Dead Trigger – zombie masakr s nádhernou grafikou (recenze)

Dead Trigger je jednou z nejkrásnějších her na mobilní zařízení, to bezesporu. Ovšem jen vizuální pozlátko dobrou hru nedělá.

Dead Trigger, nová hra od tvůrců střílečky Shadowgun, potvrzuje směr, jakým se brněnské studio Madfinger Games chce vydat – vytváření her, které se co nejvíce přibližují těm konzolovým. Což o to, po grafické stránce jim to jde, protože Dead Trigger vypadá jedním slovem fenomenálně. Textury jsou ostré jak břitva, modely detailní a efekty se nešetří, ať už v podobě odlesků, prachu poletujícího ve vzduchu, páry, či třeba kapek vody na displeji. Obzvlášť na Retina displeji hra vypadá úžasně a představuje jeden z nejkrásnějších titulů, co na App Store najdete (pozn. v minulém Týdnu mobilně byla k vidění verze pro Tegru 3). Navíc prakticky nikdy nedochází k poklesu výkonu, ani když se vás snaží rozsápat armáda nemrtvých. Grafika je prostě super. To samé se bohužel už nedá říct o samotné hratelnosti.

Dead Trigger 01.jpgDead Trigger 02.jpg

Dead Trigger, střílečka z prvního pohledu, vsází na osvědčenou zápletku zombie apokalypsy. Většina lidstva se proměnila v hladové nemrtvé, vy jste jeden z posledních přeživších a snažíte se ty šourající se bastardy udržet co nejdál od své mozkovny. Bouchačkama.

Většina lidstva se proměnila v hladové nemrtvé, vy jste jeden z posledních přeživších a snažíte se ty šourající se bastardy udržet co nejdál od své mozkovny

Hra se sice pokouší vsugerovat, že má jakousi dějovou linku, kterou vypráví textová okna a sem tam dojde i na animaci, ale ve výsledku jde jen o nekompromisní masakr zombíků.

Dead Trigger 03.jpgDead Trigger 04.jpg

Jádrem hry se stává mapa města, na které po tutoriálovém rozjezdu máte vždy na výběr z několika misí různého typu. Jednou musíte postřílet daný počet nemrtvých, jindy se na vás valí nekonečné zástupy neživých a bráníte se do vypršení časového limitu. Pak je tu ještě obrana objektu a hledání čehokoliv (dokumenty, chlast…). Mise se dělí na příběhové a vedlejší generované, ale příliš velký rozdíl v nich není. Žádné kreativní nápady nečekejte, vše se točí jen kolem toho, jak rychle mačkáte spoušť a ustřelujete zrůdám hlavy.

Všechny mise jsou jednohubkového rázu – zaberou vám jen pár minut. Navíc prostředí je nechutně stísněné a koridorové, takže si Dead Trigger říká o to, aby byl hrán jen v malých dávkách. V opačném případě se stereotypní střílení docela rychle omrzí. Pokud si hru rozumně dávkujete, dokáže zabavit, protože likvidování zombíků je docela zábava a tvůrci nastavili zajímavý motivační systém. Pochopitelně je jím sbírání peněž a zkušeností. Plus ještě chlubení se svým skóre na žebříčku, ale to je už jen detail.

Plněním misí postupujete na vyšší úrovně a odemykáte si nové zbraně a vybavení (lékárničky, kulometné věže, miny, granáty, zlepšení vlastností hrdiny atd.), které si můžete koupit na nasbírané peníze. Bohužel, část zbraní a vybavení je zcela zákeřně k dostání jen za zlaťáky, které získáváte za reálné peníze, či věci typu sdílení na Facebook atd. Dead Trigger je tudíž placenou hrou s dalším placeným obsahem. Dá se hrát i bez reálných peněž, ale nevyhnete se zdlouhavému hamounění herní měny.

Dead Trigger 05.jpgDead Trigger 06.jpg

Ovládání vsází na klasické virtuální páčky a tlačítka (jako u většiny stříleček tohoto typu) a je poměrně příjemné a přesné. Pochopitelně na úroveň her pro dotykové displeje.

Tvůrci se spíš věnovali tomu, jak vytáhnout z Unity enginu maximum a na hratelnost jim už pak moc času nezbylo

Problém máme jen s podivným systémem detekce zásahů – zombík vás sekne, i když nestojíte úplně u něj, a stejně tak některé vaše střely letí mimo, ačkoliv visí zaměřovač přesně na hlavě protivníka. Je to otravné, ale časem se na to dá zvyknout a není to nic, co by úplně rozbilo hru. Nicméně to jen ukazuje, že se tvůrci spíš věnovali tomu, jak vytáhnout z Unity enginu maximum a na hratelnost jim už pak moc času nezbylo.

Je to škoda, s trochou kreativity se Dead Trigger mohl stát něčím víc, než jen vizuálním skvostem a generickou střílečkou na ukrácení pár minutového čekání v jednom. Hodně by pomohl třeba kooperativní multiplayer (hra je čistě pro jednoho hráče). A že se tvůrci mohli inspirovat u skvělých zombie her, jako je třeba Left 4 Dead, nebo zombie mód v Call od Duty. Na druhou stranu, za ten jeden dolar Dead Trigger za vyzkoušení stojí.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | First person zombie akce
Výrobce: Madfinger Games | Webové stránky hry