Preview: Indiana Jones 2007 – s bičem v ruce vstříc dobrodružství

Představte si Laru Croft bez poprsí, s trochu menším zadkem a pořádným bičem. Víte, koho mám na mysli? Přece Indiana Jonese! Nezapomněl na nás a zanedlouho se chystá vrhnout do dalšího nebezpečného dobrodružství. V tom ho přeci nemůžeme nechat samotného.

Platforma: PC, PS3, Xbox 360, DS, PSP
Žánr: akční adventura
Výrobce: LucasArts
Vydavatel: LucasArts
Homepage: 
http://www.lucasarts.com/games/indianajones/
Datum vydání: 2006-2007

Je to pěkná řádka let, kdy jsem se poprvé setkal s Indiana Jonesem v herním podání. Adventurní žánr tehdy zažíval zlatou éru. Na tehdejší dobu krásná kreslená grafika, spousty zapeklitých rébusů, hlavolamů a hádanek tvořily hlavní přednosti 2D point and click adventurní série slavného hledače pokladů. Ovšem s nástupem trojrozměrné grafiky a jejího masového rozšíření doznala i nová Indyho dobrodružství změn. Logické rébusy ubraly na vážnosti, myšlení nahradila hrubá síla a vzniklo cosi, co dnes všichni nazývají akční adventury.

  

To bude bolet * Tohle už bolí * Koukám, že ve městě mají o zábavu postaráno

Jenže zároveň s tím dva poslední díly - Infernal Machine a Emperor`s Tomb - poněkud ztratily na své propracovanosti a opěvovaní „Bohové“ z LucasArts se museli smířit s rozporuplným přijetím hráčů. Prolomit ledy se chystají s novým přírůstkem do slavné série. Název, jenž vidíte v nadpisu a který se tu a tam mihne v článku, si však nebere za svůj příklad sérii Fifa a NHL her. Nebojte se, trend „každý rok nový díl“ nemá nic společného s Indiana Jonesem 2007. Jedná se o pracovní pojmenování, neboť oficiální jméno zatím známo není.

Kde, kdy, jak?

Píše se rok 1939 a ve světě řádí druhá světová válka. Hráč bude vhozen do příběhu zasazeného několik měsíců po událostech z filmu Poslední křížová výprava. S naším zdatným hledačem pokladů procestujeme celý svět a podíváme se do mnoha zemích za honbou po pokladech. Na příběhu spolupracuje údajně sám George Lucas, neboť si přeje, aby kvalita hry po zmíněné stránce nepokulhávala. Zřejmě si je vědom, že to sice hoši z LucasArts myslí dobře, ale občas se jim to holt nějak nedaří. Dočkáme se proto opravdu kvalitní příběhové linie?

  

Hodiny létání odjakživa nemám rád * Když se ničí dřevěná zeď, létají třísky * Nechápu, co tady dneska všichni tak blbnou

Podrobnosti o příběhu zatím ale nabyly prozrazeny. Jisté je, že Indiho cesta rozhodně bude plná nebezpečných akcí, ve kterých půjde o život. Z obyčejných fádních hospodských rubaček se dostaneme na kuriózní místa – střechy vagónů, nákladních aut apod., v nichž se pořádně zapotíme. Očekáváte pouze hezké a trochu interaktivní prostředí? Ale kdeže, bude toho víc. Mnohem víc. Tvůrci nezaháleli a kutí ve svých dílnách na speciálních technologiích, které posunou herní odvětví zase o kus dál; jak alespoň oni sami tvrdí.

Euforie

Všechny postavy budou mít v těle svaly, které jim umožní pohyb. Zajímavé je, že každý člověk nebude disponovat stejnou silou. Potenciál tohoto aspektu je obrovský, neboť v bojích se jednotlivé a různě vyspělé/vycvičené svalstvo projeví. Co platilo na jednoho protivníka, nemusí platit na druhé a naopak, přičemž tohle všechno se týká samozřejmě i vás. Ovšem přednosti speciálního systému s názvem Euphoria se netýkají pouze modelu svalů.

  

Pravý hák... * Kdo dřív udeří? * Bič já mám nejraději!

Poprvé se údajně setkáme s uceleným pohybem virtuálního těla. Minulostí mají být cukavé změny postojů. Žádná napevno naskriptovaná komba, skoky a údery. Nic takového. Každý pohyb má být do jisté míry jedinečný a přechody mezi jednotlivými úkony budou zcela navazovat na předchozí situaci. I reakce protivníků nepůjde předem předpovídat... alespoň ne tak průhledně jako doposud. Nepřátelé dokáží zvedat kolem se povalující objekty a s nimi na vás útočit. A když žádný nebude po ruce, nevadí. Něco rozbijí a s ještě větším odhodláním poslat vás do pekel se vrhnou do boje.

Když se kácí strom, létají třísky

Indiana Jones 2007 je připravován pro next-gen konzole a počítače srovnatelné s jejich úrovní. Slibována je maximální možná destrukce okolí a objektů v něm zasazených. O to se prozněnu postará technologie s názvem Digital Molecular Matter, která dokáže rozlišovat materiály. Například dřevo při destrukci tvoří třísky, zatímco sklo se rozpadne na malé střepy. Zárukou toho se každý předmět rozbije zcela jinak a na jiném místě, v závislosti na vašem úderu či střele a hlavně podle svého složení. U skla jsme se s tím sice mohli již v některých hrách setkat, avšak s úrovní slibovanou u Indiana Jonese 2007 to zřejmě srovnat nepůjde.

Dneska tu, koukám, létá jedna rána za druhou

Samozřejmě nemohu zapomenout na grafické zpracování, které již při pohledu na obrázky vypadá skvěle a v pohybu ještě lépe. Po vizuální stránce se nový Indy bude hravě moci srovnat s konkurencí, za což může vděčit do jisté míry i další specifické technologii -  Industrial Light and Magic. Ta se stará o reálné osvětlování prostředí, aby v  vypadalo co nejlépe a nejreálněji. A při pohledu na obrázky si asi řeknete, že na tomto slibu vývojářů asi opravdu něco bude.

Těšíme se
  • parádní akce

  • model svalů na tělech postav

  • reálné ničení objektů

  • grafické zpracování

Bojíme se
  • nesplněných slibů
  • monotónní náplně (pěst->obličej)

Indiana Jonese 2007 má velké ambice stát se skvělou hrou. Možná se nakonec přeci jen dočkáme kvalitního nástupce, jenž všechny přesvědčí, že Indy ještě nepatří do starého železa. Bohužel datum vydání zatím oznámeno nebylo. Spekulovat se dá maximálně o konci letošního roku a začátku toho příštího.

Jak se těšíme: 85% 

Diskuze (1) Další článek: Recenze: Sonic Mega Collection – Úspěšný návrat do minulosti?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,