Tintinova dobrodružství – Indiana Jones pro mladší (recenze)

Cestování za dobrodružstvím po celém světě, odhalování tajemství, boj s padouchy. To je úděl nejen Indiana Jonese, ale i novináře Tintina.

Slavný belgický komiks o dobrodružném novináři Tintinovi nedávno opět ožil prostřednictvím filmu Stevena Spielberga a bylo by hřích (aspoň pro herní vydavatele) zvýšeného zájmu nevyužít pro doprovodnou hru. Tintinova dobrodružství sice na první pohled vypadají jako typická rychlokvašná hra podle filmu, do které se neinvestovalo zbytečně moc, ale stejně mají svoje kouzlo, protože tvůrci zbytečně neexperimentovali a zvolili žánr nejvhodnější – plošinovku.

Hon za tajemstvím Jednorožce

Příběh herní verze kopíruje ten filmový. Tintin koupí na bleším trhu dřevěný model lodi jménem Jednorožec, v jehož nitru najde ukrytou tajemnou zprávu.

Zrzavý hrdina nezapře svůj novinářský čich na exkluzivní reportáže a vydává se za svým dalším dobrodružstvím

Zrzavý hrdina nezapře svůj novinářský čich na exkluzivní reportáže a vydává se za svým dalším dobrodružstvím, které ho nejen protáhne po celém světě, ale zároveň jej poprvé seznámí s jeho budoucím největším přítelem, kapitánem Haddockem.

V herní řeči to znamená, že máte před sebou sérii úrovní, které mixují klasickou 2D plošinovku s občasnou 3D vsuvkou a akčními minihrami, jako je létání v letadle či jízda na motorce. Tvůrcům sice chybí nějaká větší invence, díky které by přinesli nějaký opravdu unikátní nápad, ale lze je pochválit za pestré střídání náplně, takže i když opakují dokola ty stále stejné principy, dokážete se u toho slušně bavit.

Skok přes plošinku a sklenicí do hlavy

Skákací pasáže kromě pochopitelného překonávání plošinek a dalších nástrah nešetří souboji s protivníky a jednoduchými logickými hádankami. Vše odpovídá povaze komiksu pro děti, takže protivníka bacíte pěstí do nosu a jemu se roztočí nad hlavou hvězdičky, případně můžete použít občas se povalující předmět na zemi, jako je slupka od banánu, míč nebo třeba sklenice. Po slupce padouch uklouzne, míčem ho omráčíte a tak podobně. Základní protivníci vydrží přesně jednu ránu do čumáku, ale postupně narazíte i na zapeklitější protivníky, na které musíte vyzrát jinak.

Panákům s deštníky se musíte dostat do zad, jinak všechny předměty a rány odrazí, fešákům v potápěčském brnění jejich oblek musíte rozbít – třeba pomocí už zmíněné banánové slupky. Obrazovky, kde čelíte většímu počtu protivníků, jsou obvykle plné různých chodbiček ve zdech či pod podlahou, takže tudy můžete mrštně utíkat a dostávat se jim do zad. Nic složitého.

Podobně jednoduché jsou i logické hádanky: zatížit plošinku bednou, hodit matici do ozubených kol, vyvážit houpačku…nic vám nedá příliš práce vyřešit. Celkově je obtížnost posazena hodně nízko, aby hru zvládli hlavně mladší hráči. Nicméně to koriguje už zmíněné pestré střídání náplně, kdy se občas dostanete do kůže psíka Filuty a hledáte stopy, jindy zase prcháte potápějící se lodí, následně prolétáte divokou bouří letadlem, v jiné úrovni se proplétáte zatopenými tunely s miniponorkou a tak dále.

Pro děti všeho věku

Kromě příběhové kampaně, která vám zabere zhruba 5 hodin, si užijete sérii kooperativních misí a časové výzvy. Kooperativní mise se odehrávají ve snech kapitána Haddocka, takže tvůrci mohli trochu popustit uzdu fantazii.

Tintinova dobrodružství těží z líbivé komiksové stylizace, nicméně výsledný dojem je občas rozpačitý

Každá z postav má trochu jiné schopnosti, Haddock dokáže ramenem prorazit dveře, Tintin ovládá harpunu a tak dále. Kooperativní mise se dají pochopitelně hrát ve dvou hráčích, ale i v jednom, kdy se lze libovolně přepínat mezi postavami dle potřeby.

Tintinova dobrodružství těží z líbivé komiksové stylizace, nicméně výsledný dojem je občas rozpačitý kvůli slabší technické stránce. Například příběhové animace jsou z nějakého důvodu s hodně mizernou kompresí, občas chybí synchronizace rtů a některé scenérie jsou vysloveně ošklivé. Jiné zase vypadají krásně. Jak už bylo zmíněno na začátku, hra nezapře svoji roli přívěšku k filmu. Není úplně špatná, děti a fanoušky komiksu potěší a pobaví, ale jinak je v tomto žánru hned celá řádka podařenějších titulů, například nový Rayman Origins.

Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Ubisoft | Webové stránky hry
Začátek prodeje: říjen 2011