PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Mass Effect 2: Arrival DLC – jen trochu blíže, hrdobci

Poslední kapitola Shepardova příběhu odvyprávěná skrz DLC přináší více znepokojivých otázek, než odpovědí.

Hned na úvod se musím přiznat, že jsem se na Arrival ohromně těšil. Po geniálním traileru na Mass Effect 3, jsem byl totiž docela zvědavý, jakým směrem se nové DLC vydá, jaké otázky zodpoví a čím přesně Mass Effect 2 rozvine. Kasumi Stolen Memory přinesla novou postavu do družiny, Lair of the Shadow Broker rozšířil celý titul o zajímavé deníkové zápisky a Overlord byl prostě našlapaný akcí... S čím tedy mohl přijít Arrival, aby stejně jako všechna rozšíření ctil jednotlivé herní mechanismy?

 

Příběh mi ale přišel spíchnutý tak trochu horkou jehlou, obsahoval se spoustou nelogičností a dokonce i několik WTF momentů

Ukázalo se, že s ničím. Arrival se bohužel vydal cestou radikálnějších změn, které se aspoň u mě nesetkaly s nijak pozitivní odezvou. Na celou misi za záchranou uvězněné tajné agentky se vydáte jen vy sami – svému vypiplanému týmu a nějaké naučené taktice v soubojích tak můžete dát sbohem, stejně jako se můžete rozloučit i s pocitem, že ještě stále hrajete akční RPG a ne pouhou střílečku. Navíc se asi nemusím zmiňovat i na nutnosti upravit obtížnost hry tak, aby se dala dohrát za všechna povolání, což znamená notné zlehčení celé obtížnosti. Sám za sebe asi mluví fakt, že jsem se jako voják celým DLC proběhl za něco málo přes hodinku.

MassEffect2arrival_01.jpg MassEffect2arrival_02.jpg

S povděkem lze kvitovat aspoň fakt, že se potemnělým komplexem batarianského vězení nemusíte pouze prostřílet, ale můžete aspoň zezačátku uplatnit tichý postup a mezi jednotlivými strážnými se proplížit. Palce letí nahoru i za poměrně solidní ozvláštnění přestřelek, které se výjimečně neomezují pouze na postup skrz koridor, ale nezřídka se vám stane i to, že se budete muset bránit několika vlnám nepřátel.

Co že se to stalo?

Bohužel je to ale také skoro jediné, za co lze Arrival pochválit. Chlapácké poplácání po zádech si rozhodně nevyslouží příběh se spoustou zvratů, jenž mi ale přišel spíchnutý tak trochu horkou jehlou, obsahoval se spoustou nelogičností a dokonce i několik WTF momentů. Doopravdy jsem si užil až úplný závěr, který dával v kontextu s předchozím i následným děním aspoň trochu smysl a jemně naznačil, jakou událostí začne třetí díl.

MassEffect2arrival_03.jpg MassEffect2arrival_04.jpg

Celkově tak mám z nového DLC velice rozpačité pocity – na jednu stranu se sice snaží nabídnout zajímavou akci, ale na stranu druhou posouvá celou hru někam, kde by dle mého názoru rozhodně neměla být. Negativní rovněž je, že za celou dobu neuslyšíte jediný komentář od členů vašeho původního týmu a neskutečná krátkost spolu se zmateným příběhem také na radosti nepřidá. Arrival se tak stává prvním DLC pro Mass Effect, u kterého bych litoval koupě – nenabízí toho totiž tolik, aby v drsné konkurenci obstál. 

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce, RPG | akční RPG
Výrobce: Bioware | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 29. března 2011
  • Snaha o ozvláštnění akce
  • Navnadění na třetí díl
  • Herní doba
  • Zmatený příběh
  • Lehká obtížnost
  • Výrazný odklon od RPG
Diskuze (17) Další článek: Epic půjde před soud

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,