XCOM2 neni dobre!
recenze opomina zavazne problemy hry ktere vas muzou dovest k frenetickemu devastovani vasi klavesnice a mysi.
Ano, hra ma dobry scenar (v ramci moznosti, plundorvani zeme cizaky z vesmiru tu uz bylo tolikrat, ze neco zcela noveho se tu asi vymyslet neda) hra ma dobre napady, uprava panaku zabere lidem, ktere to bavi i hodiny casu (ono je to veskrze nute, nahodne generovane xichty rekrutu toci 3 ucesy a 4 xichty, obcas dochazi i k vygenerovani cernocha s cinskou narodnosti, dostanete v nabidce 4 rekruty - rusa, americana, nemce a jihoafricana, vsechno stejny oblicej, lisi se jen ve vlasech, vousech atp) upravy zbrani atp, letajici zakladna je taky fajn, celkove ten design neni marny.
ALE
abych hru hodnotil jako dobrou, nerkuli skvelou, NESMI
a) byt zabugovana
b) byt nelogicka
c) hrat nefer
ad bugy:
umela inteligence je zoufala, ve hre, kde jsou mise na tahy musi byt panak schopen najit nejkratsi cestu k urcitemu bodu. Pokud Vam narocna mise selze jen kvuli tomu, ze misto co by sniper valil co to da, aby stihnul evakuaci, pobiha na 2 ctvercich sem a tam, mate chut ho tam nechat nebo hned po navratu podrobit watterboardingu
stalo se mi uz 2x, ze to cizaci proste vzdali a prestali se hybat a bojovat. takze mezi nima chodite a kdyz chcete, muzete je ubodat vidlickou. Chvili to zabavne je, pak ale musite restartovat hru
a par dalsich, mene zavaznych se objevuje pomerne casto
ad nelogicnosti
moznost namontovat si na zbrane pazbu, dalekohled, zamerovac a dalsi je super, ale proc je odstupnovane po levelech, kolik jich jde dat na jednu flintu?
proc nejde upgrady ze zbrani demontovat? na lodi je hafo vedcu, jsou schoponi vymyslet a sestavit uplne nove kvery, ale demotovat z flitny zamerovac je neresitelny problem ktery vzdy konci jeho znicenim
za sve snazeni dostavate odmenu jednou mesicne, nicmene prachy vam pohodi nahodne po svete a potrebujete tam doletet a venovat 3 dny tomu je najit a odnest na lod. PROC proboha???
na nejakou taktiku lze s uspechem zapomenout, hra vam nedovoli jiny, nez frontalni utok, protoze ikdyz se vam podari se proplizit k cili, jakmile se vase kryti provali, sesypou se na vas ze vsech stran, na coz lze reagovat pouze slovy "sbohem ma Mano"
je absolutne nezbytne vybavit vase pitomce strelivem, ktere cil otravi, zapali nebo nejak jinak ublizuje i v nasledujicich kolech, protoze s zeleznou pravidelnosti po zasazich nepratelum zbyva 1-2 HP (!) nicmene nevim, proc techto naboju nemohu vynaleznout vice ale od kazdeho druhu mam jen jeden (resp. pro jednoho packala)
jeste jsem neprisel na to, proc nemuzu vyrobit vice lepsich brneni. Chybi mi material? OK, ale proc nevidim co mi chybi k tomu, abych mohl zbroj vyrobit, proste netusim, jestli vyrobim jeste nejaky spider armor apod.
ad nefer hrani
to je nejvetsi problem XCOM2, cizaci v jednom kuse podvadi, resp. hra jim nadrzuje. A ted nemluvim o dementnim systemu, kde vic jak polovina misi je na omezeny pocet tahu (a je uplne jedno, jestli se vam odpocitavaji nebo u predmetu, ktery mate zachranit stoji hovado, ktery do nej od prvniho kola sije a vy vidite, jak mu rapidne utikaji HP, pripadne vybijeni nebohych civilu, nemluvim ani o tom, ze cizaci jsou porad ne jeden, ale minimalne 5 kroku pred vami, vzdy ve znacne pocetni, HP, technicke i DPM prevaze, o systemu spotnuti nema snad ani smysl mluvit, myslim tim absolutne zoufalou nepresnost strelby (vasich vojclu, o cizaky se nebojte, ti se trefi skoro vzdy)
Pokud se vojak s rotacnim kulometem netrefi do Muttona velkyho jak skrin na 2 ctverce, je neco spatne, tim spis, kdyz to neni zadny zelenac, ale mnoha bitvami provereny veteran. a kdyz se do jednoho mutona netrefi 4 vojclove z 5 a ten posledni ho necha se 3 HP, slabsi jedinci to zakonite nemuzou unest. Tim spis, ze toto se opakuje misi co misi.
Uz jsem si zvykl, ze kdyz vyslu svych 5 ubozaku do bitvy, ceka je na strane nepritele 2,5 HP prevaha, ze cizaci maji vzdy zbrane o level az 3 vejs, ze uz v podstate nema smysl posilat rangera s macetou na cizaka, protoze v 8 pripadech z 10 to konci tim, ze se cizak vyhne a nasledne neboheho ranger udusi v podpazi, ale ze zakonite bud netrefite nebo v 80% nechate nepriteli 2-5 HP, ze zbran, ktera dela normalne 6-8 DMG proste zacne delat 2, ze sniperi nekdy trefi pres celou mapu a jindy poslou ve 3 kolech za sebou strelu nekam do pole misto do cizaka na ktereho maji primy dohled, ze ani na 2-3 ctverce proste nemate jistotu ze trefite (resp mate pomerne vyskou sanci, ze netrefite), to je neco, co hre neodpustim, tim spise, ze ufoni trefuji ve zcela opacnem pomeru uspesnosti
dalsi nefer mise jsou, kdy mate zachranit nejaky nablbly vysilac, od prvniho momentu u nej stoji muton a po 9 HP za kolo jej devastuje, pricemz mezi vami a objektem vaseho zajmu stoji 3 skupiny cizaku kde bud potrebujete velky stesti jim dat critical dmg (reknete LOL) a s kazdou skupinkou se vyporadat behem jednoho kola (reknete 2x LOL) a jeste doufat, ze neslapnete na policko ktere k nim pripoji dalsi skupinu ufonu, protoze pak jste uplne bez sance.
Takze dekuji pekne. hru hraju, protoze jsem masochysta a fanda XCOM/UFO, ale nevim, jestli me to bude bavit az do konce, zejmena nepresnost strelby je proste trapny zpusob, jak "zvysit obtiznost", sorry, ale "collonel" by proste mel trefit pokazde a vse, co je do 4 ctvercu od nej, jinak to neni plukovnik, ale debil a zaslouzi si bud postavit ke zdi nebo vyhodit neb svoji neschopnosti uvadi v nebezpeci cely team. Sniper, ktery neni schopen trefit cil, na ktery ma primy dohled neni sniper ale packal a flinta mu nepatri do ruky a pokud s sebou nekdo vlaci rotacni kulomet, kterym netrefi ani stodolu, at jde radeji do (_._) a ne do elitni vojenske jednotky (nicmene nepresnost rotacaku je v serii XCOM standart). Dokazal bych s tim i zit, kdyby nepratelska strana byla lepe vyvazena (ne)moznostem vaseho teamu, ale tohle neni proste strategicka hra, ale loterie a velke zklamani