Uncharted 4 nebude běžet v 60 snímcích kvůli filmovému pocitu

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 17

Diskuze k článku

Rjsa  |  18. 01. 2015 16:33

Tak hraju hru nebo cumim na film

 |   |  Odpovědět
Honza  |  17. 01. 2015 23:51

No pokud to nebude padat pod 20 fps jako Unity, ale bude to stalych 30 a vic, tak v tom nevidim problem. A pokud tech 30 fps opravdu udela vetsi filmovost, tak jenom dobre. Mam rad hry, kde si pripadam jako ve filmu a osud hlavni postavy zalezi na me.

 |   |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2015 20:56

Ano způsob jak obhájit lenost a neschonost vývojářů odladit hru aby běžela na 60 fps. :D

 |   |  Odpovědět
David  |  17. 01. 2015 14:42

Proč prosě upřímně neřeknou, že zvolili lepší grafiku na úkor frameratu? Osobně mi nikdy u Uncharted nevadilo, že hra byla zamčená na 30 fps, spíš mě ohromoval smysl pro detail a právě grafika. Snad jedině první díl měl pasáže, kde se to občas trochu "cukalo" a ten screen tearing byl taky celkem rušivý, ale to je tak vše.

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  17. 01. 2015 14:10

To jsou blbé výmluvy... Každá moderní televize má funkci dopočítávání snímků (i moje, ne zrovna drahá TV, dopočítává do 100fps), takže je obraz naprosto plynulý. Který masochista si tuto funkci dobrovolně vypne, aby si užil onen fascinující "filmový zážitek" čítající 24fps? Všichni vědí, že to je jen výmluva, která má zakecat nedostatečný výkon konzolí.

 |   |  Odpovědět
Felini  |  17. 01. 2015 14:36

Jsi asi natvrdlá nebo co? Jestli neumíš číst tak třebas The last of us remastared běží na 60 fps a 1080 p taktéž killzone shadow fall a spusta dalších her. Takže tady nemel něco o výkonu konzole.

 |   |  Odpovědět
Lojza  |  17. 01. 2015 15:39

Ano a spousta dalisch her si na tech FHD 60fps ani nesahne...

 |   |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2015 21:04

to že náký kry to dokážou, neni argument.

 |   |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2015 21:50

Edit: hry

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  18. 01. 2015 13:43

Felini: Bylo by fajn, kdyby sis svá invektiva nechal večer do hospody, já na to zvědavá nejsem...
1. To, že nějaké hry zvládnou 60, není žádný argument, každá hra je jinak náročná a vím minimálně o čtyřech hrách z poslední doby, které mají snížený framerate kvůli nedostatku výkonu a okecáno je to "filmovým zážitkem".
2. Mně by to nevadilo, kdyby se tato hloupá praxe se stejnou výmluvou nepřelévala i do portů na pc, kde je to naprostá hloupost. Jak říkám, u filmu nebo při hraní na konzoli nižší framerate vykompenzuje funkce dopočítávání snímků v televizi, jenže pc monitory žádnou podobnou funkci nemají. Když tedy na monitoru pustíš film, který má 24fps, tak běží ve 24fps, když pustíš hru zamčenou na 30, tak běží na 30, bez ohledu na to, že má monitor 60 či 144fps.

 |   |  Odpovědět
Felini  |  18. 01. 2015 15:19

Není to tím , že jsou konzole málo výkonné . Jsou až dost výkonné za tu cenu.
Proč the last of us jede v 60 fps a 1080p a bude mít stejnou grafiku jako uncharted.? Nebo killzone , zatím snad nejlépe vypadající hra a jede v 60 fps ! Bohužel mi to na konzoli nedělá žádný problém těch 30 fps. Nevím co PC masteři máte s tím 30 FPS pořád , vůbec mi to žíly netrhá . Hra jede jak má.

Dělat hry v 30 fps je o hodně méně nákladnější na finance , už tady nebo někde byl o tom článek .

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  18. 01. 2015 22:51

1. Ano, máš pravdu, když se na to díváš z pohledu ceny, jsou konzole ok a ani by mi to nevadilo, kdyby se podobné neduhy a argumenty ("filmový pozitek", apod.) nepřelévaly následně i na PC. Ale když se na to podívám z pohledu doby, kdy jsou nové konzole na trhu teprve něco málo přes rok a už na začátku se u některých her řešilo snižování framerate či dokonce snižování rozlišení (z 1080 na 900, či na 720p), tak co bude za tři roky? Když nám v budoucnu vývojáři naservírují černobílou hru v rozlišení 360p, v poměru stran 4:3 a 24fps, také to tiše akceptujeme s tím, jaký je to super retro zážitek (vím, přeháním, to je jen příklad)?
2. Jak říkám, pokud se jedná jen o fps u konzolí, tak je to jedno, televize tam ty snímky nějak dopočítá a pohyb je už plynulý, ale to neplatí u pc monitoru. A já nevím jak ostatní, ale já rozdíl mezi 30 a 60 na monitoru v rychlejších scénách vidím. A ano, klidně ti na rovinu řeknu, že raději snížím antialiasing či nějaké méně viditelné efekty, abych těch stabilních 60 dosáhla. A byla bych ráda, kdyby mi vývojáři na pc uměle nevnucovali ten jejich super "filmový zážitek" a nechali rozhodnutí na mně.
3. Píšeš o tom, že ti některé hry běží bez problémů na maximum. Zde jsou dva příklady na PC, které ukazují, jak hodně se některé hry liší v optimalizaci. První je hra Max Payne 3, kterou jsem prvně hrála pár dní po tom, co vyšla a už tehdy jsem musela snížit kvalitu na střední, abych dosáhla 60fps (a tehdy jsem měla pár měsíců starou sestavu, která byla tím nej, co se dalo v té době koupit). O nějaký čas později vyšel Crysis 3, který měl podle mě mnohonásobně lepší grafiku než MP3 a tuto hru jsem si mohla už na začátku bez problémů vychutnat s nastavením na ultra s fxaa. Vývojářům trvalo snad rok či déle, než Maxe konečně optimalizovali tak, že jsem ho mohla hrát na 60 s nastavením na maximum. Proto jsem tvrdila, že je každá hra jinak náročná.
4. Abych nebyla brána za nějakou zarytou konzolobijku, tak radši upřesním, že jsem na konzolích odkojená. PS4 mě sice zatím bohužel minula, ale sama jsem v dětství měla nějakou konzoli na zašupovací kazety, pak PS1, PS1 mini, PS2, PS2 slim, PS3 měl pak kamarád. Pamatuji si, jak jsme s kamarádkou v dětství nejdřív pařily na mé kazetovce, pak na její Sega Megadrive, pak na mém Ps1... ach to byly časy :) Moje první pc, na kterém jsem si mohla zahrát něco víc než miny, jsem si koupila až v roce 2010, další v roce 2011.

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  18. 01. 2015 22:53

Na mobilní verzi stránek mi nefunguje zalamování řádků.. to je ale maglajs :(

 |   |  Odpovědět
onik81  |  19. 01. 2015 09:35

Jestli jsi na konzolích odkojená, tak dobře víš, že časem se naopak kvalita her zlepšuje. Souvisí to s tím, že podpora pro vývojáře se zlepšuje a oni se neustále učí najít rezervy a vyždímat co jde. Nehodlám obhajovat kecy typu "filmový zážitek" a už vůbec ne to, jak nám všem lžou trailery o kvalitě produktu a teprve poté se snaží traileru alespoň přiblížit. Jen chápu, že ne každá hra poběží 60 fps a na full HD. Ocenil bych to, jen není dobré vyžadovat tyhle parametry za každou cenu.
Osobně jsem moc zvědavý, co udělá s Xbox One nové DirectX. MS slibuje velký skok ve výkonu. Počkáme si a pak ho pochválíme nebo mu to dáme sežrat :)
Chápu i to, že vše je jen o penězích. Pokud by vývojáři museli investovat u každé hry další miliony jen pro to, aby dosáhli 60 fps a 1080p, tak by asi herní trh moc dlouho nevydržel. Takové parametry by měly nabízet hlavně exkluzivní hry, alespoň tak to už desítky let chodí.

Problémy vidím spíš v tom, že online se dostal tak daleko, že se hry někdy vydávají nedokončené a plné bugů. Určitě nikdo nečekal, že nejvíce updatů bude spadat na záplatování o velikosti x GB. Stejně tak mě deptá systém DLC, který často není ani tak DLC, jako předem plánované rozsekání hry. Hry s novou generací citelně podražili a pokud si připočítám třeba jen pár DLC, tak cena za hru je opravdu o hodně vyšší, než tomu bylo před rokem.

Porovnávat s PC mi přijde přehnané. Tam je hodně věcí jinak pro hráče i vývojáře. Ale je fakt, že ne každé hře se při portu věnuje dost energie na optimalizaci.

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  20. 01. 2015 14:52

1. Znovu říkám, že by mi to fps u konzolí bylo jedno kdyby se tyto neduhy/argumenty nepřelévaly i do segmentu pc (namátkou třeba The evil within, který měl zamčené fps a další).
2. Mýlíš se, na pc není vůbec potřeba zamykat fps. Záleží jen a pouze na dané sestavě, zdali hru zvládne renderovat na vyšší fps. Mít zamčené fps na výkonné sestavě, která danou hru zvládne renderovat i několikanásobně rychleji je hloupost. Ať si "filmovým zážitkem" vývojáři krmí konzolisty, ti jim to, zdá se, papají i s navijákem a jsou ochotni je i bránit. Ale na pc by měli volbu nechat na pc hráčích.
3. Ano, souhlasím, že nedokončené hry, které jsou vydávány za finální produkt, či hry cíleně dělené do desítek různých dlc mne taky štvou. Oni ušetří na distribuci, na výrobě fyzických nosičů, na přepravě, prodeji a nevím na čem ještě, ale cena je nakonec stejně vyšší než před lety. :(

 |   |  Odpovědět
ghxjf  |  17. 01. 2015 13:03

PR idiot (nebo genius, zalezi z ktere barikady se na to divate), ktery s tim "filmovym zazitkem" prisel a podle ktereho se ted vsichni opici, by zaslouzil povesit za usi do pruvanu. Jasne, ze maji filmy 24 nebo 25 fps, ale s tim rozdilem, ze kazdy snimek je, oproti statickym hernim (no dobre, uz ne vzdy), prirozene rozmazany, takze ta plynulost vypada jinak. Navic i u tech filmu je to leckdy malo a snad kazdy si musel vsimnout trhani u rychlych scen nebo dlouhych tahlych zaberu (obzvlast v kine). Nemluve o rychlejsich reakcich ovladani.

 |   |  Odpovědět
Lopol  |  17. 01. 2015 09:22

Ano, ale filmy bezi ve 24 fps, takze to zadny filmovy zazitek neni :D

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor