Peregrius a Ron Loo – exkluzivní rozhovor

Před nějakou dobou na Doupěti v novinkách vyšel článek o připravované české hře Ron Loo. Tato prvotina prostějovského týmu Peregrius je nadmíru zajímavá a ambiciózní. Sice si na její vydání ještě nějakou dobu budeme muset počkat, avšak to nám nebrání se na hru podívat trochu blíže a povědět si o ní něco více v tomto exkluzivním rozhovoru s jejími tvůrci.
Jednoho celkem deštivého dne jsem se vydal na smluvenou schůzku s lidmi z prostějovského týmu Peregrius, kteří vyvíjejí svou první hru – vážnou adventuru Ron Loo. Povídal jsem si o ní s Tomášem Vaňkem, PR managerem hry, a s grafikem a scénáristou v jedné osobě Pavlem Černohousem, který mi odpovídal na valnou mých většinu otázek a Tomáš Vaněk jej doplňoval.

Začneme pěkně od začátku – co nám můžete povědět o vašem týmu, kdy vznikl, kolik má členů?

Náš tým Peregrius vznikl před necelými dvěma roky, momentálně má šest členů a pracuje pro nás asi dalších sedm externistů. Jinak historie týmu sahá až někdy do 1993, kdy tři ze současných členů pracovali na různých hrách pro ZX Spectrum jako tým M.O.L.

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Co nám můžete povědět o projektu, na němž právě pracujete?

Jedná se o klasickou point-and-click fantasy adventuru s hororovými prvky, která se dějově odehrává v rozmezí několika let. Vystupují v ní dvě hlavní postavy, které se psychologicky vyvíjí, mění své názory a v průběhu let a v důsledku útrap samozřejmě i stárnou. V tomto bodě bývá často kámen úrazu, kdy hodně lidí o hře usoudí, že hra bude mít rpg prvky, ale jak říkám, bude to klasická point-and-click adventura.

Můžete nám nastínit její děj, pokud to není tajné?

Není to tajné, ale jednak bych nechtěl vás a čtenáře o něj připravit, protože bude samozřejmě obsahovat překvapivé zvraty a také již pouhé nastínění by zabralo mnoho času. Příběh je opravdu poměrně dlouhý a dost komplikovaný.

Na jak dlouhou dobu odhadujete, že by průměrnému hráči mělo trvat dohrání hry?

Tak toto je otázka, na kterou se nám dost těžko odpovídá. Ron Loo je náš první projekt pro PC, takže nemáme vyzkoušeno, jak dlouho někomu trvá určitý problém vyřešit. Každopádně naším krédem je mít hru raději delší dějově, než obtížností, a tak ji zpřístupnit i méně zkušeným hráčům. Spíše tedy bude ve hře hodně rozhovorů a úkolů. Kdybych měl Rona Loo srovnat řekněme podle počtu akcí, tedy úkolů typu seber, použij a promluv s někým, dostaneme se délkou někde mezi The Dig a Broken Sword.

V jakém stádiu se nyní projekt nachází a kdy bude dokončen?

Projekt se momentálně nachází ve stádiu, kdy je hotový scénář, základní program a podstatná část backgroundů. Momentálně se pracuje hlavně na animacích a některé backgroundy se předělávají do novější grafiky. Termín vydání byl předběžně stanoven na 1.listopad a distributorem bude Future Games.

Můžeme si ukázat nějakou ukázku ze hry?

Ano, mohu vám ukázat nějaké backgoundy, ale předem upozorňuji, že nic ještě není finální verze - po dokončení všech backroundů se budou ještě všechny upravovat tak, aby k sobě co nejlépe sedly (Pavel Černohous mi na monitoru ukazuje věci ze hry a vše komentuje). Ještě než půjdeme dál: hra se odehrává v sedmi kapitolách a každá z nich má trošku jiný styl grafiky, takže, jak vidíte, tady mezi tím je docela rozdíl v použitém stylu, protože je to úplně jiná kapitola.

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Jakým stylem bude řešeno to, že hráč bude hrát za obě postavy?

Obě postavy mají své pevné místo v ději. Nebude tu tedy možnost mezi nimi libovolně přepínat, jako u některých her, ale bude to řešeno spíše jako ve slavném Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

A navazují tyto postavy nějak na sebe…?

Nejprve se přehlížejí, poté se do sebe zamilují a někdy ve druhé třetině hry se vezmou. Klasická idylka :-)

…takže mužská a ženská postava?

Mužská a ženská postava. Důležitější z těch dvou je samozřejmě ta mužská postava - Ron Loo, který se vyskytuje v drtivé většině kapitol.

Svět, do nějž je děj situován, je váš nápad?

Ano. Ron Loo je sice nová hra, ale ten svět a částečně i příběh je starý už nějakých 7 let. Původně to bylo hudebně grafické demo na Didacticu s rolujícím textem vyprávějícím příběh. Když jsme potom přešli na „písíčko“ a dospěli jsme k tomu, že napíšeme hru, rozhodli jsme se stavět na starých základech.

Předpokládám, že hra bude i nadabována?

Ano, samozřejmě, počítá se dabingem. A Future Games už jednou dokázal, že dabing má velice kvalitní.

Vsadíte spíše na nějaké známé osobnosti nebo na ty, kteří nejsou zase tolik známí?

To je otázka spíše na distributora, ale já osobně bych dával přednost neznámým osobnostem, protože známé osobnosti asociují sami sebe, ne postavu, kterou dabují. Nejraději bych byl, kdyby to namluvili lidé, kteří mají zkušenost s dabingem animovaných filmů.

Měla by se hra distribuovat i v zahraničí?

To je spíše také otázka na distributora. Zřejmě by se měla distribuovat i na Slovensku a co se týče případné distribuce do dalších zemí, to se teprve uvidí.

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Jak hodnotíte konkurenční hry, znáte je, sledujete je?

To je různé - něco se nám líbí, něco zase ne. Nemyslím si, že by zde zatím byla nějak extra silná konkurence v oblasti vážných point-and-click adventur z české tvorby. Jasně, je tu pár kvalitních kousků, ale rozhodující je hlavně tématika. Kdo má rád sci-fi, koupí si třeba zmiňovaný Dreamland, kdo se chce smát, sáhne po Ztraceném ostrovu nebo po Poldovi. Jiný dává přednost pohádkám a pro něj je tu Pohádka o ..... prostě Mrazík:-). No a kdo má raději fantasy s vážnou zápletkou, pro toho tu bude naše hra.

Zkuste říct, jestli vám nějaká byla vzorem nebo jste se nějakou nechali inspirovat?

V jiných hrách jsme se učili spíše jen jak vyprávět, jak nastavit obtížnost apod. V tomto směru byl pro nás nejlepším učitelem Prisoner of Ice. Osobně si myslím, že je to výborná adventura, bohužel nedoceněná.

Co se týče českých her, my konkrétně jsme se tu neměli z čeho učit. Vážných fantasy u nás bylo poskrovnu, vzpomínám si jen na Gooku a Asmodea, ale to jsou již dost staré věci a i když nepochybně mají své místo v dějinách českých vážných her, dnes se z nich již nedá vycházet.

Děj je pak inspirován samotným životem a událostmi, které se některým z nás skutečně někdy staly. Samozřejmě, že ve hře je podáváme vždy s patřičnou dramatizací a převedením do fantaskních paralel a velká část je také čistá fikce.

Ron Loo - rozhovor Ron Loo - rozhovor

Takže hra nabídne nějaké poučení?

Ne, rozhodně nechceme poučovat. Jen se snažíme, aby každá postava měla svůj svébytný charakter podle toho jak mluví a jaký má názor. Nejsnáze něčeho takového dosáhnete, když do děje dosadíte charakter skutečného člověka.

A znáte Posla Smrti?

Pokud vím, tak Posel Smrti se zatím vyvíjí a řekl bych, že to pro nás bude nejtvrdší konkurence. Ale jako hráč se na něj opravdu těším.

Místo na tento rozhovor se rychle krátí, a tak tu mám poslední otázku: Co byste vzkázali našim čtenářům?

Nic mě nenapadá, snad jen, že jim přejeme co nejvíce zajímavých článků o zajímavých hrách, ať již budou od českých týmů nebo ze zahraničí.

Váš názor Další článek: Indiana Jones And The Infernal Machine – symfonie pro N64

Témata článku: , , ,