ArmA 3 – invaze do Řecka (preview + videa)

Viděli jsme třetí díl české válečné simulace ArmA v akci a nabízíme naše dojmy. Plus přidáváme čtveřici exkluzivních komentovaných videí přímo ze hry.

Série ArmA je bezesporu nejkvalitnější vojenskou simulací, kterou si mohou běžní hráči vychutnat na svých počítačích. A nic na tom nemění fakt, že po tom, co Operation Flashpoint s Red River elegantně vyklidila pole českým tvůrcům, představuje v podstatě jediný exemplář tohoto žánru. Léta zkušeností se pomítají a s každým novým DLC je série lepší a lepší. Dalším evolučním krokem se zcela logicky stane Arma 3.

Měli jsme možnost se zajít podívat do brněnského studia Bohemia Interactive na hru v brzkém stádiu vývoje a musíme uznat, že se budoucnost rýsuje velmi slibně.

Série ArmA je bezesporu nejkvalitnější vojenskou simulací

A protože jsme si s sebou vzali kameru, můžete se na pasáže přímo ze hry podívat sami a seznámit se s některými novými prvky, jako je třeba potápění, či fyzika stavějící na enginu PhysX. Komentář v ukázkách a samotnou prezentaci měla na svědomí osoba z nejpovolanějších: creative director Ivan Buchta.

Další problémy v Řecku

ArmA 3 stejně jako předchůdci nehodlá slevit ze svého žánru a slibuje přinést komplexní válečnou simulaci odehrávající se na zemi, ve vzduchu, na moři (a nově i pod hladinou). Hra nás přenese do nepříliš lákavé blízké budoucnosti, kdy se vojska NATO nacházejí blízko prohry ve vleklém konfliktu, jak ho popisují oficiální materiály:

Západní Evropa se po letech intenzivního válečného konfliktu s armádami Východu stala poslední výspou vojsk NATO. Na pokraji porážky se vrchní velení NATO odhodlalo k zoufalým řešením. Ve snaze získat přísně střežené vojenské tajemství je zahájena operace Magnitude. Malá skupina speciálních sil a výzkumníků je vyslána na středozemní ostrov hluboko za nepřátelskou linií. Po prozrazení operace a zničení průzkumné jednotky se kapitán Scott Miller ocitá na pobřeží nepřátelského ostrova. Při snaze splnit úkol mise za každou cenu bude čelit nebezpečí moderního bojiště, nelítostné přírody a následkům svých vlastních rozhodnutí.

Arma3_E3_exclusive_screenshot_01.jpg Arma3_E3_exclusive_screenshot_02.jpg

Hlavní (a jediné) bojiště představuje řecký ostrov Limnos s rozlohou více než 400 Km2. Celý ostrov má být jako obvykle věrně zpracován pomocí satelitních snímků (a pracovní dovolené několika dobrodružných vývojářů s foťáky) a hráč se po něm bude moci zcela volně pohybovat. Limnos tvůrcům učaroval, protože je rázem krajiny a prostředím neskutečně pestrý – od vysokých kopců po pískové pláže, přes malé vesničky po vojenské základny… prostě brilantní pískoviště pro pořádný vojenský konflikt.

Kapitán Scott Miller se hlásí

Příběhová kampaň bude sledovat osudy kapitána Millera, který se má postupně přenést z role osamělého vojáka do pozice vojenského velitele. Tvůrci slibují dramatický příběh s několika konci, tvarovaný akcemi a rozhodnutími hráčů. Hra by měla nabízet neskutečnou svobodu v řešení situací, podle Ivana Buchty chtějí jít v BI ještě dál než v Armě 2. Atraktivní dějová linka má být doplněna prakticky (až úplné lehárko si uprostřed mise dovolit nemůžete) volným pohybem po krajině a vedlejším bojem. Už se nemají opakovat okamžiky, kdy si vychutnáte strhující akci, abyste následně dlouho cestovali mrtvou krajinou.

Arma3_E3_exclusive_screenshot_30.jpg Arma3_E3_exclusive_screenshot_32.jpg

Bude jen záležet na vás, jaký přístup k zadanému cíli mise zvolíte. Půjdete po svých nebo si ukradnete nějaké vozítko? Zkusíte přímý útok nebo se poohlédnete po nějaké skulince? Je docela možné, že v okolí budou spojenci, kteří by se k vám mohli přidat a pomoci, stejně jako můžete protivníka oslabit zničením muničního skladu. Musí vám být zároveň jasné, že nepřítel zareaguje na vaše činy. K nehlásící se základně pošle hlídku, do boje přivolá posily, před sniperem zakopaným v kopcích se stáhne a nepozorovaně ho obejde… Velkou roli pochopitelně bude hrát i lokální obyvatelstvo - pokud je postřílíte, buďte si jisti, že se vám to vymstí. Na druhou stranu, pomoci partyzánům se vždycky vyplatí. Míru svobody vtipně ukazuje jeden z oficiálních artworků:

Arma3_landscape_full.jpg 

Vítejte v budoucnosti

Příběh Army 3 hráče posune trochu do budoucnosti, což znamená i novou bojovou techniku. Ostatně v komunitě se už po uveřejnění prvních obrázků strhla vřava nad slepencem vrtulníků Mi-28 a Kamov Ka-50. Na jednom z našich videí též vidíte v akci Commanche, který už pěkných pár let ve výzbroji není. Tvůrci nechali jednoduše popustit uzdu své fantazii a stvořili stroje lehce futuristické, leč realistické.

Potěší různé drobnosti, jako použití prvků z vrtulníkového simulátoru Take on Helicopters, či nově ubývající rakety ve výmětnicích po výstřelu.

Zcela novou kapitolu představuje přidání námořního boje. Na letadlové lodě a křižníky můžete zapomenout, ale s malými pancéřovanými čluny si užijete zábavy dost. Podíváte se však i pod hladinu, kde se budete moci jen kochat a nepozorovaně se plížit za nepřátelské linie. Žádný podmořský boj nečekejte, ostatně se trochu rezignovalo i na realitu, protože s akvalungem vydržíte pod hladinou neomezeně dlouho (bez něj jen asi minutu). Nicméně i tak dává voda zcela nové taktické možnosti a je snad nad slunce jasné, že se tady nejeden hráč vyřádí.

Stejný engine, nové triky

Hra sice stále staví na enginu z minulých dílů, ale ten se dočkal velkých změn a nabízí spoustu nových triků, přičemž nároky na hardware by měly zůstat na přijatelné úrovni.

Hra sice stále staví na enginu z minulých dílů, ale ten se dočkal velkých změn

To ostatně zmínil Ivan při prezentaci novinky, aplikaci fyzikálního enginu PhysX – raději hráči poskytnou dalších 10 fps, než aby bylo vidět o jedno upadnuté kolo víc. Nicméně to neznamená, že by tvůrci nějak fyziku opomenuli, naopak! Kolize objektů budou díky PhysX věrnější než v minulosti, chybět nesmí průstřelnost materiálů a tak dále.

ArmA 3 prostě bude lepší než kdykoliv předtím. Nový ostrov, nový příběh, větší volnost, lepší fyzika, nový vliv vody, víc zvířátek… pokračovat by se dalo ještě hodně dlouho. Ale to si necháme až na budoucnost. Armě se rozhodně budeme ještě hodně věnovat, ostatně jako to máme na Doupěti ve zvyku. Mimochodem, hra má vyjít příští léto pro PC.

PC
Dostupné pro: PC
Žánr: Simulátory | Vojenský simulátor
Výrobce: Bohemia Interactive | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. září 2013
  • Rozsáhlý herní svět
  • Grafika
  • Multiplayer
  • Zapálená komunita
  • Absence kampaně
  • Technické chybky
  • Pro nováčky těžké
Diskuze (15) Další článek: Galerie: Silent Hill: Downpour

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,