TERA – sexy akční MMO grindovačka (dojmy)

TERA na první pohled vypadá jako klasické MMO asijského střihu. Prostě takový další Lineage. Ovšem beta nám ukázala, že má hra co nabídnout.
Kapitoly článku

TERA představuje původem korejské MMORPG. Online hrami protřelí harcovnicí už tuší, že to znamená důraz na masakrování záplav monster a ženské postavy, které vypadají spíš jak modelky spodního prádla, než stovkami bitev ošlehané bojovnice. Ostatně o tom se můžete přesvědčit, pokud se proklikáte spoustou obrázků, co doprovází dojmy z aktuálně běžící bety. Asi až záměrně přehnané erotičnosti napomáhají ještě animace – svůdné vlnění hráč prostě odmění buď vyvrácením očí v sloup, nebo přiblblým úšklebek na tváři. No jo, asiati!

Nicméně bylo by hloupé Teru šmahem odsoudit jako další pubertální asijské MMO, protože po pár hodinách strávených v betě musím uznat, že zdejší inovativní soubojový systém dokáže chytnout a odlišit hru od podobných „grindovaček“.

TERA 01.jpg TERA 07.jpg

Výběr ras, povolání a tvorba postavy moc nepřekvapí, však vás opět odešlu do galerie obrázků, kde najdete jak rasy, tak dostupná povolání.

Ženské postavy vypadají spíš jak modelky spodního prádla, než stovkami bitev ošlehané bojovnice

Možná vás zaujme, že zde nenajdete dělení na znepřátelené frakce – podle tvůrců je to přednastavená nuda a radši vsází na organické PvP sváry mezi různými gildami.

Osobně jsem pro první hraní vsadil asi na tu nejnudnější fantasy kombinaci a to High Elf kouzelnici. Když už mám koukat hodiny na polygonový zadek, ať to jsou aspoň sexy polygony. Úvodní animace vás uvede do děje: jste jedním z dobrodruhů, co letí prozkoumat ostrov Isle of Dawn, což je úvodní tutoriálová lokace pro úrovně 1 až 11. První NPC s questovým vykřičníkem nad hlavou a zadáním úkolu v tradičním textovém okně nechá chvíli hráče meditovat nad tím, že rozhovory v The Old Republic mají přeci jen něco do sebe a dokáží navodit atmosféru lépe.

TERA 16.jpg TERA 17.jpg

Questy se dělí mezi hlavní příběhové a vedlejší (najdete tu i opakovatelné), ovšem zřejmě jsem nedával dostatečně pozor, protože žádnou smysluplnou příběhovou linku jsem v průběhu těch 11 úrovní nenašel. Možná tam prostě není. I samotné úkoly nápaditostí nepřekvapí – představují sto a jednu variantu na téma: „zabij X potvor“, „dones X kusů věci Y“ a „zajdi si pro další úkol k postavě Z“. Naštestí největší zábavou je právě to samotné zabíjení potvor.

VIDEO: 3501 'Tera - Představení kouzelnice'

Souboje v Teře nefungují jako v klasickém MMO, kde zakliknete cíl a už jen "spamujete" skilly. Ono totiž v základě nejde uzamknout žádný cíl, máte na obrazovce pevně daný zaměřovač a kam míří, tam seknete, nebo v mém případě pošlete ohnivou kouli. Pokud nemíříte na potvoru, prostě ji netrefíte a ona dokonce může i kouzlu uhnout. Což ostatně musíte dělat před údery nepřátel i vy. Jedním z prvním mých skillů tak je skok dozadu, další zase vyvolání ohnivého kruhu kousek před kouzelnici.

TERA 18.jpg TERA 19.jpg

Bitvy vyžadují přesnost, dobré reflexy a načasování – dokud je zrůdička mimo dosah, zasypával jsem ji firebally, jakmile se přiblížila na dosah, hodil jsem na zemi ohnivý kruh a uskočil z dosahu. Ovšem vzhledem k tomu, že každé kouzlo trvá chvíli vyčarovat (musíte se orientovat animací), se mi v úvodu stávalo, že jsem prostě dostal zásah, protože kouzelnice kvůli čarování nestihla včas uskočit. Postupem času se situace zlepšila a dokázal jsem efektně míchat kouzla (dál jsem dostal třeba mrazící šipku, výbušnou past, či znehybňování protivníků) a uhýbat dle potřeby. S narůstající silou protivníků je to rozhodně nutnost, na prvních úrovních vám nepřátelské rány ještě moc nedělají, ale už kolem 10. levelu dokážou pěkně štípnout. Boje v Teře prostě představují hlavní lákadlo a oproti hrám typu WoW jsou příjemně osvěžující a akční.

TERA 36.jpg TERA 39.jpg

Jeden víkend v betě pochopitelně přinesl jen letmé proniknutí pod povrch a ani zdaleka nemám pocit, že bych odhalil vše. Nicméně pokud mám nadhodit nějaké další prvky, co zaujaly, je to určitě možnost si spojovat skilly do comb – v úvodu s malým počtem dovedností to není až tak zásadní, ale postupně si dokážu představit celou řádku možností, jak toho využít.

Bitvy vyžadují přesnost, dobré reflexy a načasování

Na craftování jsem ještě nenarazil, ale sbírat suroviny jde (3 druhy) a ani nepotřebujete se učit speciální dovednosti. Zajímavé je časté využití náhody. Docela pravidelně místo kusu vybavení získáte jako odměnu za quest Lucky Egg, po jehož otevření obdržíte nějaký náhodný předmět. Jiný příklad: pokud do speciálního předmětu strčíte surovinu, můžete jich získat dvojnásobek, změní se na jinou, případně o vše přijdete.

TERA 31.jpg TERA 34.jpg

PvP battlegrounds v této betě nefungovaly, ostatně s PvP jsem si též ještě nehrál. Stejně tak mě čeká premiéra v instancích, měly by být právě od 11. úrovně. A témat, o kterých napsat, je ještě spoustu a nechám si je na další dojmy. TERA se nicméně zatím jeví jako zajímavé a atraktivní MMO. Spousta prvků zde funguje jako ve většině podobných her, ale zásadní bod, proč o hře přemýšlet, představují velmi zábavné akční souboje. Navíc graficky vypadá Tera velmi pěkně, i když (na asijskou hru nepřekvapivě) místy až přehnaně barevně. Však vás opět (a už pro tentokrát naposledy) odkážu na další kapitolu s galerií obrázků. TERA má před sebou ještě několik beta víkendů, ostrý start ji čeká v Evropě začátkem května.

PC
Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | Akční MMORPG
Výrobce: Bluehole Studio | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 3. května 2012

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,