XCOM 2: i prohra může být sladká

vytisknout velikost písma
Návštěvníci z jiné planety zotročili naši Zemi. Jak se jim budou nakopávat zadky tentokrát?

Mimozemšťani opět klepou na naše dvířka a my jsme donuceni pustit je dál. Tímto směrem se rozhodli vývojáři z Firaxis Games jít v pokračovaní skvělé taktické strategie XCOM: Enemy Unknown. Na konci hry vám to mohlo dopadnout pár odlišnými způsoby a tvůrci se rozhodli vytvořit pokračování varianty, kdy se mimozemšťanům podařilo obsadit Zemi a zbyla už jen hrstka lidí, kteří se odvažují k odporu. Tentokrát se tedy nacházíte v roli dobyvatele a ne ochránce, jako tomu bylo u minulých dílů. Projekt XCOM byl totálně zdevastován a na mise se tedy musíte vydávat z mobilní základny, která toho aleobsahuje tolik, že vám bude trvat pěknou chvíli všechno prozkoumat.

2908483-xcom+2_e3+screenshot_gameplay02.jpgmaxresdefault.jpgxcom_2_-_03.jpg

Tak na začátek, máte v rukou skupinu vojáků, kterou si můžete upravit podle svého gusta ještě o trochu víc než v minulém díle. Krom úprav samotného obličeje jsou tady různé pokrývky hlavy, šátky a další vychytávky. Ale jak tomu u XCOMu bývá, když o nějakého člena přijdete, není cesty zpět. Celé ty hodiny a hodiny hraní a trénování té konkrétní postavy, bez které bude možná celá jednotka v pytli, jsou už nenávratně pryč.

To je ostatně kouzlo celé série. Musíte dávat pozor, abyste náhodou nepřišli o člena číslo 1 a začali s výcvikem nového pěšáka. A budete mít hodně možností, jak ho vycvičit. Máte totiž možnost vybrat každému členovi, jak se budou vyvíjet jeho schopnosti a jestli se stane nakonec ostřelovačem nebo naopak rváčem, co si to nejradši s emzáky vyřídí na férovku.

XCOM 2_Muton_Screenshot.jpg

Vylepšení se také dočkaly samotné bitky. Hlavním rozdílem asi je, že na začátku každé mise máte výhodu překvapení. To vám ale nemusí vždy zajistit výhodu. Zatím bylo odhaleno jen pár nových nepřátel, ale už teď je jasné, že někteří polezou pěkně na nervy. Třeba taková splácanina hada a mimozemšťana může občas pěkně zatopit pod kotlem. Sice není moc dobrá při boji na dálku, ale její schopnost přitáhnout nepřítele k sobě je opravdu nepříjemná. A když to nějaký člen vaší jednotky dostane, konečně máte možnost ho s někým jiným přesunout do bezpečí. Pořád ale bude záviset na taktických dovednostech hráče. Může to dopadat tak, že někomu daná bitka zabere dva, tři tahy, jiný se s tím bude párat několikanásobně déle.

Prostředí, ve kterých se souboje odehrávají, budou stejně jako u Enemy Unknown náhodně generovaná. Budou ale daleko rozmanitější, a tak by teoreticky každý hráč měl mít v jedné misi odlišně sestavený level. Důležité příběhové mise ale budou povětšinu podobné. Oproti tomu zase budete mít pár možností, jak se rozhodnout. V závislosti na tom můžete ovlivnit směr, jakým se příběh bude ubírat.

2889645-xcom_2__e3_screenshot_concealment.jpg2912212-xcom+2_sharpshooter_screenshot_02.jpg2912831-xcom_2_e3_screenshot_berserker_.jpg

Zajímavou novinkou je také nová surovina, kterou získáváte na misích. Jmenuje se Intel. Ne, nebojte. Nebudete po zemi sbírat procesory. Ale i kdyby to tak bylo, vyplatilo by se jich pár sebrat. Intel totiž využijete v mnoha oblastech. Ať už je to výzkum mimozemských ras, nových technologií nebo účinnějších zbraní. Ostatně, zbraně si budete moct modifikovat dle libosti. Každému členovi můžete vybrat takovou pušku, kterou zrovna potřebujete, nebo se vám prostě jen líbí. S dostatečným množstvím Intelu se můžete dostat i na jinak přístupné mise, které jsou sice těžší, o to je ale vyšší vaše odměna za jejich splnění.

XCOM 2 si neužijíi hráči na konzolích, jak tomu bylo u Enemy Unknown. Vývojáři sice se nijak oficiálně nevyjádřili k absenci konzolových verzí, ale nejspíš to bude kvůli slabým prodejům. Hlavně, že se nám dostane další šance nakopat nezvaným hostům zadky, ať už je to na jakékoliv platformě. Těšte se na další taktickou sci-fi jízdu a příjemnou evoluci série.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 15 N/A