X360 | PS3 | Akce | RPG | Konzole

Dragon’s Dogma – vlezte drakovi na záda (preview)

Upižlat draka je nuda. V Dragon’s Dogma, nové hře tvůrců Devil May Cry, se ho budete moci chytit za ocas, vylézt po zádech a podříznout mu krk.

Ždibec Oblivionu, kousky z Monster Hunter, příchuť Shadow of the Colossus, pět deci Devil May Cry… nová značka Dragon’s Dogma od Capcomu v sobě na první pohled mixuje celou řádku známých her a nám se to líbí. Tedy, alespoň podle zatím uveřejněných informací o chystaném third person akčním RPG. Však držet se zuby nehty peří přerostlého griffona a usilovně ho za letu porcovat, zatímco se vás snaží shodit z výšky pětiset metrů musí být „cool“, no ne?

Zapomeňte na koridory

Dragon’s Dogma má představovat první pokus Capcomu o otevřený svět (odtud to porovnání s Oblivionem). Rozlehlé pastviny, husté lesy, maličké rybářské vesničky i velká města, jeskyně a kobky… to všechno a ještě mnohěm byste měli mít možnost dle libosti prozkumat.

Tvůrci slibují rozsáhly a živoucí svět, ve kterém se má střídat den a noc, NPC si budou žít svůj vlastní život  a tuny příšer se jim ho budou snažit trochu zkrátit

Tvůrci slibují rozsáhly a živoucí svět, ve kterém se má střídat den a noc, NPC si budou žít svůj vlastní život (v hlavním městě jich má být 200 a každé plně namluvené) a tuny klasických fantasy příšer jako goblini, hydry či draci se jim ho budou snažit trochu zkrátit.

Dragons-Dogma_2011_05-09-11_002.jpg Dragons-Dogma_2011_05-09-11_003.jpg

Vidíte tedy v dálce, jak stvůra napadla lidskou osadu? Klidně si odskočte ze své hlavní cesty a naplátkujte zrůdu na jemno. Místní vám určitě budou vděční, vy si budete moct na klávesnici vyrýt další zářez a vesele pokračovat v krvavé cestě za zábavou.

VIDEO: 4254 'Dragons Dogma - Captivate trailer'

Svůj part ve filharmonii celého světa zahrajete prostřednictvím bezejmenného hrdiny žijícího v rybářské vesničce Casadias. Běžné starosti s látáním sítí a vykopáváním žížal přeruší přílet gigantického draka, jenž označí hráče za „vyvoleného“. Jak se posléze ukáže, vyvolený byl hrdina k tomu, aby si nechal drakem vyrvat srdce z těla. Na umírání však není čas, cosi hlavního hrdinu vrátí mezi živé a už pod vaším velením tak vyráží ve stopách přerostlé ještěrky.

Čtyři na draka

Tvůrci zatím moc neujasnili, jaký bude poměr mezi RPG prvky a akční rubanicí stylu Devil May Cry. Gotickou mlátičku nezmiňujeme náhodou - šéfem vývoje je Hideaki Itsuno stojící za posledními třemi díly Dantových eskapád. Nicméně mělo by být možné si upravit vzhled hrdiny a vybrat některé z povolání, přičemž zatím jsou známé tři: bojovník, mág a chodec (strider). Žádná velká překvapení čekat asi nemůžeme, bojovník se bude ohánět pořádným kusem oceli, mág slibuje metat jedno ničivé nebo léčivé kouzlo za druhým a chodec pro změnu zasype cíl šípy či mu udělá nedobrovolnou tracheotomii dvěma čepelemi.

Dragons-Dogma_2011_05-09-11_005.jpg Dragons-Dogma_2011_05-09-11_006.jpg

Příklon k tradičním japonským akčním hrám naznačuje absence many, akčních bodů nebo něčeho podobného. Silnější kouzlo či úder zasadíte delším podržením tlačítka. Změnu však představuje už samotný fakt, že do boje nevyrazíte sami, ale v doprovodu třech dalších postav řízených umělou inteligencí. Kooperativní hra ve čtyřech se v tomto případě přímo nabízí, Capcom ji ovšem zatím nepotvrdil a mluví se jen o možnosti využít dvě kamarádova NPC.

Dragons Dogma 01.jpg Dragons Dogma 02.jpg

Spolubojovníci vám nebudou fixně přiděleni, ale máte možnost si je najímat různě ve městech podle jejich povolání a schopností. Během boje často pomůžou nejen dobře mířeným sekem, šípem a kouzlem, ale i radou, jak se nejlépe se zrůdou vypořádat. Chybět nesmí základní komandování party příkazy typu: útoč, vrať se a tak podobně. A pokud i přes veškeré vaše brilantní taktické pokyny se stanou potravou zubů, spár a pařátů? Nic by vám nemělo bránit si najmout nové maso do mlýnku v lidských osadách.

Chyť se a nepusť

Asi nejlákavější vlastnost Dragon’s Dogma představuje zapojení rukou bojovníků do akce. Rozsekat na kusy hlouček goblinů je sice zábavné, ale když jednoho zapálíte, chytnete a mrsknete jako zelený molotov do skupiny dalších zrůdiček, pocit uspokojení bude o několik řádů silnější. A když k tomu připočtete, že protivníky budete moci nejen házet, ale i podržet, aby s ním něco nepěkného provedl jiný člen party, nabízí se velké množství zabijáckých kombinací.

Chytání však bude hrát hlavní roli v soubojích s monstrózními bossy, kde se tvůrci inspirovali už zmíněnou legendou Shadow of the Colossus. Každou část těla protivníka by mělo být možné uchopit, vylézt po ní a za úporné snahy nenechat se setřást jak jabko ze stromu na podzim hledat slabé místo, kam vrazit svoji čepel. Tvůrci zatím prezentovali dva mýtické bossy –  několikahlavou hydru a létajícího griffona a obě bitvy vypadaly neskutečně adrenalinově.

Každou část těla protivníka by mělo být možné uchopit a vylézt po ní

Dragon’s Dogma slibuje vytáhnout maximum z nové verze MT Framework (engine z Resident Evil 5 či Lost Planet 2) a jsme zvědavi, jak se vypořádá s otevřeným prostředím. Na hře nicméně pracuje údajně největší tým, co kdy v Capcomu zformovali a úspěšně za sebou mají už dva roky vývoje a zhruba 50 % práce. Hra se (snad) objeví kompletní zkraje roku 2012 ve verzích pro Xbox 360 a Playstation 3. Ale jak známe Capcom, PC verze taktéž není vyloučena. 

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: RPG | Third person RPG
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. května 2012
  • Skvělá atmosféra
  • Unikátní multiplayerové prvky
  • Zábavné boje, které kladou výzvu
  • Celá řádka drobných chybek
  • Občas zmatená AI a kamera
  • Nevýrazná grafika
Diskuze (3) Další článek: Další Alan Wake nebude Alan Wake

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,