EA

EA koupila studia Bioware a Pandemic

Akvizice herních studií bývají obvykle zajímavé pouze pro nemastné tiskové zprávy. Dnes v noci (12. října) nicméně proběhl obchod, který chytl za ramena celou herní obec a pořádně s ní zacloumal. Americký gigant Electronic Arts zaplatil 860 miliónů dolarů za koupi legendy mezi vývojáři Bioware a za ambiciózní společnost Pandemic, z jejíž produkce vzešly tituly jako Battlezone II, Full Spectrum Warrior nebo Star Wars: Battlefront.

Výkonný ředitel EA John Riccitiello obchod komentoval unifikovanou korporátní glosou „Tyto dvě studia patří k nejrespektovanějším v oboru a jsem rád, že s nimi budeme znovu spolupracovat,“ a dodává „Budou hrát velkou úlohu v našem strategickém růstu se zaměřením na kvalitu, online hraní a vyvíjení nových duchovních vlastnictví." Očekáváme také dlouhodobý přínos pro naše akcionáře.“ Šéf Bioware Ray Muzika na rozdíl od hráčů nevidí v obchodu katastrofu: „Akvizice umožní kreativním a pracovitým týmům Bioware Edmonton a Bioware Austin v dalším kariérním postupu.“

Dopad na produkci firmy, jež se vždy vyznačovala originalitou jak po stránce hratelnosti, tak zasazení (vzpomeňme na Baldur’s Gate, Knights of the Old Republic, Jade Empire nebo i stařešiny Shattered Steel nebo MDK 2) je ovšem ve hvězdách. Připravované RPG Mass Effect zatím zůstává ve vydavatelských spárech Microsfotu, takže vyjde exkluzivně pro konzoli Xbox 360, ovšem co další tituly – Dragon Age a dosud blíže nespecifikovaná RPG s ježkem Sonicem v hlavní roli? Zasáhne je vlna multiplatformovosti charakteristické pro tituly vydávané EA? Co se týče společnosti Pandemic, vydání adrenalinové akce Mercenaries 2: World in Flames zůstává neohroženo.

Zdroj: ComputerAndVideogames.com

Diskuze (6) Další článek: Preview: Supreme Commander: Forged Alliance – létající hrozba

Témata článku: , , ,