Videoherní sága Čtyř jezdců Apokalypsy pokračuje příběhem Smrťě rozsévajícího smrt. Jak brutálně poetické.
Zatímco první Darksiders se oku zkušeného hráče jevily jako příjemný mix her The Legend of Zelda a Gears of War, druhý díl lehce uhnul a dal by se primárně přirovnat ke spojení Prince of Persia a Diablo. Píšu primárně, protože Darksiders II i přes bohatou porci akrobatického skákání a nový systém lootu (zbraně a vybavení padající z příšer) stále fungují jako akční mlátička z pohledu třetí osoby, kde bloudíte sympatickými rozlehlými dungeony, abyste hledali pomůcky nezbytné k odemčení další cesty vpřed. A to celé je zabaleno do líbivého komiksového zpracování, kde se nehledí na nějakou tu zrůdu rozsekanou na kusy.
Smrť je frajer
Příběh Darksiders II se odehrává paralelně s událostmi prvního dílu. V něm byl Válka, jeden ze Čtyř jezdců Apokalypsy, neprávem obviněn z toho, že zapříčinil předčasnou zkázu světa.
Smrť se prostě s ničím (a nikým) nemaže
Jeho bratr Smrť však považuje Válku za dobráka od kosti, který by nic takového neudělal a vyráží pátrat po pravém viníkovi. Záhadu mu bezesporu pomůžou rozetnout dvě vražedně ostré kosy. Plus hromada dalšího zabijáckého náčiní od ostrých drápů po obrovskou palici. Smrť se prostě s ničím (a nikým) nemaže.
Úvod hry je stejně jako začátek jedničky dost lineární a užijete si v něm spousty už zmíněného akrobatického šplhání jak vystřiženého z Prince of Persia (Smrť je daleko mrštnější než jeho bratr Válka), ale po něm se dostanete do už rozsáhlejšího světa, kde si užijete i dost zábavy na hřbetě koně jménem Zoufalství. Jádro hry představuje osvědčenou klasiku ve stylu akčních RPG – naberete nějaké questy a následně vyrazíte do nové lokace, kde se snažíte prosekat, proskákat a probloudit až k cíli, obvykle v podobě drsného bosse.
V zásadě nic třeskutě originálního, nicméně tvůrcům se podařilo všechny zásadní prvky skloubit a vyladit tak, aby hra fungovala jako dobře namazaný stroj. Na smrt. Nebo na Smrť? Soubojový systém je příjemně akční a bohatý na různá komba. Pestrost ještě navyšuje volitelná sekundární zbraň (palice, sekery, čepele) a v RPG stylu i postupně odemykatelné nové dovednosti. Ty se dělí do dvou stromů, přičemž jeden vsází na útoky s kosami a druhý nabízí různé triky, jako vyvolání mrtvých, či hejna vran.
Komiksová drsárna
Darksiders 2 motivace k dalšímu hraní nechybí, ať už je objevování nových lokací, expování a levelování, čistá radost ze zábavného šplhání a vraždění, či sbírání tisíce a jednoho předmětu. Jak už bylo zmíněno v úvodu, hra přinesla loot systém inspirovaný Diablem, takže skoro z každé potvory vypadne nějaká část zbroje nebo zbraň, přičemž vše má své statistiky a případně speciální vlastnosti.
Tvůrcům se podařilo všechny zásadní prvky skloubit a vyladit tak, aby hra fungovala jako dobře namazaný stroj
Co chvíli se dostanete k nějakému zajímavému kousku, který vám udělá radost. Tvůrci bohužel systém nevyladili úplně dokonale, až bolestivě rychle ztratí peníze a herní obchod smysl, protože toho prvního budete mít tuny a v tom druhém je nebudete mít za co utratit.
Když už jsem u toho stěžování, nadšení ze hry kazí i různé technické chybky, jako poklesy frame-rate v boji, občas zmatená kamera a těžkopádná menu. V PC verzi navíc tvůrci odflákli možnosti grafických nastavení, na druhou stranu PC verze je jako jediná u nás s českými titulky. Navíc slabší technickou stránku bohatě kompenzuje výborná grafická stylizace.
Všechny chybky, ať už občas velmi otravné, nedokážou zastínit fakt, že Darksiders 2 představují výtečné pokračování už tak vydařené hry. Příběhová kampaň vám přinese přes 20 hodin zábavy na první dohrání, přičemž dál můžete pokračovat v New Game+, protože se vám rozhodně nepodaří dosáhnout na maximální úroveň a odemknout si všechny dovednosti. Nemluvě o tom, že k vašemu vražednému vyřádění je tu aréna mód jménem The Crucible, kde se prosekáním vln stále silnějších a silnějších vln potvor můžete dostat k lepšímu vybavení.
Pokud vás první Darksiders bavily, pokračování si nenechte ujít. Ano, mezi oběma hrami jsou viditelné rozdíly – Smrť je daleko mrštnější než Válka, takže vás čeká víc šplhání, ostatně i v boji je patrná větší dynamičnost. Změnil se i svět, místo apokalypsou zničené Země dostáváte více fantaskní krajinu s gigantickými chrámy a tajemnými obyvateli. Oba tituly však spojuje skvělá hratelnost s neskonalou adhezivní silou, která vás přilepí k obrazovkám na desítky hodin.
Dostupné pro:
PC, X360, PS3
Žánr:
RPG | Akční RPG
Výrobce:
THQ | Webové stránky hry
Začátek prodeje:
srpen 2012
- výborný soubojový systém
- výtvarná stylizace
- slušná herní doba
- spousta zbraní a vybavení
- dobrý mix skákáná, bojů a objevování
- nevyvážený loot systém
- poklesy frame-rate
- občas otravná kamera
- další drobné chybky
- na PC odfláklé nastavení grafiky