Soul Calibur – velké souboje na malých displejích (recenze)

Legendární Soul Calibur se dočkal už pátého dílu a opět pouze pro konzole. Majitelé iOS zařízení však mají to privilegium si vyzkoušet první, nejlepší díl.

Na iOS už jsme se setkali s legendami bojovek, jako je Street Fighter nebo Virtual Fighter, a teď přichází do party další hráč – Soul Calibur. Ve své době se jednalo o titul, který přivedl k hraní bojových her nové hráče. Přeci jen, náročnost prvních dvou zmíněných mlátiček nebyla pro každého a Soul Calibur představoval (a stále představuje) příjemný kompromis. Další odlišností hry jsou zbraně, které dostávají bojovníci do rukou a jejichž prostřednictvím si naklepávají budky.

Zábavnost každé akční hry na mobilních zařízeních závisí především na správném rozvržení tlačítek a přesnosti ovládání, takže se tomuto aspektu budeme věnovat jako prvnímu. Vývojáři z Namca se rozhodli nic neriskovat a ovládání je, dá-li se říci, klasické: směrový joypad na levé straně, akční tlačítka na pravé. Pokud by vám toto rozložení nevyhovovalo, můžete si ho nicméně upravit dle své potřeby. Virtuální tlačítka vám pochopitelně klasickou arcade páku nenahradí, ale Soul Calibur se hraje dobře i na nich a to je základ.

Samotné souboje jsou velmi zábavné a nabízí komba oku náruživého hráče lahodící. Jejich provedení také není ani zdaleka tak komplikované jako ve zmíněném Virtual Fighteru – kombinace nejsou zbytečně složité a načasování je též trochu benevolentní, takže nováčkové budou slavit úspěchy i se zběsilým mačkáním náhodných tlačítek. Pokud však chcete hrát vyšší ligu (a obtížnost), rozhodně se neobejdete bez tréninku, což je definitivně plus.

Ve hře na vás čeká několik herních modů. Od klasického Arcade Battle, kde porážíte jednoho protivníka za druhým, abyste nakonec stanuli před finálním bossem, přes Time Attack až po dva Survival mody. Time Attack je prakticky to stejné v bledě modrém jako Arcade Battle, nicméně s časovým limitem. V Survival modu zase dostanete limitovaný počet životů a vaším cílem bude porazit co nejvíce bojovníků. V posledním modu nazvaném Extra Survival si zase vyzkoušíte, kolik protivníků dokážete porazit za použití single-hit kills.

Asi nemusím připomínat, že jakousi kampaní je prvně zmiňovaný mód. Jeho postupováním budete odemykat nové postavy, kterých je ve hře celkem 19. Své nejlepší výsledky z ostatních modů si potom můžete porovnat se zbytkem světa na leaderboardech. Teď asi čekáte, že zmíním multiplayer. Bohužel o něm není co říct, protože ve hře z nějakého důvodu chybí. Je to obrovské zklamání, protože podobné akční bojovky baví nejvíce v multiplayeru a je škoda, že autoři do hry nepřidali ani ten lokální.

Vzhledem k poměrně vysoké ceně je koupení hry otázkou, na kterou se hledá odpověď velmi složitě. Na jednu stranu budou fanoušci rádi za převedení další modly konzolového hraní na platformu iOS, na druhou stranu budou znechucení absencí multiplayeru. I přesto se však jedná o velmi kvalitní titul, s dobrým grafickým zpracováním, který si vaši pozornost určitě zaslouží.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Bojovka se zbraněmi
Výrobce: Namco Bandai | Webové stránky hry