Uncharted: Lost Legacy - indická expedice

Už nějaký ten pátek víme, že se chystá samostatné rozšíření pro poslední Uncharted 4 s podtitulem Lost Legacy. Informací o něm ale zrovna moc nebylo. Tedy až do teď. Vývojáři nechali některé jedince nahlédnout pod pokličku rozpracované verze. Pojďme se tedy podívat, co nás čeká.

V Uncharted: Lost Legacy se podíváme na jižní cíp Indie. Krajina by přitom v některých ohledech měla připomínat první Uncharted. „Máte k dispozici krásné velké krajiny k prozkoumání, které vás dokáží překvapit na každém kroku,“ řekl kreativní ředitel Shaun Escayg. K tomu ještě dodal, že chtěli více zapracovat na tom, aby se hráč cítil, jako by sám byl součástí hry.

1.jpg

Příběh Lost Legacy se odehrává zhruba rok po událostech čtvrtého dílu. Všechno začíná hledáním klu Ganéši, relikvie nevyčíslitelné hodnoty. Toto svedlo dohromady docela zajímavé postavy. Chloe Frazer s Nadine Ross se zrovna moc nemusí, ale aby se jim povedlo Ganéšin kel získat od tajemného válečníka Asava, musí spolupracovat.

Proč je hlavní postavou Lost Legacy právě Chloe? Inu, pro Naughty Dog je to zajímavá postava, která má trochu jiné morální hodnoty, než Nathan Drake. Scénárista Josh Scherr k tomu řekl následující: „Oba jsou to hledači pokladů. Drake má v sobě takový hrdinský komplex, kdežto Chloe se v první řadě stará sama o sebe. Ona sama se rozhodla, že bude po klu pátrat.“ S Nadine se setkáváme znovu kvůli následkům, které vzešly z jejich akcí v Uncharted 4. Je bez práce a po odchodu z Shoreline je zoufalá.

Chloe by potřebovala někoho, kdo je zběhlý v boji. Nadine je pro tuto roli ze všech dílů Uncharted tím nejvhodnějším kandidátem, jakého jsme kdy představili. Má tendenci jít do všeho po hlavě,“ dodává Scherr.

Tyto dvě postavy se navíc skvěle doplňují. Escayg to vysvětlil tak, že Chloe je spontánní a impulzivní, kdežto Nadine je rozvážná a radši si pěkně naplánuje každý následující krok. Jejich vztah se během hry bude ještě vyvíjet. „Obě jsou v pozici, na kterou nejsou zvyklé,“ řekl režisér Kurt Margenau. „Chloe už není jen vedlejší postava, je ve vedoucí pozici. Nadine byla dříve zvyklá dělat si všechno po svém, ale teď se musí podřídit Chloiným rozhodnutím. Obě se tak s novou pozicí musí popasovat.“

2.jpg3.png4.png

Od příběhu se pomalu přesuneme k samotné hratelnosti. Už z prvních záběrů odhalených loni na podzim jste určitě poznali, že bude hra velmi podobná Uncharted 4. Naughty Dog pro nás ale chystá několik novinek a vylepšení na základě ohlasů. Zlepšit chtějí i samotný design. Prostředí by mělo dávat hráči více možností, jak jej prozkoumávat. Ať už raději jdete přímo za příběhem, nebo se kocháte okolím, v Uncharted: Lost Legacy byste si měli najít to své.

Tate Mosesian řekl, že během vývoje čtvrtého dílu doufali, že se dostanou k mnohem větším lokacím, jako je například Madagaskar. Museli ale provést nějaké ústupky v zájmu zachování vývojového plánu. U Lost Legacy se ale mohou soustředit na jednu velkou lokaci přesně, jako původně chtěli. Celých pět týmů tak pracuje na tom, aby prostředí odpovídalo původním představám.

Vývojáři tedy slibují, že prostředí bude více živé, najdete v něm spoustu výzev a logických hádanek. Podíváme se do džungle, budeme šplhat po horách a navštívíme starobylé chrámy, stejně jako města poznamenaná válečným konfliktem, jaké jste mohli vidět v traileru na Playstation Experience.

6.jpg

Lost Legacy vůbec poprvé v sérii Uncharted představí pistoli s tlumičem. Pokud teď vzpomínáte na začátek druhého dílu, tak to byla jen uspávací pistole, kdežto když někoho trefíte s touto, tak už bude spát na věky. Hra se vás bude snažit v určitých chvílích natlačit k tichému postupu, ale pokud se něco zvrtne, nic se neděje. Pro tyto případy vždy bude k dispozici samopal.

Také to vypadá, že budeme mít více možností, jak se s bojem vypořádat. „Budou tady celé bojové sekvence, které můžete přeskočit, objet nebo se jim jinak vyhnout. Dává to hráči více možností,“ vysvětlil Margenau.

7.jpg8.jpg9.jpg

Další novou mechanikou je odemykání zámků. I když tyto minihry nebudou nijak obzvlášť sofistikované, tak osvěží stereotypnější části hry. Vývojáři tuto mechaniku prý tvořili tak, že si koupili skutečnou soupravu na odemykání zámků a vlastní zkušenosti následně implementovali do hry.

Co se délky hry týče, tak se prý dočkáme delšího zážitku, než u datadisku k The Last of Us, ale kratšího než samotné Uncharted 4.

10.jpg

Autoři během vývoje přemýšleli, jestli nějak zapojí do děje samotného Nathana. Po dlouhých úvahách si ale uvědomili, že všechno, co o něm chtěli říct, už bylo v Uncharted 4, a tak od této myšlenky upustili. „Můžete si alespoň představit, že je Drake doma a hraje Crashe,“ dodal na závěr Scherr.

Uncharted: Lost Legacy by tedy mělo nabídnout nejen nový příběh, ale i nové možnosti. Jak se Chloe a Nadine výprava za Ganéšiným klem povede, uvidíme někdy v průběhu letošního roku.

Diskuze (3) Další článek: Gran Turismo Sport a pár koleček po okruhu ve Fordu Mustang GT

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,