XCOM 2: kultovní souboj s vetřelci se vrací (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 18

Diskuze k článku

Milvoki  |  17. 02. 2016 09:49

Hru Xcom , hraju od jejího prvopočátku když jsem to pařil na PC 486. Musím uznat že vývoj a grafika je na dobré úrovni a bude určitě ještě lepší. Ponechání misí jako je záchrana lidí, počítačů, ničení jejich artefaktů i pohyb po mapě s vlastní základnou,sbírání prostředků i vývoj jednotky je výborné.
A teď nastává to slůvko ale. Hru Xcom 2, jsem dohrál asi tak zhruba za 5 dní na easy. Hnalo mě to kupředu a brzy jsem také skončil. Zatím je hra XCOM Enemy Within u mě na prvním místě. Jako každá hra má i Xcom 2 svoje pro a proti. Výskyt ufo, která si sednou na zem je ubohé. Proč nenechali vývojáři to co každého pařana baví a to je vlastní letectvo, sestřel různých UFO, jejich velikostí, tvarů i to za jakým účelem přiletěli. Tak jako vývoj stíhačů a jejich výbavy. Stíhat šmejdy které sestřelíte a pak na mě s jednotkou vlítnete do různého prostředí a velikosti jejich lodí, přece nemělo chybu. Dále výsadky na jejich pozemní základny. Jako i jejich výpady na základnu Xcom. Rozsáhlé komplexi jejich výzkumu a probojovávání se s jednotkou Xcom až do finální komnaty s nějakým vůdcem bylo přece originální. Kdyby tam byl jejich nějaký kousek artefaktu k dalšímu odhalení jejich plánů, mateřské lodi, nebo výslech vůdce, to nás přece bavilo. Časem se dostat třeba tou bránou jako v Xcom 2 z mateřské lodi na jejich planetu a tam zase odhalovat , hledat, pátrat, vyslýchat a přitom je kosit. To by přece nemělo chybu. Proč se vývojáři nezeptají někoho kdo jejich hru opravdu obdivuje a je schopen jim poradit v originalitě. Mrzí mě, že se skoro každý tvůrce zaměřuje na pozemní boj. Člověka až unaví hrát jedno a to samé kde se obměňuje jen prostředí. Kdo hru Xcom 2 dohrál, asi poznal, kam se tvůrci Xcom 2 uchylují. Napovím jen to že to hodně připomíná jeden film - Pacifik rim a hru s názvem X-COM: Terror from the Deep. Nic ve zlém, ale mnoho her, které se někdo snaží oživit začíná ztrácet svou originalitu. Např. Stronghold Crusader vs Stronghold 2. S úctou k práci vývojářů, kteří to nemají lehké, uspokojit nároky dnešních hráčů. Milvoki.

 |   |  Odpovědět
Lolitos  |  27. 05. 2016 21:49

To co tu vykládáš o tom sestřelit si své ufo atd. Takový byl X-com Apocalips a musím uznat, že co se týče nápadu, provedení to byl pro mě nej X-com, a když jsem hrál tohle, tak tenhle x-com 2 považuju za jeden z nejhorších co jsem hrál. Fakt mi je u zádele tahle grafika, když to nemá pořádný nápad. Když ti u výzkumu napíšou, že by se mohlo po prozkoumání vylepšit potom to a to... Kde je potom to překvapení?... Boje s vojáky.. nemůžu mít dva různé granáty, proč proboha? X-com Apocalips tohle všechno umožnoval, mohl jsem přímo na místě prohodit jen zbraně a začala švanda. Ovládání pomocí psioniků bylo taky vamakaný a ne, že si za jedno kolo můžu ovládnout jen jedoho ufonka. V misích je tak strašně málo nepřátel a je to šíleně stereotipní. Pokud jste hráli X-com Apocalips tohle ani nehrajte, je to odfláknutá hra co se týče nápadu, je to strašný unavující stereo, vyhozený prachy, jsme hoodně zklamán a to tady byli an to takový recenze, správný fanoušek X-comu co už má toho spousty odehráto ze starých serii mi dá zapravdu :)

 |   |  Odpovědět
jeremiasz  |  15. 02. 2016 10:42

XCOM2 neni dobre!
recenze opomina zavazne problemy hry ktere vas muzou dovest k frenetickemu devastovani vasi klavesnice a mysi.

Ano, hra ma dobry scenar (v ramci moznosti, plundorvani zeme cizaky z vesmiru tu uz bylo tolikrat, ze neco zcela noveho se tu asi vymyslet neda) hra ma dobre napady, uprava panaku zabere lidem, ktere to bavi i hodiny casu (ono je to veskrze nute, nahodne generovane xichty rekrutu toci 3 ucesy a 4 xichty, obcas dochazi i k vygenerovani cernocha s cinskou narodnosti, dostanete v nabidce 4 rekruty - rusa, americana, nemce a jihoafricana, vsechno stejny oblicej, lisi se jen ve vlasech, vousech atp) upravy zbrani atp, letajici zakladna je taky fajn, celkove ten design neni marny.
ALE
abych hru hodnotil jako dobrou, nerkuli skvelou, NESMI
a) byt zabugovana
b) byt nelogicka
c) hrat nefer

ad bugy:
umela inteligence je zoufala, ve hre, kde jsou mise na tahy musi byt panak schopen najit nejkratsi cestu k urcitemu bodu. Pokud Vam narocna mise selze jen kvuli tomu, ze misto co by sniper valil co to da, aby stihnul evakuaci, pobiha na 2 ctvercich sem a tam, mate chut ho tam nechat nebo hned po navratu podrobit watterboardingu
stalo se mi uz 2x, ze to cizaci proste vzdali a prestali se hybat a bojovat. takze mezi nima chodite a kdyz chcete, muzete je ubodat vidlickou. Chvili to zabavne je, pak ale musite restartovat hru
a par dalsich, mene zavaznych se objevuje pomerne casto

ad nelogicnosti
moznost namontovat si na zbrane pazbu, dalekohled, zamerovac a dalsi je super, ale proc je odstupnovane po levelech, kolik jich jde dat na jednu flintu?
proc nejde upgrady ze zbrani demontovat? na lodi je hafo vedcu, jsou schoponi vymyslet a sestavit uplne nove kvery, ale demotovat z flitny zamerovac je neresitelny problem ktery vzdy konci jeho znicenim
za sve snazeni dostavate odmenu jednou mesicne, nicmene prachy vam pohodi nahodne po svete a potrebujete tam doletet a venovat 3 dny tomu je najit a odnest na lod. PROC proboha???
na nejakou taktiku lze s uspechem zapomenout, hra vam nedovoli jiny, nez frontalni utok, protoze ikdyz se vam podari se proplizit k cili, jakmile se vase kryti provali, sesypou se na vas ze vsech stran, na coz lze reagovat pouze slovy "sbohem ma Mano"
je absolutne nezbytne vybavit vase pitomce strelivem, ktere cil otravi, zapali nebo nejak jinak ublizuje i v nasledujicich kolech, protoze s zeleznou pravidelnosti po zasazich nepratelum zbyva 1-2 HP (!) nicmene nevim, proc techto naboju nemohu vynaleznout vice ale od kazdeho druhu mam jen jeden (resp. pro jednoho packala)
jeste jsem neprisel na to, proc nemuzu vyrobit vice lepsich brneni. Chybi mi material? OK, ale proc nevidim co mi chybi k tomu, abych mohl zbroj vyrobit, proste netusim, jestli vyrobim jeste nejaky spider armor apod.

ad nefer hrani
to je nejvetsi problem XCOM2, cizaci v jednom kuse podvadi, resp. hra jim nadrzuje. A ted nemluvim o dementnim systemu, kde vic jak polovina misi je na omezeny pocet tahu (a je uplne jedno, jestli se vam odpocitavaji nebo u predmetu, ktery mate zachranit stoji hovado, ktery do nej od prvniho kola sije a vy vidite, jak mu rapidne utikaji HP, pripadne vybijeni nebohych civilu, nemluvim ani o tom, ze cizaci jsou porad ne jeden, ale minimalne 5 kroku pred vami, vzdy ve znacne pocetni, HP, technicke i DPM prevaze, o systemu spotnuti nema snad ani smysl mluvit, myslim tim absolutne zoufalou nepresnost strelby (vasich vojclu, o cizaky se nebojte, ti se trefi skoro vzdy)
Pokud se vojak s rotacnim kulometem netrefi do Muttona velkyho jak skrin na 2 ctverce, je neco spatne, tim spis, kdyz to neni zadny zelenac, ale mnoha bitvami provereny veteran. a kdyz se do jednoho mutona netrefi 4 vojclove z 5 a ten posledni ho necha se 3 HP, slabsi jedinci to zakonite nemuzou unest. Tim spis, ze toto se opakuje misi co misi.
Uz jsem si zvykl, ze kdyz vyslu svych 5 ubozaku do bitvy, ceka je na strane nepritele 2,5 HP prevaha, ze cizaci maji vzdy zbrane o level az 3 vejs, ze uz v podstate nema smysl posilat rangera s macetou na cizaka, protoze v 8 pripadech z 10 to konci tim, ze se cizak vyhne a nasledne neboheho ranger udusi v podpazi, ale ze zakonite bud netrefite nebo v 80% nechate nepriteli 2-5 HP, ze zbran, ktera dela normalne 6-8 DMG proste zacne delat 2, ze sniperi nekdy trefi pres celou mapu a jindy poslou ve 3 kolech za sebou strelu nekam do pole misto do cizaka na ktereho maji primy dohled, ze ani na 2-3 ctverce proste nemate jistotu ze trefite (resp mate pomerne vyskou sanci, ze netrefite), to je neco, co hre neodpustim, tim spise, ze ufoni trefuji ve zcela opacnem pomeru uspesnosti
dalsi nefer mise jsou, kdy mate zachranit nejaky nablbly vysilac, od prvniho momentu u nej stoji muton a po 9 HP za kolo jej devastuje, pricemz mezi vami a objektem vaseho zajmu stoji 3 skupiny cizaku kde bud potrebujete velky stesti jim dat critical dmg (reknete LOL) a s kazdou skupinkou se vyporadat behem jednoho kola (reknete 2x LOL) a jeste doufat, ze neslapnete na policko ktere k nim pripoji dalsi skupinu ufonu, protoze pak jste uplne bez sance.

Takze dekuji pekne. hru hraju, protoze jsem masochysta a fanda XCOM/UFO, ale nevim, jestli me to bude bavit az do konce, zejmena nepresnost strelby je proste trapny zpusob, jak "zvysit obtiznost", sorry, ale "collonel" by proste mel trefit pokazde a vse, co je do 4 ctvercu od nej, jinak to neni plukovnik, ale debil a zaslouzi si bud postavit ke zdi nebo vyhodit neb svoji neschopnosti uvadi v nebezpeci cely team. Sniper, ktery neni schopen trefit cil, na ktery ma primy dohled neni sniper ale packal a flinta mu nepatri do ruky a pokud s sebou nekdo vlaci rotacni kulomet, kterym netrefi ani stodolu, at jde radeji do (_._) a ne do elitni vojenske jednotky (nicmene nepresnost rotacaku je v serii XCOM standart). Dokazal bych s tim i zit, kdyby nepratelska strana byla lepe vyvazena (ne)moznostem vaseho teamu, ale tohle neni proste strategicka hra, ale loterie a velke zklamani

 |   |  Odpovědět
jack  |  23. 03. 2016 01:09

clovece ve hre problem nehledej, to jen ty jsi neschopny hrac Projel jsem to za 4 dny a problemy kter epopisujes jsem tedy nemel, takze problem je opravdu jen mezi klavesnici a mysi

 |   |  Odpovědět
jack  |  23. 03. 2016 01:32

1) ze sniperi nekdy trefi pres celou mapu a jindy poslou ve 3 kolech za sebou strelu nekam do pole misto do cizaka na ktereho maji primy dohled, ze ani na 2-3 ctverce proste nemate jistotu ze trefite (resp mate pomerne vyskou sanci, ze netrefite)

-to je prece uplne normalni i v realu ze sniper nema na par metru sanci proti rychle se pohybujicimu cili neco trefit, zkus si na snipera ze 20 metru pustit geparda a uvidime jak si poradi s presnou strelbou Nezapominej, ze to je tahovka, byt to real time tak se sniperem nestihnes u rychleho cile na kratkou vzdalenost rozhodne nic zamerit...

2) vyslu svych 5 ubozaku do bitvy, ceka je na strane nepritele 2,5 HP prevaha

-no a co ze prevaha? za celou hru jsem prisel asi tak o 4 vojaky, takze nejaka velka prevaha vubec nebyla problem, v ramci lepsiho pocitu ze hry bych tu prevahu udelal i vetsi, ale to by lamy jako ty moc plakaly a neprodavalo by se to...

3)"collonel" by proste mel trefit pokazde a vse, co je do 4 ctvercu od nej, jinak to neni plukovnik

-mrkni se na film hvezdna pechota, tam jsou podobni rychle se pohybujici hmyzaci jako v teto hre Chryssalid a muzes byt klidne general, kdyz na tebe pribehne velkou rychlosti tak na 4 ctverce proste vzdy netrefis stejne jako ve filmu... mas jen malou predstavivost...

4) dalsi nefer mise jsou, kdy mate zachranit nejaky nablbly vysilac, od prvniho momentu u nej stoji muton a po 9 HP za kolo jej devastuje, pricemz mezi vami a objektem vaseho zajmu stoji 3 skupiny cizaku kde bud potrebujete velky stesti jim dat critical dmg (reknete LOL)

-s dobrym rangerem se k vysilaci priplizis s celou skupinou za zady a peklo spustis az si pekne rozestaven na vyvysenych mistech pro krizovou palbu, vysilac je prestane zajimat a v pohode je rozsekas... Jen nesmis na sebe upoutat pozornost priliz brzy...

5) na nejakou taktiku lze s uspechem zapomenout, hra vam nedovoli jiny, nez frontalni utok, protoze ikdyz se vam podari se proplizit k cili, jakmile se vase kryti provali, sesypou se na vas ze vsech stran, na coz lze reagovat pouze slovy "sbohem ma Mano"

-dalsi kravina, ranger s wrath suitem (ale jde to i bez nej, kdo hral nekdy commandos vi jak) se naopak dostavi bez povsimnuti do zakladny, nainstaluje c4, tim se spusti alarm, to ale nevadi protoze se ten samy tah evakuuje i se zbytkem jednotky, staci chytre umistit evakuacni ctverec... Vetsinu techto misi jsem dal bez jedineho vystrelu...

Takze vse co jsi dokazal je, ze jsi sepsal snuzku nesmyslu na jinak vybornou hru, gratuluju!

 |   |  Odpovědět
jehovista  |  10. 02. 2016 19:00

"Absence konzolové verze je mírným nedostatkem"
Me to naopak prijde jako plus, protoze mam jistotu ze se nejedna o dalsi zpraseny port z konzole.

 |   |  Odpovědět
Touchwood  |  12. 02. 2016 20:00

Hrál jsem předchozí díl na PS3 a zprasené mi to teda nijak nepřišlo. A že by to ovlivnilo PC verzi, taky pocit nemám.

 |   |  Odpovědět
jeremiasz  |  15. 02. 2016 10:44

hral jsem jednicku na PC s gamepadem a bavilo me to. XCOM 2 nema podporu standartnich gamepadu (zatim) jen proto, ze STEAM zaplatil za exkluzivitu pro jejich STEAM Controller....

 |   |  Odpovědět
10. 02. 2016 17:34

Moc jsem nepochopil souvislost mezi INTEL menou a vylepsovanim vlastnosti vojaka?
Jinak co me dost vadi je ten stealt mod ktery je na zacatku super ale od momentu prozrazeni staci kdyz uvidite nepritele z libovolne dalky a libovolne skryti tak na to nepritel ihned reaguje. Sice je moznost si pak vycvicit rangera ktery pak je jakoby skyty a muze delat roli scouta ale chce to na to rank a do te doby je tenhle mechanismus hry dost otravny. Hlavne na tezsi obtiznosti kdy casto nechtene naagrujete dalsi skupinu emzaku nebo v misich na cas kdy potrebujete postupovat rychle k cili.

 |   |  Odpovědět
lol  |  10. 02. 2016 22:25

Tak ty si dobře vypařenej kre.tén

 |   |  Odpovědět
Sadam  |  10. 02. 2016 15:00

Hraji na Linuxu a super

 |   |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2016 08:42

Tiež ma naštvali s konfiguráciou. Nutnosť DX11. No bude to chcieť asi nový komp ach jo :)

 |   |  Odpovědět
ryky  |  10. 02. 2016 07:42

Na Battle Isle Incubation to nemá

 |   |  Odpovědět
Radovan  |  09. 02. 2016 09:21

Skvelá hra, to musím súhlasiť. Len ste zabudli dodať, že hrozne optimalizovaná.

 |   |  Odpovědět
Jaroslav Petřík  |  09. 02. 2016 09:27

Hrál jsem na i5 + GTX 960 + 8GB RAM, bez jediného zaseknutí. Pravda, musel jsem si upravit stíny a vyhlazování atp. Ale textury na full v 1920x1080 a v pohodě.

 |   |  Odpovědět
Radovan  |  09. 02. 2016 10:44

No tak nič, asi je čas investovať zasa raz do železa.

 |   |  Odpovědět
Radovan  |  11. 02. 2016 08:05

No tak som to zobral v skrátenom konaní a kúpil si I7-4790 a hneď je svet krajší, minimálne ten virtuálny:)

 |   |  Odpovědět
Tomáš Materna  |  09. 02. 2016 15:13

s tou optimalizací máš pravdu.. není na tom zrovna nejlépe

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor