Zaklínač 3: jak na RPG nové generace?

vytisknout velikost písma
Herní adaptace kultovního díla Andrzeje Sapkowskiho zaznamenala u hráčů velký ohlas. Velké vášně nyní vzbuzuje třetí díl hry, který má ambice redefinovat RPG na konzolích nové generace. A nejen tam.

Třetí díl fantasy RPG Zaklínač bude určen výhradně pro konzole nové generace, tedy Playstation 4 a Xbox One. Paralelně vyjde také verze pro PC, nicméně majitelé Playstationu 3 a Xboxu 360 si tento skvost na svých strojích už nezahrají.

Detailní emoce

A čím vším chce nový Zaklínač zaujmout? Možnosti next-genu bude Zaklínač testovat především v detailní grafice. Podle Jakuba Szamaleka, který se na vývoji podílí, umožní nový hardware a použitý REDengine 3 využít zcela nový způsob modelace obličejové mimiky postav, což považuje sám Szamalek za zásadní, vzhledem k tomu, že Zaklínač není zrovna mluvka a hráči tak budou zprostředkovány emoce postav i touto cestou. Přibýt má také více animací (údajně mají krátké animace uvozovat i střety s některými protivníky) a těšit se máme na propracovaný příběh, sofistikované dialogy nebo atmosférické zvuky i hudbu.

1377086508-5.jpg 1377086515-3.jpg 1377086529-2.jpg

O realistický dojem životnosti postav se kromě vizuální stránky postará také emotivní příběh, který má být plný silných momentů a zvratů. Game director Konrad Tomaszkiewicz sebevědomě přirovnává RPG hry k dobrým filmům s tím, že na rozdíl od filmů máme u her možnost rozhodnutí, kudy se bude děj ubírat. Next-gen RPG pak Tomaszkiewicz vidí jako prostředek, který nám umožní prožívat unikátní emoce. A třetí Zaklínač hodlá tento typ prožitku nově definovat.

Věci se dají do pohybu

Vzhledem k tomu, že vývojáři Zaklínače bedlivě sledovali přípravu samotných next-gen konzolí, snažili se souběžně maximálně optimalizovat hru, aby se jim podařilo využít potenciálu nového hardwaru.

1377086534-1.jpg

Možnosti ovládání next-gen konzolí se často stávají předmětem spekulací. Posune se díky DualShocku 4 interakce mezi hráčem a horizontem za obrazovkou? Nastane ten pravý boom pro periferie MOVE a Kinect? Tomaszkiewicz podotýká, že třetí Zaklínač zůstane primárně hrou pro „klasické“ ovladače, avšak nezatracuje ani variantu, že by případně herní zážitek umocnili ještě pomocí dalších rozšíření. Již bylo potvrzeno, že xboxová verze hry bude podporovat SmartGlass.

Precizní forma si žádá adekvátní obsah

Třetí Zaklínač bude dle tvůrců určen výhradně pro dospělé hráče, čemuž má také odpovídat přístup k násilným i erotickým výjevům, kterých se údajně dočkáme v hojném počtu. Nebude se však jednat o prvoplánovou a povrchní sexistickou manýru, ale vše má mít svůj důvod a místo, proto i erotické scény budou důmyslně součástí příběhu.

1377086534-6.jpg 1377086548-9.jpg 1377086549-4.jpg

Příběh nového Zaklínače bude velice rozvětvený a odehrávat se bude v monumentálním otevřeném fiktivním světě (rozlohou má Zaklínač údajně překonat i samotný Skyrim).

Komplexnost fantasy univerza mají dotvářet nejen realistické zvuky, ale také precizně provedené rozmary počasí, ohromující množství rozmanitých lokací a také možnost cestovat po rozsáhlém světě několika způsoby (koňmo, pěšmo, loďmo...). Výskyt nepřátel bude určovat denní doba i počasí, přičemž se můžeme těšit na zcela nová a unikátní monstra. Rozlehlost třetího Zaklínače je příslibem vydatné herní doby, hovoří se zatím o lákavých sto hodinách.

1377086550-8.jpg

Jakub Szamalek také slibuje silnou kauzalitu a důraz na hráčova rozhodnutí, která budou ovlivňovat další vývoj hry a Geralt to tak nebude mít tentokrát jednoduché.

NPC postavy budou detailně propracovány nejen vizuálně, ale velká pozornost má být věnována také vykreslení jejich charakteru. Zajímavě se tváří ekosystém jednotlivých oblastí, ty mají být unikátní a naprosto realistické a životné. Realistický dojem mají podpořit přechody bez načítání, což se zdá vzhledem k rozloze světa naprosto neuvěřitelné.

Nabubřelá bublina

Nervozita spojená s blížícím se vydáním stoupá. Podle screenshotů i videí se zdá Zaklínač doslova neuvěřitelným snem, který si chce každý hráč už konečně osahat. Tvůrci nešetří samochválou a není pochyb, že v příštím roce nastane nevyhnutelná hráčská hysterie.

3.jpg 4.jpg 5.jpg

Zaklínač 3 slibuje hodiny perfektní herní zábavy, a to zatím i bez multiplayeru. Neuvažuje se ani o Arena variantě, se kterou zabodoval druhý díl, ale údajně se do budoucna připravuje zcela nový systém hry pro více hráčů.

Sebevědomý Tomaszkiewicz také zmínil, že třetí Zaklínač bude nejen ohromným otevřeným fiktivním světem, ale také skvělým příběhem a pro srovnání uvádí například Skyrim nebo GTA 5, u kterých údajně forma zvítězila nad obsahem, což je bezpochyby smělé tvrzení.

7.jpg

Pakliže se třetímu Zaklínači podaří dostát všech očekávání, která vzbudil, bude se bezesporu jednat o zásadní posun videoherního průmyslu směrem kupředu. Uspokojit početnou hráčskou komunitu nebude snadné, avšak má-li některý z očekávaných titulů ambice stát se tím prvním ohromujícím product-sellerem next-gen konzolí, je to právě Zaklínač 3.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 14 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 17 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A