XCOM 2: i prohra může být sladká

vytisknout velikost písma
Návštěvníci z jiné planety zotročili naši Zemi. Jak se jim budou nakopávat zadky tentokrát?

Mimozemšťani opět klepou na naše dvířka a my jsme donuceni pustit je dál. Tímto směrem se rozhodli vývojáři z Firaxis Games jít v pokračovaní skvělé taktické strategie XCOM: Enemy Unknown. Na konci hry vám to mohlo dopadnout pár odlišnými způsoby a tvůrci se rozhodli vytvořit pokračování varianty, kdy se mimozemšťanům podařilo obsadit Zemi a zbyla už jen hrstka lidí, kteří se odvažují k odporu. Tentokrát se tedy nacházíte v roli dobyvatele a ne ochránce, jako tomu bylo u minulých dílů. Projekt XCOM byl totálně zdevastován a na mise se tedy musíte vydávat z mobilní základny, která toho aleobsahuje tolik, že vám bude trvat pěknou chvíli všechno prozkoumat.

2908483-xcom+2_e3+screenshot_gameplay02.jpgmaxresdefault.jpgxcom_2_-_03.jpg

Tak na začátek, máte v rukou skupinu vojáků, kterou si můžete upravit podle svého gusta ještě o trochu víc než v minulém díle. Krom úprav samotného obličeje jsou tady různé pokrývky hlavy, šátky a další vychytávky. Ale jak tomu u XCOMu bývá, když o nějakého člena přijdete, není cesty zpět. Celé ty hodiny a hodiny hraní a trénování té konkrétní postavy, bez které bude možná celá jednotka v pytli, jsou už nenávratně pryč.

To je ostatně kouzlo celé série. Musíte dávat pozor, abyste náhodou nepřišli o člena číslo 1 a začali s výcvikem nového pěšáka. A budete mít hodně možností, jak ho vycvičit. Máte totiž možnost vybrat každému členovi, jak se budou vyvíjet jeho schopnosti a jestli se stane nakonec ostřelovačem nebo naopak rváčem, co si to nejradši s emzáky vyřídí na férovku.

XCOM 2_Muton_Screenshot.jpg

Vylepšení se také dočkaly samotné bitky. Hlavním rozdílem asi je, že na začátku každé mise máte výhodu překvapení. To vám ale nemusí vždy zajistit výhodu. Zatím bylo odhaleno jen pár nových nepřátel, ale už teď je jasné, že někteří polezou pěkně na nervy. Třeba taková splácanina hada a mimozemšťana může občas pěkně zatopit pod kotlem. Sice není moc dobrá při boji na dálku, ale její schopnost přitáhnout nepřítele k sobě je opravdu nepříjemná. A když to nějaký člen vaší jednotky dostane, konečně máte možnost ho s někým jiným přesunout do bezpečí. Pořád ale bude záviset na taktických dovednostech hráče. Může to dopadat tak, že někomu daná bitka zabere dva, tři tahy, jiný se s tím bude párat několikanásobně déle.

Prostředí, ve kterých se souboje odehrávají, budou stejně jako u Enemy Unknown náhodně generovaná. Budou ale daleko rozmanitější, a tak by teoreticky každý hráč měl mít v jedné misi odlišně sestavený level. Důležité příběhové mise ale budou povětšinu podobné. Oproti tomu zase budete mít pár možností, jak se rozhodnout. V závislosti na tom můžete ovlivnit směr, jakým se příběh bude ubírat.

2889645-xcom_2__e3_screenshot_concealment.jpg2912212-xcom+2_sharpshooter_screenshot_02.jpg2912831-xcom_2_e3_screenshot_berserker_.jpg

Zajímavou novinkou je také nová surovina, kterou získáváte na misích. Jmenuje se Intel. Ne, nebojte. Nebudete po zemi sbírat procesory. Ale i kdyby to tak bylo, vyplatilo by se jich pár sebrat. Intel totiž využijete v mnoha oblastech. Ať už je to výzkum mimozemských ras, nových technologií nebo účinnějších zbraní. Ostatně, zbraně si budete moct modifikovat dle libosti. Každému členovi můžete vybrat takovou pušku, kterou zrovna potřebujete, nebo se vám prostě jen líbí. S dostatečným množstvím Intelu se můžete dostat i na jinak přístupné mise, které jsou sice těžší, o to je ale vyšší vaše odměna za jejich splnění.

XCOM 2 si neužijíi hráči na konzolích, jak tomu bylo u Enemy Unknown. Vývojáři sice se nijak oficiálně nevyjádřili k absenci konzolových verzí, ale nejspíš to bude kvůli slabým prodejům. Hlavně, že se nám dostane další šance nakopat nezvaným hostům zadky, ať už je to na jakékoliv platformě. Těšte se na další taktickou sci-fi jízdu a příjemnou evoluci série.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Ghost Recon: Wildlands - z bláta do louže (recenze)

Ghost Recon: Wildlands - z bláta do lo…

Ghost Recon: Wildlands až příliš nápadně připomíná příběh Watch Dogs či The Divison. Prezentace na E3 skvělá, s blížícím se datem vydání však vyplouvají na povrch nedostatky. Jaký je konečný verdikt?

8.  3.  2017 | | 38 N/A
10 důvodů, proč hrát hry s otevřeným světem

10 důvodů, proč hrát hry s otevřeným s…

Pravděpodobně každý hráč se již během své herní kariéry setkal s nějakou tou hrou koncipovanou do otevřeného světa. Pojďme se podívat na to, proč nás to tam tak láká.

7.  3.  2017 | | 9 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 6 N/A