Zaklínač 3: Divoký Hon - připravte se na orgie

vytisknout velikost písma
Tušili jsme to všichni, ale až teď to můžeme říct nahlas! Divoký Hon je nádherný!

Jestli existuje nějaký titul, který si jen málokdo dovolí kritizovat, pak je to rozhodně třetí Zaklínač, který je i navzdory nekonečným odkladům obklopen až magickou aurou příslibu ultimátní hry. Ne že by se tedy o to vývojáři z CD Projekt Red nepřičinili hotovou záplavou trailerů a obrázků, které všechny kvalitou skutečně sálaly, ale přeci jen ne každá firma se těší takové přízni osudu.

Divoký Hon je ale jednoduše řečeno výjimkou potvrzující pravidlo a ačkoli o něm bylo řečeno už mnohé, stále je tady prostor na další a další svatořečení jedné z nejočekávanějších her tohoto roku. Ale když s touhle kládou rozprostírající se do šíře Skyrimu, intelektem trumfující celou plejádu RPG od Bioware a svým vzhledem posouvající hranice nové generace to jinak prostě nejde.

1422266682-the-witcher-3-wild-hunt-getting-paid-best-part-of-the-job.jpg 1422266682-the-witcher-3-wild-hunt-i-m-overqualified-for-all-these.jpg 1422266682-the-witcher-3-wild-hunt-prepare-for-impact.jpg

Důraz na detail

Ano, třetí a dost možná také poslední Geraltovo dobrodružství je skutečně obří, to už jsme si ostatně popsali už dříve a poslední informace to jen potvrzují a upřesňují. 36 konců a více než 80 unikátních monster, které mají být rozesety na ploše tak velké, že na její přejetí budete potřebovat dobrou hodinu reálného času a solidního koně. A nebo taky jeden klik, v CD Projektu totiž nejsou masochisti a každou druhou hodinu vás od čerta k ďáblu samozřejmě nepoženou. Už jednou objevené místo tak vůbec poprvé v sérii budete moc navštívit prostřednictvím funkce rychlého cestování.

Jde o skvělý příklad chytrého herní designu, který si vyžádal poslední tříměsíční odklad. Tvůrci totiž chtějí, aby všechno bylo perfektní a každý detail zapadal do celku, který vyráží dech doslova na počkání. Nejkrásnější hra současné generace? První skutečný next-gen? Tvrdí to autoři, tvrdí to novináři a tvrdí to i hráči, kterým k tomuto přesvědčení stačí pár screenshotů. Jenže ona to asi bude pravda!

1422266682-the-witcher-3-wild-hunt-seems-downright-bucolic-not-necessarily.jpg

Stačí se totiž podívat na modely postav a jejich oblečení a hned je vám jasné, která bije. Viditelný je nejen rozdílný materiál látek, ale také jednotlivé stehy či kroužky na Geraltově zbroji. Tvůrci ale šli ještě dál. Zchudlá taverna s rázovitou atmosférou a trámy z opodál rostoucích stromů, šlechtický dům z materiálů pocházejících z dovozu a zcela jiným architektonickým řešením. Vítejte v budoucnosti! Vítejte ve světě třetího Zaklínače.

Ztracen ve velkém světě

Polovina hráčů si toho pravděpodobně nikdy nevšimne, ale Divoký Hon zkrátka podle prvních ohlasů není jen samožersky obrovský. Je také mikroskopicky detailní. Ani 16 hodit porna ostatně nenatáčíte jen tak pro nic za nic. Něco vidíte v dáli? Tak se tam vydejte! Tady se nehraje na žádné rozplizlé vrcholky hor v pozadí, které ohraničují arénu, jež vám vývojáři vytyčili jako pole působnosti. Od vrcholků hor až po pusté pláně je svět Zaklínače skutečný, je plný zážitků a také reálný.

1422266683-the-witcher-3-wild-hunt-halberds-really-now.jpg 1422266683-the-witcher-3-wild-hunt-they-call-this-civilization-i-feel-safer-in-the-woods.jpg 1422266684-the-witcher-3-wild-hunt-they-think-it-ll-be-an-easy-fight.jpg

Stezky kopírují přírodní reliéf, neutvářejí ho. Když se někam nemáte dostat, cestu vám zahradí reálný přírodní útvar a nikoli uměle vytvořený koridor s nesmyslně umístěným balvanem na konci. Opět to navíc není nic zbytečného. Vydáte se mimo stezku? Pak se připravte na strastiplnou cestu s klopýtajícím koněm. Kde co vás tady snad vykuchá a je jen na vás, zda to risknete, nebo to raději vezmete do nejbližší vesnice spolu s pár vesničany.

Tvůrci vám nebrání ani v jednom a k oběma cestám přistupují jako k unikátnímu zážitku, který dostal svou specifickou péči. Heslem dne tak je živoucí a uvěřitelný svět a to neplatí pouze o městě Novigrad, které se má údajně stát největším fantasy městem v historii videoher. Od zapadlých vízek až po zasněžené kopečky hor bude Zaklínač opět dýchat. A to nejen lidskou přítomností, ale také vegetací, ze které by se zaradoval i Dan Vávra.

1422266684-the-witcher-3-wild-hunt-you-re-just-delaying-the-inevitable.jpg

Konzolím vstup povolen

Je přitom jedno, zda se světem Temerie touláte za světla, či zda dáváte přednost plášti noční oblohy. Oboje samozřejmě vypadá v podání kluků z CD Projektu famózně a pochopitelně nemá jen kosmetické účely. Jiný rytmus světa, jiné možnosti, ale i nástrahy! Máte 4k monitor a železo z NASA? Pak se skutečně máte na co těšit, protože mraky zrcadlící se v přízračném jezeře údajně umí třetí Zaklínač zdaleka nejlépe.

Všechno výše řečené ale platí i pro obyčejné konzole. Pravda, Xbox One se trošku zadýchá a zvládne jen 900p, ale i tak si jeho majitelé spolu s hráči na PS4 užijí plnohodnotný zážitek nové generace, který zvedá laťku audiovizuálu na zcela novou úroveň. A prý nemáte smutnit, protože nikdo si v případě Divokého Honu na konzolovou grafiku rozhodně stěžovat nebude.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A