DIRT 3 - zpět ke Colinovi? (dojmy)

Nejnovější DIRT 3 se trochu očistil od moderního bahna odlétávajícího z monster trucků a udělal krok zpět k rallye závodům. Nadchne tento comeback fanoušky původní série?

Řekněme si to hned na začátku: Nový díl slavné série pojmenované po skotském závodníkovi má blíž k novodobému DIRTu než k původním závodům Colin McRae Rally. Navzdory vyjádřením tvůrců a zdůrazňování počtu a autenticity rallye soutěží vše připomíná spíše o něco konkretizovanější verzi DIRT 2, jež se více soustředí na jednu skupinu vozů (nikoliv však výhradně).

 


Nenudit se a hlavně se bavit!

Takže ano, většinu času strávíte za volantem speciálů WRC, S2000 a jejich historických předchůdců, nicméně budete je pravidelně střídat soutěž od soutěže. A občas vám taky tvůrci sezónu zpestří závodem trucků, bugin nebo driftovacími speciály.

DIRT 3 je připraven k okamžité a nenáročné zábavě. Závody trvají pět až deset minut, nikde nestrávíte mnoho času

Zkrátka starý dobrý pel mel, který se projevuje také v typech soutěží. Když už přijde rallye z bodu A do bodu B, má většinou 2 erzety. Následuje třeba soutěž historických speciálů na okruhu, variace na super-stage a na závěr třeba driftovací soutěž, kde získáváte body za průjezd tratě pomocí protáhlých kontrolovaných smyků.

Dirt 3 02.jpg Dirt 3 03.jpg

DIRT 3 je připraven k okamžité a nenáročné zábavě. Závody trvají pět až deset minut, nikde nestrávíte mnoho času. Když vám nějaká soutěž nejde, můžete nahnat body v jiném seriálu. Pokud nezvládnete zatáčku, můžete několikrát za závod použít flashback a pokusit se kritické místo projet znovu bez ztráty drahocenných sekund. Jednou bojujete v zasněženém Aspenu, druhá soutěž se ale odehrává v Keni a třetí třeba v opuštěném továrním komplexu. Heslem dne je „Honem něco nového!“. Hlavně aby se hráč nenudil a nestrávil u něčeho moc času.

Colin + Tony Hawk = VSL

To je však dvousečná strategie. Na jednu stranu se opravdu nenudíte a pořád se děje něco nového, na druhou stranu nejste k ničemu emočně vázáni. Nevsází se tu na auta, na něž si musíte vydělat a pak je postupně vylepšovat. Nejste pod kontraktem konkrétního týmu, za jehož barvy byste bojovali. Před každým závodem si vyberete jedno z mnoha aut různých týmů (možnosti se vám odemykají spolu se zvyšující se reputací). Výsledkem je pocit žoldáka. Nebo ještě lépe zábavního parku – tady jsou atrakce a bav se!

VIDEO: 4048 'DiRT 3 - Developer QA part 3'

Analogie se zábavním parkem tu není náhodou. Jedním z nových režimů je jakýsi free ride, kde máte vůz a „stadion“ určený k páchání frajeřinek. Tak trochu odlehčený Tony Hawk, pouze s tím rozdílem, že vaše čtyři kola na rozdíl od skejťáka pohání motor o 200 koních. DIRT 3 navíc nenabízí takové vychytávky, jde opravdu o základní režim na úrovni Pro Skatera 3. Ale funguje.

Do Finska? Už zas?!

V preview verzi byla k dispozici jedna závodnická sezóna, která se skládala ze tří závodnických sérií (každá se 4-5 závody). Systém funguje na principu postupného odemykaní nových klání, přičemž opravdu nemusíte vyhrát vše, aby se vám otevřely všechny soutěže. Kromě závodnické série se v první sezóně setkáte s tutorialem do „Tony Hawk“ módu, kde si vyzkoušíte všechny základní triky. Sezón bude několik (úvodní menu bylo připraveno na pět).

Dirt 3 04.jpg Dirt 3 05.jpg

Přestože jsme viděli jen menší úsek finální verze hry, nepříjemným překvapením byly opakující se tratě. Nejenže se pořád pohybujete mezi hlavními destinacemi (Keňa, Finsko, Michigan, Aspen, slévárna…), zároveň mnohdy opravdu jedete po úplně stejné části trasy! Z tohoto důvodu je třeba brát tvůrce s rezervou, pokud hovoří o bezkonkurenčním počtu závodů a map.

DIRT 3 a realismus

Nedávalo by smysl, pokud by tvůrci opravdu měli pravdu a jízda byla maximálně autentická. DIRT 3 jsou arkádové závody. To sice neznamená, že můžete vzít své Subaru a naprat to s ním do každého středoafrického keře, který najdete na trati.

Jedním z nových režimů je free ride, kde máte vůz a „stadion“ určený k páchání frajeřinek

Respektive takhle… můžete, z auta vylétne nějaké to harampádí, upadne spojler a jede se dál. Prý se taky auto hůř ovládá, ale koho by to zajímalo, když má nejdelší etapa pár minut. Každopádně bourání je nesmyslné, protože přicházíte o drahocenné sekundy.

Dirt 3 07.jpg

Rozdíly mezi jednotlivými typy vozidel nejsou výrazné, a tak můžete v klidu přestupovat mezi sériemi, aniž by to narušilo vaši jezdeckou pohodu. Ve všech kategoriích platí, že není vhodné držet neustále plyn, a když se blíží zatáčka, hodí se vědět, kde se na ovladači nachází brzda. S touto strategií zvládnete WRC speciály i buginy.

Dirt 3 08.jpgDIRT 3 vypadá na důstojného pokračovatele série. Je však nutné zdůraznit, že půjde o následovníka série DIRT, nikoli Colin McRae Rally. Zábavnost a životnost hry se bude do značné míry odvíjet od variability závodů a tratí. Tu však budeme moci posoudit až u plné verze hry.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Závodní | Arkádové závody
Výrobce: Codemasters | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2011
  • Více rallye soutěží
  • Režim gymkhana
  • Instantní zábava pro každého
  • Chybí celkový smysl/motivace
  • Nutnost absolvovat spoustu povinných závodů
  • Pouze iluze volnosti
Diskuze (6) Další článek: Nový týden: Mortal Kombat s hlínou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,