Angry Birds - naštvaní ptáci, spokojení hráči (recenze)

Aneb jak se z malého nenápadného vajíčka věčně naštvaného ptáka může vylíhnout masově rozšířená herní legenda.

Ano, my víme, že Angry Birds nejsou žhavou novinkou. Víme i to, že jsou staří přes rok a i to, že řada z vás tuhle hru zná, hrála ji a pravděpodobně ještě stále hraje. Angry Birds jsou prostě fenoménem dnešní doby se vším všudy, co k tomu patří. Nechme mluvit čísla: 100 miliónů stažení na různých platformách, odhadovaných 40 miliónů “aktivních uživatelů” a cca 50 miliónů euro zisku jen z prodeje hry.

Angry Birds jsou prostě fenoménem dnešní doby se vším všudy, co k tomu patří

Za zmínku určitě také stojí prodaná práva na plyšové hračky (taky mám jednoho doma) a na film, který co nevidět přijde do kin. Uznejte, že o něčem takovém už jsme napsat museli. A o čem to vlastně ti Angry Birds jsou?

Jedno z nejnavštěvovanějších videí na Youtube popisuje počátek nesmiřitelného sporu takto: během chvilkové nepozornosti ptáčků (svou roli v tom hrál nešťastný komár) se čuníci opovážili našim “birdíkům” čmajznout jejich vajíčka a chystali se připravit si z nich chutné omelety. Ovšem podrobit tepelné úpravě vajíčka ptáků s přízviskem “naštvaní” se nemůže obejít bez vážných následků jako je například vyhlazení celého “čuněcího druhu”. Jenže hlad je hlad a tak ani čuníci nehodlají dát svou kůži lacino.

Na displeji mobilního telefonu to pak vypadá tak, že na levé straně obrazovky stojí u praku připraveni “birdíci” a vpravo jsou v různých formách různě odolných “pevností” zavřeni čuníci. Tahem prstu pak natáhnete prak a vyšlete jednoho z ptáků na jeho cestu za odvetou. Ptáků je mnoho druhů - červení mají schopnosti vržené cihly (dopadnou a hotovo), žlutí se vrhají střemhlav plnou rychlostí, modří jsou vlastně 3 ptáčci dohromady, bílí házejí výbušná vejce (alias pukavce) a zapomenout bych neměl ani explodující “kamikadze ninji”. Specialitkou jsou pak bumerangoví tukani. A nač takový arzenál? Čuníci totiž oplývají neočekávanými stavitelskými schopnostmi a jejich pevnosti mají mnohdy jen velmi málo slabých bodů. V potaz také musíte vzít různé stavební materiály, přeci jen dřevěná deska se proráží hlavou mnohem lépe, než kámen, který vypadá, jako kdyby ho čuníci štípli ze Stonehenge.

Technické zpracování všech verzí, ať už jde o Android, iOs, Symbian^3 nebo rovnou stolní PC, bylo vždy perfektní, ať už šlo o obraz, animaci, či zvuk.

Čuníci totiž oplývají neočekávanými stavitelskými schopnostmi a jejich pevnosti mají mnohdy jen velmi málo slabých bodů

Co ale určitě pomohlo Angry Birds v masivním úspěchu je úžasný vtip celé hry. Až zboříte pár prasečích domečků (pokud to už několik měsíců neděláte o každé obědové pauze jako jeden můj kolega), pochopíte. A to nemluvím o speciální “seasons” edici.

Zkrátka, pokud vás snad Angry Birds nějakou nešťastnou nehodou minuli, měli byste tuto osudovou chybu okamžitě napravit. Hodiny, dny a týdny kvalitní zábavy vám budou odměnou.
A určitě navštivte tuto stránku, nebudete litovat! :-) (a těch videí na Youtube je ještě víc!)

Dostupné pro: PC, iPhone