Playstation All-Star Battle Royale – bitka herních celebrit (recenze)

Dorazilo dvacet známých i méně známých herních postav z her pro Playstation. Co chtějí? Prostě si jen dát na budku.

Playstation All-Star Battle Royale se na první pohled může jevit jako obyčejná kopie Super Smash Bros a nemusí vám na jazyku ihned zachutnat. To, že se vývojáři ze SuperBot Entertainment nechali legendárním titulem pro Nintendo inspirovat, nikdy netajili a po nějaké té chvíli hraní objevíte na tomto konceptu naroubovanou slušnou dávku příjemných osvěžení a detailů, spojených s pořádným kusem zábavy.

Playstation All-Star Battle Royale 01.jpg

Dvacítka herních veteránů

Jádrem hry je dvacítka známých a dnes už bohužel také méně známých postav, které se v průběhu let na herních platformách značky Playstation objevily.

Každá postava má svůj vlastní styl a své vlastní pohyby, tak jak je známe z jejich her

Patří mezi ně taková jména, jako jsou Kratos, Nathan Drake, Dante, Raiden z Metal Gear Rising, nebo Nariko z Heavenly sword. Záda jim kryjí Sir Daniel Fortesque ze série MediEvil, Ratchet, Jak, Spike, Colonel Radec, Sackboy, rapující pes Parrapa, Big Daddy, Sweet Tooth, Sly Cooper, Toro Inoue, Cole MacGrath, Heihachi Mishima a Fat Princess.

Playstation All-Star Battle Royale 02.jpgPlaystation All-Star Battle Royale 03.jpg

Každá postava má svůj vlastní styl a své vlastní pohyby, tak jak je známe z jejich her. Nathan Drake se tedy ohání pěstmi a příležitostně po protivníkovi hodí barel, nebo do něj vyprázdní zásobník z některé své zbraně. Sweet Tooth plive oheň všude kolem, Nariko společně s Kratosem mávají zbraněmi hlava nehlava, a pokud se k vám na tělo dostane takový Big Daddy, máte zaděláno na slušný výprask.

Z mého pohledu by číslo „bojovníků“ mohlo být klidně i vyšší, protože mi zde chybí taková jména jako Crash Bandicoot, Lara Croft, či Leon Kenedy (vlastně kdokoli z Resident Evilu), ale tvůrci si pravděpodobně nechávají prostor pro stahovatelné přídavky. Příjemný je každopádně fakt, že všechny postavy jsou vyvážené a nenajdete žádnou, která by byla vyloženě neporazitelná. Ano, mají své plusy i mínusy, ale pozorovat Sackboye, jak to nandává Bohu války a vzápětí sám dostane na budku od Fat Princess, je opravdu vtipné.

Playstation All-Star Battle Royale 10.jpgPlaystation All-Star Battle Royale 11.jpg

První vaše kroky po zapnutí hry nejspíš poputují k arkádovému módu, a pokud nechcete nic nechávat náhodě, proběhnete rychlým tutoriálem, ve kterém se seznámíte s jednoduchým, snadno zapamatovatelným ovládáním, speciálními útoky a komby jednotlivých postav (protože na všechny dozajista nepřijdete sami). V arkádovém módu pak máte možnost si oťukat všechny postavy, jejich pohyby a rychlost a zjistit tak, která z nich vám svým stylem nejvíc přiroste k srdci. Pro mě by to asi byl Big Daddy, se kterým jsem si opravdu užíval jeho hrubou sílu a power move, kdy mu na pomoc přiběhne Little Sister.

Všechny postavy mají tři levely power útoků, které se jim v průběhu boje nabíjejí pomocí zasazených úderů. Čím vyšší level, tím větší neplechu nadělá a musím uznat, že zde byli tvůrci opravdu kreativní a vyhráli si do sytosti. Občas budete jen pobaveně zírat, s čím přišli.

Playstation All-Star Battle Royale 08.jpgPlaystation All-Star Battle Royale 09.jpg

Každá postava má navíc na pozadí příběh, který vychází z hry, s níž je daný bojovník (či bojovnice) spjatý. Jde o takové malé „shrnutí“ v podobě krátkého filmečku, jenž společně s hudebním podkresem dotváří jistou auru vašeho bijce a to fanoušci jistě ocení. Co ovšem trochu zamrzí a kde bych uvítal trochu rozmanitosti, je fakt, že na konci čeká na všechny stejný závěrečný Boss.

Nabijte si po sítí (i offline)

Umělá inteligence protivníků navíc také není z nejbystřejších, jenže to jsem schopný do jisté míry prominout, protože hlavní devízou všech bojovek je přece multiplayer a měření sil s přáteli. Než se ale do online řezání vrhnete po hlavě, máte možnost si všechna možná komba ještě jednou procvičit v tréninkovém módu, nebo nahnat odznáčky v některé z výzev Challenge módu. Druhou možnost bych bohužel nazval jen takovou kratochvílí, protože mi nenabídla nic zajímavého a úkoly jsou pro všechny postavy stejné, takže jsem neviděl důvod, opakovat vše dokola, jen s jiným hrdinou.

Playstation All-Star Battle Royale 06.jpgPlaystation All-Star Battle Royale 07.jpg

Teď ale k multiplayeru. Tam to totiž žije. Playstation All-Stars Battle Royale podporuje Cross-Play, takže své síly můžete měřit i s majiteli Playstation Vita.

Hra běží v online módu hladce, bez jakýchkoli lagů a nesetkal jsem se ani s vyhozením do hlavního menu

V nabídce je jak klasický souboj „všichni proti všem“, tak týmový režim a možnost různých typů boje – třeba na čas, nebo na počet zabití. Hra běží v online módu hladce, bez jakýchkoli lagů a nesetkal jsem se ani s vyhozením do hlavního menu. Tohle si v SuperBot Entertainment pohlídali.

Nariko.jpgCo ještě musím pochválit, jsou arény, do kterých vás hra vypustí. Je jich čtrnáct, každá je naprosto jiná, a kdyby to bylo někomu pořád málo, neustále se během hraní mění. Například začínáte v prázdné místnosti, kde kolem sebe máte jen čtyři holé stěny, a po vzoru Little Big Planet se teprve postupně začne stavět malý svět, který vám najednou nabídne plošinky pro únik, nebo se vás rovnou zeptá na kvízovou otázku z Buzze. Nekecám.

Hra navíc umí čas od času přidat i nějaký ten předmět, který můžete sebrat a použít proti protivníkům. Tyto maličkosti opravdu oceňuji a ještě jsem se nepostřehl, že bych mě některá z arén začala nudit. Během hraní se navíc odemykají různé bonusy v podobě kostýmů, pokřiků, póz, či vítězné hudby, takže je za čím se hnát.

Hra je zábavná a čas u ní plyne hodně rychle, zvlášť pokud jste s partou dobrých přátel. Vše běží hladce v 60fps, takže si všechen ten blázinec užijete naplno. Hudba je vytažená přímo z her jednotlivých bojovníků, takže ani tady se není čeho bát a o dabing je taktéž výborně postaráno. Pokud si hru navíc pořídíte pro Playstation 3, získáte kód na Vita verzi zdarma.

Playstation All-Star Battle Royale 04.jpgPlaystation All-Star Battle Royale 05.jpg

Playstation All-Stars Battle Royale není pokořitelem Tekkena ani Mortal Kombat. Je svůj a na nic si nehraje. Je zábavnou a snadno přístupnou hrou, plnou skvělých nápadů a rozhodně si najde spoustu fanoušků.

Dostupné pro: PS3, Vita
Žánr: Arkády | Bojovka
Výrobce: SuperBot Entertainment | Webové stránky hry