Blizzard nedávno oznámil čtvrté rozšíření pro WoW a my jej bedlivě sledujeme. Pandy z jihu Azerothu jsou totiž opět na scéně.
Všechno to začalo jako nevinný aprílový žertík pro Warcraft 3 v roce 2003 - tvůrci hry ukázali rasu pandarenů podle skic Samwise Didiera a vytvořili tak kult mezi fanoušky jejich her ze světa Warcraftu. Není se čemu divit, že když proběhlo hlasování, jakou že rasu by to hráči nejraději viděli v rozšíření World of Warcraft, zcela bezkonkurenčně pandareni zvítězili.
Vzhledem k nutnosti politické korektnosti, zejména vůči zástupům platících asijských zákazníků, pak tvůrci neumístili kontinent Pandaria na dálný východ, nýbrž jednoduše do území nikoho na jih Azerothu. A v době, kdy mezi Hordou a Aliancí pokračuje letitý spor, se rozhodně hodí získat cizokrajné spojence se spoustou zajímavých schopností, nebo aspoň jejich kontinent.
Kung-Fu Pandaren
Pandareni jakožto rasa přitom pochopitelně těží z nenasytného apetitu, kterýžto jim umožňuje nejenom lépe vařit, ale také z jídla získávat lepší bonusy. Dalším plusem má být schopnost déle se udržet v odpočatém stavu (a rychleji sbírat zkušeností), znehybnění protivníka úderem (až na čtyři vteřiny), nebo prosté sbalení se do kuličky chlupů při pádu a ztlumení nárazu.
Přichází na scénu také nové povolání, které však prý nebude pouze pro černobílé chlupáče, ale i pro ostatní rasy. Jedná se o typické východní bojové mnichy zastávající trojici rolí - Windwalker mlátící nablízko, Brewmaster zastávající roli tanka a údernější léčitel Mistweaver.
V případě monků se výrazně rozroste počet animací
Základem této třídy pak bude nejen nemožnost používat běžný auto-attack, ale také nový systém využívání zdrojů. Základem je energie Chi, která se podobně jako u rogue doplňuje používáním úderů, navíc získáváte světlé a tmavé body síly. Ty pak samozřejmě slouží ke spuštění silnějších dovedností.
Typickou schopností monků, jako má třeba DK Death Grip, má být Roll, kdy se vrhnete ve vámi zvoleném směru o několik metrů dále. K tomu přičtěte celou řadu úderů a kopů, abyste věděli, že v případě monků se výrazně rozroste počet animací postav. Ve výbavě pak budou mnichové konkurovat druidům a rogunám v brnění s dalším využitím pěstních zbraní, holí, nebo libovolných kouzelných pomůcek, rozhodně však bez štítu. Pro všechny postavy bez rozdílu povolání pak bude platit ztráta slotu na relic, kterýžto se tvůrci rozhodli odstranit.
Je libo Pokemony?
Vlastní kontinent Pandaria pak má svým stylem připomínat asijské země, kolem nichž krouží na zádech obří želvy věčně se pohybující startovní lokace pandarenů. Na tomto světadíle pak budete trávit svůj čas minimálně při získávání zkušeností před dosažením nového stropu - úrovně 90.
Navíc získáte i medaile
Tvůrci už naznačili, že nebude společné místo pro obě znepřátelené frakce, navíc ještě budou různí obchodníci prý rozeseti mezi jednotlivými městy, takže budete muset po Pandarii více cestovat.
Snáz tak ale aspoň objevíte všech devět dungeonů, s nimiž bude Mists of Pandaria začínat. Novinkou přitom má být i možnost vyzkoušet si další stupeň obtížnosti dungeonů, při němž jde hlavně o čas. Dostanete na sebe výbavu určenou pro daný dungeon a čím rychleji zabijete všechny bosse v instanci, tím lepší bude odměna. Navíc získáte i medaile, za něž pak bude možné pořizovat různá vylepšení pro vašeho hrdinu.
Abyste na to všechno nebyli sami, přidat si můžete ještě i souboje vašich zvířecích společníků. Nejedná se o pandy, tedy většinou, ale různé mazlíčky, co jste s sebou dříve tahali jen tak. Ti se nyní naučí bojovat proti sobě navzájem, můžete je vychovávat, získávají i zkušenosti. Navíc se můžete pokusit ochočit si i nějaká divoká zvířata, u nichž se různé atributy budou náhodně měnit kus od kusu.
Blizzard má talent
Jedním z největších zásahů do hry má však být nový systém talentů nahrazující současné stromy. Každých patnáct úrovní si prostě můžete vybrat jeden ze tří talentů, i když vám zůstane i specifická schopnost dřívějších stromů. A pokud se ptáte, jak se zatím talenty povedly, bude vám muset stačit, že jsem poměrně vychovaný a šaman. Více slušných slov už na adresu těchto výplodů rozhodně nemám.
Mists of Pandaria opět posune World of Warcraft někam dále, jedinou otázkou zůstává, zda to nebude příliš daleko od běžných západních hráčů. Je pochopitelné, že při obří hráčské základně v Asii se Blizzard pokusí zachytit tamní kulturu, nejspíš ji i vhodně vetkne do Azerothu, ale jak bude vypadat hra samotná, to je ještě v mlhách.