XCOM: Enemy Unknown – legenda v moderním pojetí (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 55

Diskuze k článku

Eric  |  20. 10. 2013 15:39

Tak se mi dostala do kompu verze 2.5

No, nevim, prvni dojmy jsou rozpacite... grafika o neco horsi vyvojovy strom jiny... to vzal cert ale _!!! Kolik casovych jednotek ti alieni vlastne maji ? Pristanu na poli, vylodim... nikde nikdo, vdali na obzoru nejaka stodola CTRL ENTER ze stodoly VYJDE emzak pohodlne dojde k mojemu tymu, tri ran=ctyri moji mrtvi (brneni je na ouno) pomalu odejde do dali ZACATEK 2. KOLA muj krok jeden vystrel a emzak v modu zpetne palby kosi z dalky zbytky meho tymu kolo trvalo cca 20 vterin

 |   |  Odpovědět
veldrane  |  23. 12. 2012 21:15

Ano i mne je pres 30. Ano i ja sem byl pred cca 16 lety mladik ktery stravil nejednu noc nad starym ufem a obe nescetnekrart dohral. Nicmene - nemuzu si pomoct a asi budu v mensine - tahle hra je bomba ! Atmosfera je tu totiz jeste posazena o chlup dal a ma rozhodne svoje kouzlo. Chtel bych vyzvednout fantastickou hudbu a priblizeni misi pers unreal engine. Ano ve hre neni tolik moznosti jako v klasickem ufu a hra se o vas obcas stara jako o nemluvne. Ale ta ATMOSFERA je porad tady. Jedine velke minus vidim v jedne veci. Po dohrani takrka linearniho pribehu uz nebudu mit chut hrat hru znova. Mise jsou fajn, hezky odsejpaj a vetsinou ji dohrajete presne v okamzik kdy vas uz pomalu zacne nudit. Osobne jejich zjednoduseni povazuji za jednoznacne plus a takticka stranka hry je dle me o hodne dal nez pri starem - dle meho nazoru - zbytecne slozitem - konceptu. Paklize zjednoduseni taktice casti je bylo prinosem tak zjednuduseni globalni strategicke casti je pro me dost zklamanim.Ta je zbytecna osekana a vede hrace takrka za rucicku jako male dite, svoboda rozhodovani, ktera v obou starych hrach dovolovala hraci vytvorit z xcomu takrka svebytnou ekonomickou organizaci je notne potlacena, vynalezy jsou fajn ale je jich zbytecne malo a obcas na hrace zbytecne tlaci at vyzkouma to ci ono atd. V tomto smeru bych uvital vetsi svobodu ze starych her. Jak sem ale psal - atmosferra tu stale je a ma neco do sebe a tak se rozhodne vyplati si hru zagemit (a dohrat) :)

 |   |  Odpovědět
dp  |  03. 11. 2012 22:25

Jsem rád že se tohle UFO posunulo někam jinam. Miluju původní díly, ale netoužím za každou cenu po dalším remaku, protože těch už mám na výběr několik a když chci hrát původní X-COM, hraji původní X-COM. Proto taky nechápu neustálý brekot nad tím, jak tráva už není tak zelená, jak bývala.

Rozhodně nesouhlasím s předřečníkem, že by taktické možnosti vojáků v bitvách byly nulové. Naopak, snad poprvé v tahovce funguje krycí palba a pokaždé je možnost řešit situaci, v rozložení sil na bojišti, různými způsoby. Je tedy škoda, že mapy nejsou větší a člověk nemá možnost si taktické hrátky více užít.
Správa základny a management se taky posunuly dál. Provázanost je mnohem větší než u klasiky. Bez inženýrů není energie, bez energie, nejsou satelity, bez satelitů nejsou peníze na inženýry...
Jediné opravdové zjednodušení jsou letecké souboje, které se staly prakticky zbytečnými.
Nicméně, i když lze v jednotlivostech najít zádrhele a chyby, v celku, to člověka chytne a nepustí, dokud nebude na konci. Tahle hra se fakt povedla a peníze si zaslouží, už jen díky nadcházejícím modifikacím a potencionální znovuhratelnosti.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  14. 05. 2013 15:50

Tady si kolega trochu spletl taktiku a strategii - taktika znamená výstroj a výzbroj vojáků, podpora, obsazení týmu, volba denní doby atd... Nic z toho v X-com zvolit nejde a pokud ano, na průběh mise to má narpsoto nulový vliv.
Řešit situaci různými způsoby znamená, že jednou použiju strategii přímého útoku, jindy ostřelovače ze zálohy a příště těžkou techniku - prostě budu mít alternativy, aniž by utrpělo samotné řešení situace. To v této hře nelze, většina techniky je v libovolné situaci téměř neúčinná a jejich využití znamená pouze ztížení mise, ne alterntivní řešení.
To samé platí pro management báze - nejedná se o provázanost, ale o uzavřenou smyčku bez jakýhkoliv možností. Nelze si vybrat, zda svou taktiku a strategii stavět na vývoji nových technologií, šikovných inženýrech, jejichž produkty lze výhodně zpeněžit nebo na hrubé síle svých útočných lodí. Je tu jenom smyčka energie-satelit-inženýr-energie a vše ostatní je jen taková omáčka bez nějakého zvláštního vlivu na hru.
Na závěr bych jen dodal, že původní ufo ke znovuhratelnosti žádné modifikace nepotřebovalo.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  03. 11. 2012 11:56

Souhlas, hra je hrozné zklamání, všechno co mě bavilo na původním UFO z tohohle odstranili. Výzkum je ubohý, výroba zrovna tak, taktické možnosti vojáků naprosto nulové (v tahovce!!!), náboje nic, granátem dohodím tak daleko, že bych dál dočural a raketomet ... pamatuje si někdo Ďábelský odpalovač v jedničce? Smysl inventáře vojáků mi taky zcela uniká - je ve hře naprosto k ničemu. Management a stavění báze je osekané na kost, jak to může někoho bavit dél než 5-6 hodin nechápu.
Po grafické stránce mi hra přijde tak na úrovni Aftermatch ... taky nechápu, co tak dlouho vlastně vyvíjeli.
Jediný plus je rychlé nahrávání ze sejvů ... ale to těžko něco zachrání, když pokaždé nahrávám stejnou hrůzu. Vlastně ještě jeden plus ... hru jsem si moudře nejdřív stáhl cracknutou, než jsem ji koupil. Kdybych za ni vysolil těch 50 euro nebo kolik to chtějí, asi bych si teď rval zbytky vlasů.

 |   |  Odpovědět
Tomas  |  28. 10. 2012 11:11

Chcete vydělávat skutečné peníze hraním nenáročné on-line hry Anno1777, do které se můžete zdarma zaregistrovat? Pak se podívejte na stránky:

www.anno1777.euweb.cz ...

a dozvíte se víc..

 |   |  Odpovědět
Tomas  |  28. 10. 2012 10:22

Chcete vydělávat skutečné peníze hraním nenáročné on-line hry Anno1777, do které se můžete zdarma zaregistrovat? Pak se podívejte na stránky:

www.anno1777.euweb.cz ...

a dozvíte se víc.....

 |   |  Odpovědět
belbor  |  24. 10. 2012 23:39

Čím déle hraju, tím víc chyb nacházím. Některé nejsou až tak zásadní např. ovládání, voják odeslaný do PSI labu si nechá u sebe všechnu výstroj i výzbroj, přepisování save... Ovšem 5 věcí, které přímo ovlivňují hru jsou oproti starému xcomu zklamáním. 1. ceny výbavy pro vojáky - aby např. 1 brnění pro pěšáka stálo 2,5x tolik co stíhačka na bázi ufo je absurdní. tz. vyzkoumáno mám ledacos, ale peníze nejsou prakticky na nic. 2. útok UFA vždy zároveň na 3 oblasti a je dostupný pouze 1 tým. U neochráněných států +2 strachu. Pokud se vyskytnou 2 na úrovni strachu 3, přicházím o jeden z těchto státú a nejde s tím nic dělat. (pokud není možnost zasáhnout na tomto území ještě do měsíčního sjezdu councilu, což je malá pravděpodobnost) 3. výcvik vojáků - nelze ovlivňovat specializaci. Výsledek je, že mám plná kasárna "HEAVY" a chybí jiní. Toho se týká i výzbroj. Voják po první misi dostane specializaci a není schopen vzít do boje základní výzbroj s níž začínal. 4. absence akčních bodů - pouze 2 akce za kolo a navíc nemožnost 2x střílet. (až na některé specializace při vysoké hodnosti a určitých okolnostech). Běžná je situace kdy kousek od mého vojáka, který ještě nic nedělal jsou 2 až 3 ufoni s minimem života, které by dorazil prakem, ale vystřelí si pouze 1 a je po smrti. 5. výstroj a výzbroj - na konkrétní sloty lze vzít pouze konkrétní věci. PROČ? U snipera i jinde bych klidně oželel pistol a místo ní vzal jinou výbavu. Zlaté staré xcom s batohem a opaskem kde limit byl nosnost tzn. síla vojáka.Musím říci, že první dojmy byly dobré, ale časem se u hraní víc rozčiluji, než bavím. Vliv má určitě i nostalgie ze starého xcomu. Je to škoda, protože tato hra mohla být po velmi dlouhé době výbornou tahovkou. Takto ji sice dohraji, ale znovu už ji určitě přehrávat nebudu.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  29. 10. 2012 17:15

Ceny jsou fakt na hlavu, to je fakt.

Další dva body jsou závislé buď na štěstí nebo na taktice - kolega v práci mi tvrdí, že je schopný udržet všechny státy na přiměřených hodnotách paniky a to tím, že prostě co nejrychleji buduje síť satelitů. Ale je dost možné, že má prostě jen štěstí na vygenerované výběry misí.

Třetí bod závisí taky hodně na štěstí - mně se třeba popsaná situace nikdy nestala. Všech specializací jsem měl vždycky dostatek. Možná záleží na skladbě jednotky - pokud v ní máš snipery, supporty i assaulty a přihodíš jednoho nováčka, změní se automaticky na heavy. Těžko říct...

Čtvrtý bod záleží spíš na tvých taktických schopnostech. Prostě nesmíš dovolit, aby se tvůj voják dostal do takové situace. Máš granáty, raketomet, můžes utéct nebo použít "hunker"...

A k pětce - už jsem to tu psal, vojáci nemají žádný batoh tak do něj logicky nemůžou nic cpát. Navíc nedává smysl, aby byli obvěšený různým harampádím jako ve starých xcomech, protože by se nemohli ani hnout. Dost velký zjednodušení už je jen to, že nepotřebuješ tahat munici. Prostě maj jen tolik vybavení, kolik jsou schopni reálně utáhnout. Na jednu stranu mě to štve (hlavně to, že nemůžou mít např. neprůstřelnou vestu a zároveň granáty), na druhou stranu musí pak člověk víc přemýšlet, co jim přiřadí za vybavení.

 |   |  Odpovědět
cORe  |  29. 10. 2012 23:16

Je pravda že chyby ve hře jsou ale není to nic až tak zásadního, potkalo mě akorát přemazávání savegames které se dá vyřešit ironmanem :) a nebo odmazáváním starých save, problém nastává až při 100+ savegame.
Co se týká zbytku, je pravda že pár věcí by mohly být udělané jinak ale i tak je to jedna z nejlepších strategických her co za poslední dobu vyšla. Nesrovnával bych to uplně se starým UFem.

Dohráno na druhý pokus na Classic (první pokus s ironmanem jsem fakt nedal) takže zatím bez Ironmana (na to se chystám teď).

add 2)
- je nutné co nejrychleji pokrýt satelity, první co se staví je satelit aby byl ještě před 1 koncilem... klidně i trochu prodávat na černém trhu i nevyzkoumaný debris z ufo aby se daly stíhat satelity
- po každém koncilu vrazit peníze do satelitů (20dní) pak co nejrychleji nachrastit na uplink (občas je holt taky potřeba generátorů a workshopů)
- soustředit se především na enigneers (stavět workshopy), na vědce úplně kašlat, s trochou štěstí a taktiky se dostatek vědců dá nabrat později přes mise
- kašlat na vyzbrojování interceptorů dřív než jsou všechny satelity, riziko ztráty je 1-2 satelity... při pozdějších nesestřelech větších UFO
- kupovat interceptory taky nemá moc smysl do 3 měsíce
- výběr misí se musí plánovat s ohledem na satelity, pokud se satelity stavějí hned po koncilu tak se dá docela dobře ovlivnit červené státy těsně před dalším koncilem tak aby nepanikařily
- vykašlat se uplně na jižní ameriku hodně pomáhá, jsou to jen dva méně významné státy => posléze to redukuje paniku tím že je někdy výběr jen ze 2 misí
- obecně nejlepší je pokrýt co nejdříve afriku

add 4)
- holt na tom je postavená celá obtížnost, kdyby bylo víc tahů tak s trochou taktiky si při lepším vyzbrojení ufoni neprdnou pokud by neměli mraky životů

Obecné hinty:
- Vyzkoumat Carapace Armor hned jak jde (ikdyž to trvá), bez toho se to skoro nedá hrát :)
- Zajmout živé alieny hned jak to jde i když není postavený Containment, nejsou důležití alieni ale zbraně co z nich padaj
- Vykašlat se na všechny jiné zbraně kromě plazmových posbíraných z ufonů, vykašlat se na zbrojení Pistole (slouží spíš jen k přípravě ufonů na stun, aby se nerozpadli
- Obtížnost misí stoupá s každým novým měsícem do určité úrovně
- Tutoriál je povolený cheating, je to s ním výrazně lehčí

 |   |  Odpovědět
Honza  |  23. 10. 2012 14:46

Ahoj
Navazal jsem zavislosti na predesly verze UFA a musim rict, ze jsem se ze systemu casovejch jednotek na tahovej docela adaptoval. Mam pocit, ze hra je o dost jednodussi, je tam min promennejch, ktery je utny sledovat (zasobniky, svetlice, munici do stun-gunu), ale i presto je to hra ktera me po letech dost chytla. Aktualne ji hraju jen neco malo hodin a zatim se mi nepodarilo zjistit, jak navysit pocet vojaku v skyrangeru na 6 z defaultnich 4. Poradite nekdo? Objevuje se tam hlaska, ze toto lze nastavit v Officer training school (kterou mam defaultne), ale nevim kde, nebo netusim, jestli je nutny postavit dalsi atp. Predem diky za radu!H

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 10. 2012 18:06

Když si vlezeš do Office Training School z menu Situation Room, požadavky na jednotlivá vylepšení jsou tam popsaná (na dalšího vojáka potřebuješ vyšší hodnost ve skupině - Squad Leader myslím, a peníze pochopitelně).

 |   |  Odpovědět
Honza  |  24. 10. 2012 08:01

ok, diky!

 |   |  Odpovědět
22. 10. 2012 12:03

Nemá to chybu,klíč jsem si objednal u mmoboost.cz.Velmi dobrý přístup ke klientům,platil jsem kartou a klíč sem dostal hned snad do 5 minut a poté jsem ho aktivoval na steamu ted už matím :DD

 |   |  Odpovědět
Floury  |  17. 10. 2012 13:32

To je pořád zjednodušení.
AŤ si ty zjednodušení strčej už za klobouk já se těšil na XCOM jak malé dítě s tím, že tam bude ještě více věciček lepší budování základny a podobně. Tohle je hra pro malé děti v hezkém kabátku. To je jako předělávka Jagged alliance taky to stalo za starej knedlík a pokud si myslej, že nalákají lidi na primitivní střílení a nic tak si to můžou strčit někam... Chci do her více inteligence a složitosti prosím........ A tím, že recenzenti tu jednoduchost podporují, tomu moc nepřidávají a degenerují herní průmysl. To, že má úžasnou grafiku neznamená, že je hra dobrá musí mít myšlenku.

 |   |  Odpovědět
flash  |  17. 10. 2012 15:35

ono to ma uzasnou grafiku?..Hmm..nevim no.Ani me neprijde. Problem je ze se lidi naucily prilis moc srovnavat. Ja Xcom beru jako samostatnou hru na motivy klasickeho UFA a jsem spokojenej. Protoze kolik AA tahovek vyslo za posledni leta?.Heroes 6 a dal? Na tu bidu s tahovkama je to uplne super a verim dostat se to do pazour treba EA nebo UBI bylo by to asi tak 100x horsi , zlatej Firaxis:)

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  17. 10. 2012 16:59

A hrál jsi to vůbec?

 |   |  Odpovědět
magor  |  23. 10. 2012 10:57

taky sem se tesil jak blazen a s xcom 1 a 2 to nema nic spolecneho zadny inventar , jde vzit max 6 vojaku - predtim slo i 20, jde mit jen jednu zakladnu ... uplne stupidni jak to mohli tak pokazit,dohraju smazu a zacnu hrat zas open source XCOM - UFO AI , doporucuju vsem!! ufoai.org ...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 10. 2012 18:08

Nejlepší je, jak se vždycky všichni těší jak blázni, ale ani se neobtěžují si o hře něco zjistit, než si ji koupí

 |   |  Odpovědět
Floury  |  24. 10. 2012 11:37

Naopak četl jsem o té hře hodně a sledoval. Všude samé vychvalování, ale když jsem jí poprvé spustil, dost jsem byl zklamán, vždyť už první věc co člověk vidí je hrozná základna. Prostě je to dost slabá předělávka, u které odebral výrobce to nejlepší a graficky ošperkoval bezduché střílení. Teď mě jen mrzí peníze co jsem za ní dal.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  24. 10. 2012 11:59

Tak to jsi četl asi špatně O celém systému hry se psalo celkem podrobně, ukazovaly se ve vývojářských denících atd.

Co je na základně hrozného? Jediná změna oproti předchozím dílům je v tom (kromě grafického ztvárnění a vertikálního průřezu), že musíš pro budovy připravit jeskyně, než je postavíš. Nebo jsi čekal, že základna bude vypadat úplně stejně jako v prvním UFO? To bys ale musel být padlý na hlavu... (O něco takovýho se pokoušeli v UFO Afterlight a nefungovalo to.)

Bezduché střílení? Taktické mise v prvním UFO se daly taky hrát jako bezduché střílení (pokud jsi neřešil životy vlastních vojáků), ale nepamatuju si, že by si na to někdo stěžoval...

 |   |  Odpovědět
Vojtaruzek  |  04. 04. 2013 20:46

Ježiši, z takových jako ty je mi už na blití. Furt jenom pláčete jak dřív byly hry tak super a dnes jsou fujfuj.

 |   |  Odpovědět
Gumák  |  17. 10. 2012 07:09

Nedávno jsem znovu hrál starý UFO a musím říct že je mhohem promakanější, nejsou tam žádný otravný videa a je mnohem napínavější. Například mise za tmy s hazením světlic, či otočení se na lodi a objevení 3 emzáků s hevy plazmou... to mi tu chybí, je to nuda.
Proč tomu starýmu ufo nedá někdo jen novou grafiku???

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  17. 10. 2012 16:58

Starý UFO je mnohem promakanější? Faaaakt? Jak je to jen možný... Jestli to nebude tím, že tohle prostě není starý UFO v lepší grafice - a ani to nikdy nikdo netvrdil. (Starý UFO je mimochodem hrozně komplikovaný i na místech, kde to vůbec není potřeba - ne, nehrál jsem ho v době, kdy vyšlo, ale asi o 10 let později.)

 |   |  Odpovědět
vg  |  21. 10. 2012 18:56

Problém je v tom, že se změnil pohled na hry samotné. Před lety se hry vyráběly pro HRÁČE - individua, na které se "doporučovalo" dívat skrz prsty, což se změnilo v době, kdy si jisté korporace všimly, že to je prima byznys. Tyto korporace berou hraní něco jako návštěvu kina a nechtějí, aby dnešní "hráč" - rozuměj spotřebitel - nemusel proboha přemýšlet...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  22. 10. 2012 12:36

Nikoliv Před lety (15 - 20 lety) vyráběli vývojáři hry přesně takové, jaké je chtěli mít. Ty hráli jen lidi, kteří měli hraní jako koníček a tak byli ochotni překousnout ledacos (hnusnou grafiku, obrovskou obtížnost, debilní ovládání, nelogické hádanky apod.). Na obou stranách byly hry koníček, vývoj nestál desítky nebo stovky milionů dolarů, lidi hráli všechno, co jim přišlo pod ruku (taky proto, že her vycházelo tisíckrát míň), vývojáři si dělali, co chtěli. Obě strany byly v podstatě spokojené.

Dneska je herní průmysl obrovský byznys. Vývojáři musí dělat hry tak, aby je lidi kupovali. A protože vývoj stojí desítky nebo stovky milionů dolarů, je potřeba hry natlačit co největšímu počtu lidí. Jenže pro většinu hráčů už není hraní koníček. Pro ně je to jen alternativa k televizi, kinu, diskotéce nebo sportu. Něco, u čeho si můžou odpočinout, vypnout a nic neřešit. Vyšel-li by dneska čistý remake starého UFO, vydavatel by na něm prodělal kalhoty (hledej UFO: Extraterrestrials). A obě strany jsou opět spokojené.

Problém je v tom, že tu zůstalo jisté zanedbatelné procento old-school hráčů, kteří si nevšimli, že herní průmysl se změnil a myslí si, že vydavatelé nutí hráčům jejich představu o kvalitní hře. Jenže tak to není - vydavatelé se jen přizpůsobili poptávce. Kdyby hráči současné hry hrát nechtěli, nekupovali by je - hardcore hry rozhodně netrhají žebříčky prodejů, přestože jich ročně pár vychází (jistě jsi zaznamenal Dragons Dogma a Dark Souls). Kdyby záviselo na vydavatelích, co se bude hrát, vycházely by dneska jen hry ve stylu mobilních hříček - jednoduché a s nízkými výrobními náklady, které si koupí skoro každý majitel chytrého telefonu.

Tak to je... Iluze o tom, že hráči chtějí hrát úplně něco jiného, než je dneska na trhu k dispozici, je naprosto nesmyslná. Věř, že kdyby to tak bylo, nemohlo by se každý rok prodat tolik CoD

 |   |  Odpovědět
Cermna2  |  12. 12. 2012 12:15

V jádru souhlas, jen trochu zapomínáte na závislost, což je pro spoustu lidí
(např. mě) podstata hraní. Jinak jde dle mého názoru hlavně o čas, který se ze známého rčení převádí na peníze, v posledních letech až úchylně. Sám už několik let hraju jen Battlefield 2 a jeho mod Forgotten hope, který je zdarma, takže u mě splakal herní byznys nad výdělkem. Chápu tedy, že se na trh valí jedna hra za druhou, ale jde to už dlouho mimo mě, stejně jako staré UFO je u mě třeba nepřekonatelný Master of Orion 2. Škoda je, že producenti her upadají do stejného duševního rytmu jako jejich produkty a nepříjdou s něčím inovativním v rámci distribuce, stejně jako masivní blbosti, se dá využít i masového fanatismu, kdy se na kultovních věcech dělá byznys přidružený, jde jen o to zapojit hlavu a něco kultovního po letech zase vymyslet. Ahoj...

 |   |  Odpovědět
Bubla  |  16. 10. 2012 12:08

Tak za mě po dlouhé době super tahovka, chyby sem, chyby tam, ty sou všude. Grafika jednoduchá, mohla být daleko lepší, ale jako takový refresh staré pecky to beru. Osobně bych podobných dílek uvítal víc, třebas i zasazených do fantasy světa (meče, luky, kouzla to by bylo něco na mě - ale nemyslím Heroesy, prostě něco jako tohle:).

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 12:24

Modifikace by snad neměly být problém, takže se třeba brzo něčeho takového dočkáme

 |   |  Odpovědět
Tom  |  16. 10. 2012 09:52

Zajímalo by mě na jaké platformě to recenzent hrál, kde to hrajete vy?
Jako skalní fanoušek originálu a optimista jsem se na tenhle kousek neskutečně těšil a musím uznat, i přes zjednodušení a přepracování mnoha pravidel a systémů je to zábavná hra.
Do zjednodušování rýpat nebudu ale co mi celý dojem ze hry zásadně kazí je konzoloidní ovládání a otravné bugy. Jako příklad uvedu naprosto zvrácené (nebo jen nedomyšlené?) vyzbrojování vojáků před misí: když chci vojákovi dát výbavu kterou má u sebe jeho zraněný kolega, musím zrušit přípravu na misi, jít do kasáren, tam si najít zraněného vojáka, výbavu mu vzít, znovu se vrátit na zahájení mise a tam ji dát zdravému vojákovi. To vše s dvojnásobným množstvím klikání, protože rozhraní je vymyšlené na konzole. A takových otravností je tam (pro PCčkaře) nespočet.
To že v boji někdy nesmyslně přeskakují zobrazená patra, náhodně se objevují a zprůhledňují zdi, indikace úspěšnosti zásahu u ikony MZáka tvrdí třeba 1% a při akci samotné 68%, to je sice otrava, ale tak nějak doufám, že se to vyřeší budoucími patchi a až se ke hře vrátím ve vyšší obtížnosti ani si na tyhle "drobnosti" nevzpomenu.
Ale to ovládání... to je za trest...

 |   |  Odpovědět
Anonomyous  |  16. 10. 2012 10:18

Já mám PC verzi.
Zranění vojáci jsou odzbrojeni automaticky. Je ale pravda, že by mělo být možné dávat výzbroj i od členů týmu, kteří nejsou v aktuálním výběru.

Chyb je tam ale plno, to musím uznat.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 10:44

Však to jde... Když vyhodíš vojáka z výběru a přidáš si jiného, tak klikneš na Edit Unit, sebereš mu, co potřebuješ a pak postup zopakuješ u toho, kterého chceš vzít s sebou. Není to sice úplně optimální, ale na konzole bych to fakt nesváděl...

 |   |  Odpovědět
John  |  16. 10. 2012 13:08

No to je fakt "user-friendly" jak cyp -.-

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 13:32

Potřeboval jsem to zatím asi jednou jedinkrát... Holt je třeba naplánovat si složení a výbavu týmu než spustím skenování.
Navíc neříkám, že je to nějak extrémně user friendly. Jen že se to dá udělat jednodušeji, než popisoval kolega a že za to nemůžou konzole, protože na gamepadu jde o úplně stejný vopruz jako na myši - autoři se zjevně soustředili na základní mechanismy hry a na ovládání poněkud zapomněli.

 |   |  Odpovědět
Tom  |  16. 10. 2012 14:56

A já tvrdím že za to konzole můžou. Myslím to tak, že pokud autoři hry vymýšlejí rozhraní tak, aby se to dalo solidně ovládat gamepadem z gauče, nemůžou si dovolit to samé, co by předvedli při cílení na PC s myší. Logicky je výsledek nemotorný a to je to, co mě rmoutí.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 16:01

Je vidět, že jsi v poslední době nic na konzoli nehrál... Konzolové rozhraní by vypadalo úúúúplně jinak - bylo by naprosto jednoduchý a beztlačítkový :) Jenže v tomhle případě nejde ani tak o rozhraní, to je dostatečně v pohodě i pro ovládání myší a klávesnicí (přesto na konzoli funguje podstatně líp), spíš o některé ne úplně domyšlené funkce a postupy (jako návrat do kasáren z obrazovky přípravy na misi apod.).

 |   |  Odpovědět
Magor  |  16. 10. 2012 16:05

Nemůžou si dovolit to samé. Ale mohou si dovolit to udělat na obě platformy jinak.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 16:40

V tomhle případě je to na všech platformách stejně - prostě normální rozhraní, o kterém by nikoho nenapadlo prohlašovat něco o konzolovitosti, pokud by hra nevyšla multiplatformově...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 10:47

Svádíš na konzole chybu mezi klávesnicí a židlí (navíc na konzoli je to ještě mnohem větší peklo než na PC) Viz níže...

 |   |  Odpovědět
16. 10. 2012 11:03

Hrál jsem to na PC, ale na gamepadu - přišlo mi to pohodlnější.

 |   |  Odpovědět
Jirin  |  16. 10. 2012 09:52

Teda hra me fakt chytla, jen me prisla strasne kratka, dohral jsem to za cca 8 hodin. To je mi tech €50 co jsem za to dal docela lito :/
Kazdopadne znovuhratelna jako stare UFO rozhodne neni.

 |   |  Odpovědět
Magor  |  16. 10. 2012 12:07

Na jakou obtížnost jsi to hrál proboha? Ta hra je normálně cca 30+ misí dlouhá. Takže jsi dával jednu misi ani ne za cca 15 minut a to včetně části na základně?

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 12:27

Mně na easy trvá každá mise asi 45 minut... Ale je fakt, že se pokouším nedostat žádný zásah, tak mi všechno trvá poněkud déle, než by trvalo normálně.

 |   |  Odpovědět
kert  |  16. 10. 2012 06:44

Jeee, kdyby to bylo alespoň z poloviny tak dobré jako to původní UFO za nás (už je mi hnedle 30 ) označované jako UFO2 a vyšlo to na tablety, byl by to trhák roku.

 |   |  Odpovědět
Magor  |  16. 10. 2012 08:52

Tak ono je to trhák i tak jak to je. Takhle promakaná tahovka tu už dlouho nebyla. A i když lze mít pár výhrad k pravidlům misích, tak část na základně to plně vynahrazuje.

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  16. 10. 2012 09:34

Promakaných tahovek je plno .. UFO jenom jedno a po prvním dohrání mohu říct že kompletně všechny změny které udělali jsou k horšímu :))) Je to bezvadná hra a ještě na dlouho mě zabaví, ale akce místo časových stupnic ... omezená hratelnost na globu, omezený market a výběr misí ( v 94 roce kolikrát mi tam hnil terror tejden :) ) omezení výbavy vojáka.. nemožnost dřepu nebo zalehnutí.... take sem nenašel energii takže tam běhaj jenom roboti :D a tak bych jako Ufíčkář mohl pokračovat , nic méně oproti tomu co vydala cenega a nazvala to ufo aftermatch atd je XCOM 2 daleko lepší a původnější takže příjemný refresh :)

ps : Komu se líbil víc originální section skin ? :D

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  16. 10. 2012 09:38

srry skin sektana :D

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  16. 10. 2012 10:40

Nenašel energii?
Dřepnutí se řeší překážkami ke krytí

 |   |  Odpovědět
16. 10. 2012 16:37

Souhlas. Vadí mi zjednodušený vývoj postavy. Svým způsobem jsou všichni vojáci jedné kategorie zaměnitelní. Stejně daleko doběhnou, stejně přesně střílejí atd. V tomto bylo původní UFO o několik řádů propracovanější.
Projel jsem si tutorial misi a hned začal na nejvyšší obtížnost a tak nevím, jak to na nižších obtížnostech, ale u té nejvyšší mi vadí silná nerealističnost, kterou této obtížnosti autoři dosáhli.
Tuhost alienů mi nevadí, tady funguje systém udeř, stáhni se a pronásledovatele pak likviduj postupně, jak se objevují. Co mne vytáčí je, možná dobře myšlené (pestrost), ale naprosto nelogické, náhodné generování nepřátel. Několikrát se mi stalo, že se mi ufoni "vylíhli" za zády v místech, kterými jsem už prošel.
Nejhorší je ovšem samotný systém na základně, který neumožňuje skoro žádnou volnost. To, že je málo peněz, se dá pochopit, ale to, že na vybudování stejné struktury potřebuji pokaždé víc inženýrů než minule je frustrující. Přitom inženýry nemůžu nijak najímat, musím je získat jako odměnu za misi.
Nejstrašnější ale je, že mise zásadně chodí po trojicích a já si musím vybrat jenom jednu a zbylé dvě odmítnout. Důsledkem je ovšem, maximální pokles podpory ve dvou zemích a malé zvýšení podpory v jedné. Přitom země, s nízkou podporou na konci měsíce odstupují od projektu. Šance jak podporu v postižených zemích získat zpět je minimální.
První hru jsem vydržel pouze dva měsíce. Teď hraji druhou a jsem ve třetím měsíci, ale podporu jsem ztratil už skoro v polovině zemí.
Takže původní UFO to není, ale i tak to má co nabídnout. Ovšem pochybuji, že se k této verzi budu vracet ještě za 15 let. K původnímu UFO možná ano.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  17. 10. 2012 00:15

Musíš stavět víc satelitům pomocí nich lze paniku velmi dobře snižovat...

 |   |  Odpovědět
17. 10. 2012 14:07

jj to mi došlo, jenom mne zablokovalo to, že na 2. Uplink bylo potřeba 15 inženýrů a na 3. dokonce 20.
Ve třetím měsíci kampaně mám nahoře čtyři satelity a do konce měsíce stihnu ještě dva. Vyraboval jsem i první ufonskou základnu, mám vyzkoumanou psionickou laboratoř a ufonský komunikační paprsek.
To všechno na imposible.
Jenom mně štve, že je to až na druhý pokus. V první kampani jsem se soustředil příliš na výzkum a po dvou měsících mne vyhodili
V prvním UFO se to dalo hrát různými způsoby, tady je ta správná cesta docela omezená.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  17. 10. 2012 16:55

V původním UFO se sice vojáci v detailech lišili, ale naprosto zaměnitelní byli taky, pokud jsi je cíleně nespecializoval (abych řekl pravdu, nedokážu si něco takového představit). Specializace fungovaly až v Ufo od Altaru.

Náhodné generování nepřátel se používá na všech obtížnostech. Jenže oni se vygenerují náhodně jen jednou na začátku - pokud se dostali za tebe, je to tím, že tě prostě obešli. Pokud myslíš generování ufonů ve druhých fázích misí, tak to taky neprobíhá úplně náhodně - vygenerují se po každém načtení pozice úplně stejně (většinou mně akorát do rány).

Inženýři přibývají z některých zemí nad které dáš satelit (několik měsíčně) a generují je Workshopy...

To vybírání ze tří je úchylnost...

Mně se nepodařilo vydržet víc jak dva měsíce ani na easy :D

Čekat původní UFO bylo dost mimo...

 |   |  Odpovědět
hule  |  16. 10. 2012 09:36

Musím souhlasit, je to paráda. Sice je to trochu zjednodušený ale nijak extra.
Dlouho mě nic tak nechytlo. Mise na základně mě stejně nebavily. Akorát ty bugy. Měl jsem si vybrat 4týho do party(všichni zranění) a protože nebylo koho tak mi obrazovka zůstala na okně výběru vojáků. Žádnýho sem vybrat už nemohl,buď byli zranění nebo už ve výsadku,tlačítko zpět nikde.

 |   |  Odpovědět
xiro  |  19. 10. 2012 10:53

presne me je taky 30 ufo teror from the deep cili ufo2 to byla elita jak sli po kazdem vybuchu bubliny - bylo to pod vodou, dalo se mit vic zakladen a sestrelit vic uf naraz tady je vzdycky je jedno sestrelene.. je to moc zjednodusene to je skoda, ani nejde vybrat jestli dam granat do batohu nebo na opasek, za kazde bylo jinak casovych bodu......

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  24. 10. 2012 12:03

Jo, to mi taky vadí, že vojáci mají jen jedno (později dvě u supporta) místo pro příslušenství. Ale vzhledem k tahovému systému by nemělo cenu rozlišovat něco jako batoh a opasek apod. Kromě toho ti vojáci žádný batoh nemají, logicky v něm tedy nemůžou nic mít (jako v reálu mají všechno snadno dostupné na páscích)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor