Watch Dogs 2: E3 dojmy z hackerské akce

vytisknout velikost písma
Pokračování Watch Dogs bylo sice oznámené už pře E3, ale Ubisoft si stejně nedal pokoj a přímo na výstavě odhalil spoustu dalších informací.

Začneme s hlavní postavou. Tentokrát to bude mladý hacker Marcus Holloway, který má trochu problémy se zákonem a snaží se zničit novou generaci městského systému, ctOS 2.0. I za tímto účelem se přidal ke staré známé organizaci Dedsec. V jedničce to byla tajná organizace, ale tady to z vypadá jinak. Marcus má logo Dedsecu na čepici a na ulicích jsou vidět billboardy s logem, zkrátka tajná organizace jak má být. Co však vidět je, je velký odklon od ponuré atmosféry k mnohem barvitějšímu podání, což oceňujeme. 

S novou hlavní postavou se přesuneme i do nového města. Z Chicaga jdeme do prosluněného San Francisca a přilehlé oblasti Bay Area. Změna je nejvíc poznat v grafickém stylu. Všechno je barevnější a město působí opravdu živě. Tady se ale sluší upozornit, že se jedná o Ubisoft, veškeré ukázané záběry byly pravděpodobně silně naskriptované a navíc můžeme i o kvalitách grafiky úspěšně pochybovat. Minimálně do té doby, než se hra objeví na našich televizích. 

1465961458-2.jpg1465961458-3.jpg1465961458-4.jpg

S barevnější grafikou samotná hratelnost a dojem nějak nabral na obrátkách a už by to nemělo být ta pochmourné pobíhání z jedničky. Marcus je akční, rozdováděný mladý člověk a jak to vypadá, tak i dost parkurově založený. Watch Dogs se tak o něco více přiblížilo k Assassin's Creed, které letos na E3 bylo jen ve formě ukázky filmu. Už v jedničce jsme sice mohli narazit na parkourování všude možně, dvojka však volnost pohybu zvedne na zcela novou úroveň. A to je další plus.

Většími změnami by měl projít systém hackování. Krom toho, co bylo v jedničce budete moci hacknout jakéhokoli člověka a jakékoli auto, které je zrovna poblíž. Také by to v některých případech už nemělo být prosté zmáčknutí tlačítka, ale někdy si s tím budete muset dát více práce. I když si moc dobře nedokážu představit, že jedu v autě, chci zvednout most a u hackováním musím strávit půl hodiny. Řekl bych tedy, že složitější postup bude jen u více zabezpečených a důležitých věcí.

 

Jako věrného společníka si s sebou budete nosit létajícího drona, který funguje jako taková pohyblivější kamerka z jedničky

 

Jako věrného společníka si s sebou budete nosit létajícího drona, který funguje jako taková pohyblivější kamerka z jedničky. Dosah drona nejspíše bude nějak omezený. Jinak byste totiž mohli vše dělat z jednoho místa a po celém městě posílat jen svého létajícího kamaráda. V batohu také čeká dron na kolečkách, který bude mít využití spíše v interiérech, než v otevřených prostorách. Obě tyto vychytávky však přidávají další možnosti k již beztak pestré hratelnosti.

1465961458-6.jpg

Inovací se dočkal mobil hlavního hrdiny. Nevím jak vy, ale v jedničce jsem ho použil snad jen v případě, kdy jsem potřeboval auto. Tady bude mít už na první pohled daleko více využití a asi bude do jisté míry nahrazovat mapu.

Vývojáři prohlásili, že si ve Watch Dogs najde každý ten svůj herní styl. Budete tak mít na výběr, jestli misi projdete násilnou nebo nenásilnou cestou. V ukázce se to z původně stealh postupu zvrhlo na pěknou přestřelku, ale určitě by se to dalo zvládnout i bez toho. I to vítáme, jelikož to otevírá více cest, jak se poprat s každou situací. A navíc s pěknou hudbou ve sluchátkách. Stylovka.

Celkově mi přijde, že se Ubi snaží z Marcuse udělat hrozně stylového hrdinu. Prostě týpek v cool oblečení, běhá všude možně po střechách, navíc hravě nahackuje všechno, co potká. Ještě k tomu používá jako zbraň na blízko jojo. No to je přece super, ne? O něco podobného, i když v trochu jiném smyslu, se snažila jednička. Jak už to ale u Ubisoftu často bývá, po "betatestu" jménem Watch Dogs bychom mohli konečně narazit na kvalitní titul. 

 

Interakce a propojení kamarádů v kooperaci se podobá hře Dark Souls, na upřesnění funkcí tohoto mechanismu si však budeme muset ještě počkat

 

Ani ne multiplayer se nezapomnělo. Stejně jako u prvního dílu tady bude podobný mulťák s poupraveným systémem, ale tím zásadnějším je oznámení lokální kooperace. O té snad zatím víme jen to, že bude a že bude nesmírně jednoduchá. Interakce a propojení kamarádů v kooperaci se podobá hře Dark Souls, na upřesnění funkcí tohoto mechanismu si však budeme muset ještě počkat. Prozatím to vypadá přinejmenším zajímavě.

1465961459-5.jpg1465961460-7.jpg1465961460-8.jpg

Nakonec samozřejmě nesmíme zapomenout na spoustu edicí hry, které jsou pro Ubisoft typické. Celkem vyjde šest různých edic, přičemž ani v té nejdražší nebude všechno. Některé edice mají v sobě DLC, které v té druhé zase nejsou a tak dále. Tímhle si u fanoušků Ubisoft určitě nepolepšil. Ale co se dá dělat.

Ubi samozřejmě nezůstalo jen u exkluzivního stažitelného obsahu, takže v druhé nejdražší edici najdete např. repliku robota ze hry, kterou můžete ovládat pomocí aplikace pro Android a iOS. V Return of Dedsec zase najdete postavičku Marcuse Hollowaye a k tomu jeho čepici a další věci se znakem Dedsecu. Tak neváhejte a objednávejte. Watch Dogs 2 vychází na PC, Xbox One a PS4 už 15. listopadu tohoto roku. A my doufáme, že tentokrát nezklame.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A