StarCraft 2: Heart of the Swarm – sliz, chapadla a krev (preview)

Blizzard prozradil herní styl kampaně, nastínil plány pro multiplayer a nabídl i moře obrázků a dvě gameplay videa.
Kapitoly článku

Pokud jsou vývojáři z Blizzardu něčím známí, rozhodně to není rychlost, s jakou chrlí další díly svých slavných sérií, ale spíše kvalita každého jejich produktu. A nejinak je tomu dle prvotních informací i u Heart of the Swarm – snaha vylepšit původní hru a nabídnout něco navíc je u datadisků běžná, ale ještě nikdy jsem neviděl pouhý dodatek ke hře, jenž by se snažil celou hru (a potažmo i žánr) inovovat natolik, že by se za to nemusel stydět ani úplně nový titul.

VIDEO: 4412 'StarCraft II Heart of the Swarm - teaser'

Lidé v Blizzardu stále kladou na první místo tichou většinu hráčů, kterou vedle multiplayerových orgií zajímá hlavně příběhová kampaň. Ta navazuje na konec původního Wings of Liberty (naše recenze) a bere si na paškál milovanou i nenáviděnou Sáru Kerriganovou. Královna čepelí se po opětovném polidštění musí vyrovnat s celou škálou problémů a emocí. Podle dvou ukázaných misí ale zděšení z napáchaných hrůz brzy přebije vztek a touha po pomstě, která se dá vykonat jen jedním způsobem: opětovným postavením se do čela zergského Roje.

Lidé v Blizzardustále kladou na první místo tichou většinu hráčů, kterou vedle multiplayerových orgií zajímá hlavně příběhová kampaň

Místo triumfálního návratu ji však čeká boj o moc s dalšími zergskými královnami a overmindy, kteří si myslí, že jsou silnější než ona. Bývalá Královna čepelí totiž přišla působením artefaktu o většinu svých schopností i vzpomínek a je jen na vás, jestli v průběhu dvaceti kampaňových misí zvládne vůdčí roli potvrdit a zda se nakonec možná i pomstí Arcturu Mengskovi za zradu, jíž se dopustil na Tarsonis.

Kamarádi do kyselinového deště

Na takový úkol samozřejmě nemůže být Sára sama a rozhodně nezvládne všechny cíle splnit na jedné planetě. K přemisťování mezi destinacemi misí tedy slouží Leviathan, obrovská živoucí a pulzující loď, do jejíchž útrob na rozdíl od Hyperionu v minulém díle nebudete moci nahlédnout. Veškeré debaty s vedlejšími charaktery si tak budete muset odbýt v kontextových menu a standardně kvalitních animacích mezi jednotlivými misemi.

starcraft2_01.jpg starcraft2_06.jpg

A že je na co se dívat potvrzuje už první hadovité stvoření Isha, které kdysi bylo ženou. Krátce poté ji však chytila Královna čepelí a udělala z ní svou pohyblivou databanku, do níž ukládala veškeré své vědomosti i plány. Pro znovuzrozenou Kerriganovou je bytost doslova požehnáním, protože s ní může konzultovat všechna svá rozhodnutí a spolehnout se na její loajalitu. Zároveň ale díky ní odkrývá i část své minulosti, jíž se děsí jako ničeho předtím, což je u zergských bojovníků vnímáno jako důkaz slabosti.

Místo triumfálního návratu ji však čeká boj o moc s dalšími zergskými královnami a overmindy, kteří si myslí, že jsou silnější než ona

V rozhovorech s Ishou je rovněž nejvíce patrné, že bývalá neskutečně inteligentní stvůra je opět schopná cítit vinu a tak bude hodně zajímavé sledovat, jak moc bude Kerriganová rozervána mezi snahou odčinit své hříchy a znovu ovládnout celý Roj. Možná, že do něj nakonec vnese i trochu lidskosti a naučí zergy rozlišovat přátele i nepřátele i jinak, než za pomocí rovnic: zerg = kamarád, cokoliv jiného = sežrat.

starcraft2_02.jpg starcraft2_09.jpg

Ještě o poznání zajímavější je však druhé stvoření, které vám nabídne pomocný výčnělek. Abathur je pavoukovitá bytost a vyznačuje se hlavně tím, že umí pozřít další živočišné druhy a vyextrahovat z nich ty nejlepší vlastnosti. Se získanou DNA pak můžete drobně vylepšovat jednotky svého Roje (přidat jim do útoku, zdraví a podobně) a po nalezení dostatku vzorků můžete dokonce pomoct svým věrným potvůrkám vyvinout se ve vyspělejší druh.

Spousta nových jednotek

Po nějaké době tak budete moci vylepšit Zerglinga na Swarmlinga nebo Raptora, přičemž každá kreatura má podstatně jiné statistiky. Swarmlingové se z jedné kukly už nelíhnou dva, ale rovnou tři, a jejich líhnutí je stejně náročné na minerály, jako výroba dvou Zerglingů, u Raptora získáte bonus ve formě zvýšeného zdraví a hlavně skákání na dlouhé vzdálenosti, kterým bude moci překonat krátké vzdálenosti a rychleji se přiblížit k nepřátelům.

VIDEO: 4422 'StarCraft II Heart of the Swarm - Gameplay 1'

Oproti tomu Roachové se mohou změnit v Prowlery, kteří se umí pohybovat i zahrabaní, nebo v Leeches, jež, jak už název napovídá, se uzdravují zabíjením nepřátel a také pod zemí velice rychle regenerují utrpěné zranění.

Po nalezení dostatku vzorků DNA můžete dokonce pomoct svým věrným potvůrkám vyvinout se ve vyspělejší druh

Poslední odhalená mutace se pak týkala Banelingů: ti se mohou vyvinout buď do Spitterlingů, jež se po smrti dále změní ve dva menší Banelingy, nebo na Gorgelingy, jejichž kyselina dokáže rozložit jakoukoliv budovu nebo jednotku na základní suroviny, které potom můžete velice jednoduše sebrat.

starcraft2_14.jpg starcraft2_34.jpg

Mutací i úplně nových jednotek bude samozřejmě mnohem více, ale pánové z Blizzardu zatím neodhalili žádné další detaily a ani výše uvedený výčet není v žádném případě finální. Potěšující však je, že dle slov vývojářů by to některé mutace mohly dotáhnout v podobě plnohodnotných jednotek i do multiplayeru. Mimo nich byste se pak v MP měli dočkat i nových map a služby Marketplace, která umožní tvořivým hráčům prodávat své modifikace i mapy.

 

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. března 2013
  • Výborně nadesignované mise
  • Zajímavý příběh
  • Podpora komunity
  • Vylepšená AI
  • Občas možná trochu moc béčkové
  • Některé změny nedocení občasní hráči

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,