Tohle už není a nikdy nebude Resident Evil.
Hrůzou na hlavě mi stojí vlasy možná tak jen kvůli tomu, jak moc se tenhle další díl, téměř až diametrálně liší oproti tomu všemu co do teď Resident Evil znamenal.
Návrat k hororovým kořenům série si tedy já osobně rozhodně nepředstavuji tak, že dotyčná hra se natolik změní, až je vzhledem ke svým předchozím pokračováním kompletně odlišná, dokonce až tak odlišná, že se zdá jakoby se jednalo o úplně jinou hru.
Mnohem raději bych tedy byl, kdyby tento sedmý Resident Evil nebyl další Resident Evil ale spíše raději jiná, odlišná hra.
Toto je nevýslovné zklamání, znám hodně fanoušků této herní série (sám jsem jedním z nich) a už teď si dokáži doslova živě představit co tito lidé o této hře řeknou, jaký na ně udělá dojem, a jak o ní budou hovořit.
Za sebe mohu jen říct že jsem neuvěřitelně zdrcen.
Využití slova Evil a jeho zakomponování do samotných římských číslic označující tento 7 díl mi přijde snad jako jediná originální věc která stojí za povšimnutí.
Co se všeho ostatního týče, jsem přímo znechucen.
Herní styl se až příliš změnil, přitom celkem zbytečně, jestli tvůrci chápali návrat k hororovým kořenům jako šanci na to změnit ve hře daleko více věcí které nebylo třeba měnit, tak poté mě omluvte dámy a pánové, protože pokud tomu tak opravdu je, mám chuť jít se vyzvracet.
Se vší jistotou si dovolím předpokládat, že zde též nehrajete za žádnou klíčovou postavu z předchozích dílů, což je celkem paradox, protože herní sérii Resident Evilu proslavili především ony příšery, monstra, zombie a v neposlední řadě právě ony již zmíněné postavy.
Vzhledem k tomu, že v samotném traileru, a i v hraném demu tohoto sedmého dílu nebyl patrný jediný náznak čehokoliv co by se bit jen zdánlivě dalo přisuzovat provázanosti s předchozími díly, postavami.
Právě vzhledem k tomu se domnívám, že toto bude úplně jiný, nový příběh s jinými tvářemi i příšerami, tedy pokud vůbec nějakými příšerami.
Pro mě tedy v žádném případě nejde o plnohodnotné pokračování Resident Evilu jakožto hry.
Myslím si, že po tom všem co nám Capcom nabídnul už 6 předchozích her s nějakým zažitým standardem (ruku na srdce, poslední díly se jevili jako daleko více akčnější spíše než hororovější) se mi opravdu zdá, že učinit v případě takto rozjetého vlaku s již 6 díly v řadě takto přelomové změny, to je spíše více na škodu než k užitku.
Vážně si myslíte, že návrat k hororovým kořenům musí vypadat právě takto? Tohle je ten správný přístup?
Opravdu by to nešlo udělat jinak?
Obávám se že časy kombinování zelených a červených, popřípadě i modrých bylin jsou nenávratně pryč. Přičemž vyvolat v někom strach skrze kameru která limituje pohotové reakce, vyvolat v někom strach skrze absolutní absenci jakékoliv hráčovi interakce s jakýmikoliv protivníky.
To mi nepřipadá jako opravdový strach, to je jen teoretická snaha o to pokusit se v někom vyvolat (neodůvodněný) strach, nic víc, nic míň.
Nebo si vážně myslíte, že když jdu večer do sklepa pro brambory s baterkou v ruce tak musím mít nutně nahnáno? Tak to poté zažívám Resident Evil na vlastní pěst poměrně často, kam se na to hrabe nějaký paskvil se šťastným číslem ve svém názvu. Prý Resident Evil 7, takový výsměch!