Shogun II byl prý jen rozcvičkou, Rome II slibuje být větší a lepší ve všech ohledech.
O Rome II se šuškalo už před nějakým týdnem, protože na odhalení nového dílu série Total War lákalo nové vydání magazínu PC Gamer, ovšem oficiálního ohlášení jsme se dočkali až teď. The Creative Assembly mluví o novém díle s velkými ambicemi – Rome II má prý zatím největší rozpočet, asi o 40 % větší. Kde se Shogun II zaměřil na docela malé území japonských ostrovů, slibuje Rome II zásadně větší mapu k vašemu strategickému vyřádění. A nejde jen o rozlohu, ale i pestrost jednotlivých frakcí. Samozřejmě nebude chybět historická věrnost. Tvůrci novinářům předvedli část bitvy o Kartágo, kde římské síly africké město prakticky zničily.
Na moři i na souši
Total War: Rome II běží na novém enginu, který dokáže vyrenderovat ještě vyšší počet realisticky vymodelovaných jednotek.
V bitvě o Kartágo se tak vyloďovali vojáci z lodí, zatímco z dálky je podporovala střelba katapultů
Dokonce se můžeme těšit na in-game animace, v ukázce promlouval Scipio Aemilianus ke svým mužům, aby se o pár okamžiků později kamera odzoomovala a poskytla pohled na flotilu římských lodí mířících na těžce opevněné pobřeží. Ano, námořní bitvy pochopitelně chybět nebudou, tentokrát však konečně dojde i na kombinované bitvy – s vojáky i loďstvem na jedné mapě.
V bitvě o Kartágo se tak vyloďovali vojáci z lodí, zatímco z dálky je podporovala střelba katapultů. Podobných vyloďovacích bitev se dočkáme častěji (když to bude pro danou potyčku logické), stejně tak tvůrci slibují jiné netradiční úvody bitev, nicméně na klasické rozmisťování jednotek se prý opět můžeme těšit.
Bitvy mají být daleko osobnější a filmovější, každý jednotlivý voják by se měl chovat se jako bojovník z masa a kostí a nikoliv vojáček na klíček, který jen pochoduje vpřed. Proto The Creative Assembly zakomponovali možnost přiblížit si kameru až nad rameno libovolného vojáka a sledovat řež z bezprostřední perspektivy. Zároveň ale pro lepší taktický rozhled nechybí druhý extrém – kamera zabírající jeden kilometr čtvereční bojiště, kde jsou jednotky vidět už jen jako ikonky. S bojišti souvisí i razantní zvětšení rozlohy měst, už nebude stačit zabrat jen jeden centrální bod, ale dobývání slibuje intenzivní a dloubou bitvu.
Hry o trůny
Boje mají mít v Total War: Rome II zásadnější roli, takže dojde i k některým úpravám v kampani na strategické mapě světa. Snahou je prý zaměřit se na nižší počet důležitých bitev a armád, ale zároveň zvýšit důležitost každé jedné armády.
Dočkáme se více osobitějšího přístupu, kdy kromě šoupání armád po mapě půjde i o politické pletichaření a intriky
Méně starostí by mělo být i se sestavováním armád, nově například bude možné vládnout celé provincii složené z jednotlivých oblastí a nestarat se přímo o každé malé území. Na druhou stranu, dobývat půjde jednotlivé malé oblasti. Myšlenkou je mít stále velký počet teritorií, ale nemuset se starat o každé malé rozhodnutí. Jako vůdce vás prostě úplně nezajímá, jaké mají daně v kde jaké zapadlé galské osadě. Vaše rozhodnutí mají být v Rome II zajímavější, nemá jich být víc.
Místo nudného micromanagementu se máme dočkat více osobitějšího přístupu, kdy kromě šoupání armád po mapě půjde i o politické pletichaření a intriky. Politická rozhodnutí budou stejně zásadní, jako ta vojenská. Tvůrci chtějí přidat jakési minipříběhy, série rozhodnutí, která mají zásadně ovlivňovat herní svět. Total War: Rome II prostě chce být grandióznější, lidštější, ovšem stejně strategický, jako předchozí díly série. Jen místo kdejaké malé blbinky budete rozhodovat o těch zásadních věcech.
Total War: Rome II pochopitelně nabídne multiplayer, tvůrci slibují „velkou věc“, ale podrobnosti zatím tají. Už teď je jasné, že chybět nebude ani podpora modařům. Pokud tvůrci pořádně vybrousí umělou inteligenci a vychytají ty tradiční chybky, bude Rome II absolutní herní nirvánou. Ovšem o tom se přesvědčíme až v druhé polovině roku 2013.
Dostupné pro:
PC
Žánr:
Strategie | Historická strategie
Výrobce:
The Creative Assembly
Začátek prodeje:
3. září 2013
- Velká mapa
- Parádní boje
- Audiovizuální zpracování
- Multiplayer
- Umělá inteligence
- Správa měst
- Chybějící kampaň