Zaklínač 3: Divoký Hon - rovnítko napříč platformami

Jak dopadá Geraltovo dobrodružství v přímém srovnání na jednotlivých platformách? Kde mají lepší vodu a kde jim vyrostlo trošku více trávy?

Vypadá to hrozně! Vypadá to hůře! Vypadá to krásně! Univerzální názor na finální podobu třetího Zaklínače pro konzole prostě neexistuje a mantra downgradů a PC master race výkřiků hru ne a ne opustit. I když tak všichni víme, že hra to je nejen takřka bezchybná, ale také neskutečně krásná a stylová, je třeba se asi podívat na obyčejná čísílka a oprostit se od osobních vkusů a vrozených animozit. Takže jak se vlastně stíhá Divoký Hon na PS4 a Xbox One oproti PC?

Ztrácející Xbox (už zase)

Prostým okem hodnoceno, vypadá opravdu dobře a Zaklínač se určitě stává v některých oblastech pionýrem současné konzolové generace. Obzvláště když výkony, které dílko od CD Projekt RED předvádí vzhledem k ceně konzolí a také faktu, že na ony bájné ultra detaily a nadpozemské stíny  se podívá jen hrstka PC hráčů, a to i solidní optimalizaci navzdory. Pokud tak čelíte neřešitelnému dilematu, zda konzole či PC, co se grafiky týče Zaklínač na konzolích určitě exceluje a hráči v obecné rovině prakticky o nic nepřicházejí.

2559222-the_witcher_3_wild_hunt_the_world_of_the_witcher_3_just_begs_to_be_explored.png

O něco horší rozhodování a potažmo pozici v bezpředmětných diskuzích už ale mají majitelé Xboxu pokud dojde na samotné poměřování pouze konzolových verzí. V tomto souboji by už pro mne byla konzole od Sony jasným vítězem především díky nativnímu 1080p rozlišení, a to i přesto, že je to vykoupeno níže popsanými kompromisy. Oproti tomu Xbox přichází s dynamicky se měnícím rozlišením v závislosti na situaci a dění.

panorama_kaer_morhen.jpg

Vzhledem k horšímu hardwaru Xboxu to zní jako logické a vlastně i velice chytré řešení. To by se ale v praxi nesmělo jednat o téměř vždy zafixovaných 900p s tím, že na vytouženou metu Full HD se Xbox One dostává až na výjimky pouze během filmečků a konverzačních sekvencí, což trošku zamrzí. Jinak ale naštěstí drží Xbox se svým souputníkem krok a minimálně co se vegetace týče díky totožným technologiím obě konzole excelují až na drobnější rozdíl ve vyhlazování hran, kde opět Playstation 4 minimálně tabulkově svého konkurenta lehce překonává.

Konzole se jen tak nezaleknou

PC hráči samozřejmě namítnou, že to nikoho nezajímá, protože na jejich počítači se takovými věcmi nemusejí zajímat a částečně mají pravdu, ale! PC verze se sice vůči zbylým dvěma verzím vymezuje, ovšem jen za příznivé konstelace hardwaru. Dobře je to vidět třeba na zmiňované vegetaci. Na Ultra nastavení PC pochopitelně jasně vede, a to pomalu rozdílem třídy obzvláště v dohledu do dálky, kde se vegetace renderuje až za možnou hranici viditelnosti. Naopak konzolové verze vegetaci ještě rozdělují na stromy a rostlinstvo a nabízejí ekvivalent vysokého, respektive středního grafického nastavení pouze s nízkou kvalitou stínů.

the_witcher_3_wild_hunt_prepare_for_impact-100564760-orig.png

O něco pěknější pak mají PC hráči i textury, které na konzolích také dosahují maximálně ekvivalentu vysokých grafických detailů a spíše se pohybují někde ve středu. Okem tak někteří majitelé nabušených strojů mohou postřehnout u konzolových verzí větší rozmazání a to hlavně u menších objektů a některých detailů. Xbox ovšem navíc zase trošku ztrácí vzhledem k absenci 16x anisotropického filtrování. Na druhou stranu ale drží krok během plavání. Voda totiž dosahuje kvalit vysokého nastavení a konzolisti v tomhle ohledu téměř o nic nepřicházejí.

To stejné už ale nelze říci o realistické simulaci vlasů a chlupů od Nvidie, která by už měla po patchi 1.03 fungovat bez větších obtíží a hře dodává na iluzi autenticity. Postřehnutelné je to ale až na výjimky pouze během filmečků a troufnu si tak říci, že vzhledem k výrazným propadům FPS nemá tato funkce ani pro běžné hráče žádný smysl. Zatím.

The-Witcher-3-screens-06.jpg

Rozhodně tím však neříkám, že by snad konzolisti na propady FPS netrpěli. První patch sice situaci do určité míry minimálně na Playstationu 4 vylepšil, ale i tak mají rozdílná konzolová řešení do ideálu daleko. Playstation se zamknutými 30 snímky až na souboje většinou drží požadovanou úroveň a nějaké to náročnější máchání mečem či přecpanější Novigrad místy zapříčí pády k 20 snímkům. To Xbox si s ničím jako zámek hlavu neláme a FPS oscilují někde mezi 20 a 40, takže i navzdory občasnému překonání Playstationu ve výsledku dopadá prakticky stejně.

Je to horší, ale ...

Opět se ale musím vrátit k výše uvedenému, a tím jsou ve výsledku náklady na pořízení a celková kvalita Zaklínače, která konzolovou verzí nijak netrpí a představuje jednu z nejkrásnějších her poslední doby napříč platformami. Je totiž potřeba si uvědomit, že na úroveň předváděnou na PS4 potřebuje PC hráč grafickou kartu v hodnotě poloviny celé konzole. Výměnou za to sice dostane vyšší FPS a také přístup k některým bonusovým technologiím, jako je třeba pokročilé vyhlazování hran, pouhým pohledem a bez předsudků bude ale rozdíl naprosto mizivý. To, že pak na ultra nastavení Zaklínač strčí konzole hravě do kapsy je samozřejmostí, ale za jakou cenu ...

Diskuze (8) Další článek: Sbírka Halo se obohacuje o Halo: ODST a mapu Remnant

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,