Game Dev Story – hra o vytváření her (recenze)

Říkali jste si někdy, že vývojáři jsou banda amatérů a sami byste udělali lepší hru? V Game Dev Story máte možnost. Cesta za hrou roku je ale trnitá.

Game Dev Story má naprosto jednoznačný název – příběh vývojářů her. Zní to sice bizarně, ale opravdu tu máme hru o vytváření her. A zábavnou, chtělo by se rovnou dodat. Stáváte se majitelem malé firmy se čtyřmi vývojáři a cíl je jednoduchý, vydělávat na tvorbě her. Principy jsou prosté, stejně jako ovládání, ale možností je celá řádka, díky čemuž se hra o hrách jen tak neokouká.

Opravdu tu máme hru o vytváření her. A zábavnou

Fanoušci herní zábavy navíc ocení spoustu narážek na reálný byznys, od zkomolených jmen slavných vývojářů (Shigeto Minamoto místo Shigeru Miyamoto) přes odpovídající časovou osu vydávání nových konzolí (plus i jména jsou povědomá, například Neo Geo jako Neon Geon).

Game Dev Story 01.jpg Game Dev Story 02.jpg

Proces vytváření her je jednoduchý, vyberete platformu (na začátku PC, protože netřeba platit licenční poplatky), zvolíte žánr a téma. Pak už jen sledujete, jak vaše vývojářské ovečky buší do klávesnic a podle svých schopností přispívají do jedné ze čtyř kategorií kvality hry: zábavnost, kreativita, grafika a hudba. Při čtyřiceti procentech vyrobené hry musíte vybrat grafika (klidně si můžete najmout umělce mimo studio), při osmdesáti je třeba se postarat o hudbu.

Kdykoliv mezitím se může přihlásit některý ze členů týmu s žádostí o pokus zlepšení některé z oblastí, ovšem pokud se mu to nepodaří, přidá akorát spoustu bugů a vydání se může kvůli tomu zdržet. Během tří herních týdnů, které odpovídají reálným třem minutám, máte svoji první hru hotovou, kritici ji zdrbou a v obchodech se do top 20 nejprodávanějších rozhodně nedostanete. Ale to nevadí, protože jste na začátku a další hry budou lepší a výdělečnější.

Game Dev Story 03.jpg Game Dev Story 04.jpg

Za body výzkumu, získávané v průběhu výroby hry, si vylepšíte schopnosti vývojářů, vydělané peníze investujete třeba do koupení licence na některou konzoli, protože vývoj na ně je rentabilnější než na PC, a může začít další kolo vytváření her. Pokud nebudete mít dostatek hotovosti na vývoj vlastního titulu, lze si přivydělat nějakým kratším kontraktem, třeba výrobou animací. Další vaše hry už budou kvalitnější, postupně získáte i přístup k novým žánrům a tématům, pokud se vám bude dařit, určitě vás nemine přesun do větších kanceláří a nabírání nových zaměstnanců.

První hru kritici zdrbou a v obchodech se do top 20 nejprodávanějších rozhodně nedostane, ale to nevadí

Mezitím poroste váš věhlas, fanoušci vám budou psát dopisy, herní časopisy budou o vašem studiu psát články a třeba dřív či později vytvoříte hru roku a odnesete si z každoročního udílení herních cen trofej. A ano, pochopitelně nechybí ani herní výstavy.

Game Dev Story 05.jpg Game Dev Story 06.gif

Game Dev Story je podařenou budovatelskou strategií s velmi stylovou pixel art grafikou a lehce otravnou osmibitovou hudbou, kterou kazí jedna zásadní věc – je až příliš jednoduchá. Jistě, na začátku vás čeká boj, o finance, o fanoušky, o kvalitní hodnocení recenzentů… Jenže jak se dostanete do pozdější fáze, nic už vás nemůže ohrozit, váš vývojářský kolos bude s minimální snahou chrlit hry sbírající vysoká hodnocení a obrovské prodeje nesníží ani to, že hru vydáte se spoustou chyb. Nicméně do té doby je Game Dev Story výtečný tycoon a těch na mobilních zařízeních zase tolik není, takže rozhodně vyzkoušejte.

Poznámka: Hra je kromě AppStore k dispozici i na Android Marketplace (ostatně jsme ji hráli na androidím HTC Desire HD)

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Strategie | Budovatelská strategie