější grafickou stránku a jako třešňový kompot na mohyle šlehačky…chvilka napětí…kooperativní multiplayer pro tři hráče. Co chtít víc?

Rytíř, kouzelník a zlodějka

Magický artefakt Trine opět spojil tři protagonisty z prvního dílu, tedy věcně hladového rytíře Pontuse, zmateného mága Amadea a lstivou zlodějku Zoyu, aby společně vyrazili za novým dobrodružstvím, což znamená pokořit dvanáct nástrahami prošpikovaných úrovní.

Magický artefakt Trine opět spojil tři protagonisty z prvního dílu, tedy rytíře Pontuse, mága Amadea a zlodějku Zoyu

Každý z hrdinů disponuje jinými schopnostmi, Pontus mistrně ovládá meč a štít, takže se dokáže nejlépe vypořádat s protivníky a ochránit se před spoustou nebezpečí, přičemž mocným kladivem navíc zvládá bortit překážky v cestě. Zoya likviduje protivníky lukem, který ovšem poslouží i pro řešení hádanek. Lano s hákem pak dokáže dostat mrštnou zlodějku na nedostupná místa. Poslední do party, kouzelník Amadeus, umí levitací zvedat předměty a vykouzlit krabice a prkna z čirého vzduchu.

Trine 2 03.jpg Trine 2 04.jpg

Právě Amadeus se stává asi nejplatnějším členem party, protože ač jsou plošinkové sekvence zábavné a boje sympaticky svižné, jádrem hry se stávají fyzikální hádanky. Ať už jde o ty prosté, kdy vykouzlenou bednou zatížíte plošinku, či složitější čachrování s potrubím na páru. Fyzikální engine je dostatečně solidní a vyladěný na to, abyste mohli experimentovat a zkoušet vymyslet vlastní kreativní řešení logického zádrhelu, což pochopitelně hru katapultuje do vyšších sfér zábavnosti. 

Herní svobodu ještě rozvíjí klasické stromy schopností u každé postavy, kde postupně odemykáte nové dovednosti. Stačí posbírat dostatečné množství lahviček vznášejících se na očividných i mazaně ukrytých místech a při postupu na novou úroveň si zvolit nový skill. Mág tak může vyčarovat až čtyři bedny (zásadní pomůcka), zlodějka dostane ohnivé a ledové šípy a tak dále. Stromy dovedností lze libovolně a beztrestně resetovat, takže pokud se vám zdá, že s aktuální překážkou by vám pomohla jiná dovednost, máte možnost.

Krása, až se tají dech

Trine 2 nijak nepřekopává herní principy z jedničky, ale spíše je rozvíjí a některé prvky upravuje. Nově tak mág má nekonečně many, což je rozhodně vítané. Mezi nejvýraznější novinky patří nová prostředí – zejména je výrazné přidání vody, kterou prvně zaléváte magické fazole a později se v ní můžete i čachtat.

Za nejdůležitější inovaci považujeme přidání už zmíněné kooperativní hry až pro tři hráče

Ovšem za nejdůležitější inovaci považujeme přidání už zmíněné kooperativní hry až pro tři hráče. Pokud hrajete osamoceni, na obrazovce máte vždy jen jednu postavu, kterou lze kdykoliv bleskově vyměnit za jinou. Pokud proti vám stojí protivníci, přepnete se do Pontuse a rozsekáte je mečem, když je potřeba někam skočit, vyberete Zoyu a tak podobně.

Trine 2 10.jpg Trine 2 11.jpg

V kooperativním módu se tempo však zásadně mění – Amadeus zvedne nebohého Orka do vzduchu, aby ho Zoya prošpikovala šípy, Pontusův štít poslouží jako odrazový můstek…možností je spousta. Pokud máte další dva schopné kamarády, určitě si užijete spoustu zábavy. Ne, že by hra v jednom hráči byla nudná, to rozhodně ne, jen má trochu jinou atmosféru. Ale to platí pro všechny kooperativní hrátky.

Trine 2 05.jpg Trine 2 07.jpg

Ať už hrajete sami, či ve více hráčích, vždy vás čeká pořádná porce zábavy, protože Trine 2 představuje nesmírně nápaditou a vybroušenou logickou plošinovku ubíhající v příjemném tempu. Pohodovou náladu ještě umocňuje nádherná pestrobarevná grafika, které zdatně sekunduje podobně magická hudba. Někomu se můžou zdát barvičky místy až přeplácané, ale věřte, že většinou budete na vykreselné scenérie jen zírat s pokleslou bradou.

Hra navíc není příliš hardwarově náročná, na počítačí s konfigurací: procesor i3 na 3.07 GHz, paměť 4 GB RAM a grafická karta Geforce GTX 570 , nedělalo rozlišení 1900 na 1200 s detaily na maximu žádný problém. A pokud máte náhodou 3D monitor a brýle, určitě je využijte, protože 3D efekt se v Trine 2 vážně povedl. Ostatně, jak už bylo několikrát zmíněno, povedla se celá hra. Těch pár stokorun za koupi litovat nebudete, to vám zaručujeme.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Logické | Logická plošinovka
Výrobce: Frozenbyte | Webové stránky hry
Začátek prodeje: prosinec 2011
  • Pohádková grafika
  • Fyzikální hádanky
  • Kooperativní hraní
  • Slabší příběh
  • Poměrně krátké
  • Určitá nevyváženost postav
Související články
  1. Nádherný trailer oznamuje příchod pohádkového Trine 2
  2. Trine 2 – hurá zpátky do pohádky (dojmy)
  3. E3: Návrat pohádkového Trine
  4. Trine - fantastická plošinovka

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších RPG pecek, které si musíte zahrát

10 nejlepších RPG pecek, které si musí…

Hry na hrdiny jsou specifický žánr, který si opět vydobývá své místo na herním pódiu. Proto jistě neuškodí si připomenout ty nejlepší herní počiny, ať už pro pamětníky, nebo pro nové hráče, kteří by chtěli okusit něco z tohoto žánru.

včera | | 16 N/A
Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Sport a Gran Turismo 6 je značný

Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Spor…

Exkluzivní PS4 titul Gran Turismo Sport má přinést pár novinek včetně lepší grafiky. Možná vás až překvapí, jak si hra od Gran Turismo 6 polepšila.

25.  5.  2016 | | 8 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |