PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Syndicate - cyberpunková akce (recenze)

Současný trend lovení v minulosti a oživování starých pecek pokračuje. Kultovní Syndicate se vrací, ale fanoušci moc rádi nebudou.

Nový Syndicate má se stejnojmennou hrou z devadesátých let společné akorát tak zasazení. Cyberpunková budoucnost je brutální místo, kde největší mocí vládnou nadnárodní korporace, které si při hájení svých obchodních zájmů s něčím takovým, jako vedlejší ztráty, moc hlavu nelámou. Vy jste součástí jedné takové firmy. Tentokrát však nikoliv šéfem, který posílá bandu kybernetickými implantáty vylepšených zabijáků na mise, ale přímo jedním implantáty prošpikovaným vrahounem.

Syndicate 01.jpgSyndicate 02.jpg

Původní taktická akční hra se tak přetavila do podoby klasické střílečky z prvního pohledu. Pro fanoušky původní hry od Bullfrogu to může představovat zklamání, ovšem fandové FPS akcí budou spokojeni, protože nový Syndicate mělo na svědomí studio Starbreeze a ti už podařenými hrami jako Chronicles of Riddick a The Darkness dokázali, že akční hry zvládají.

Nekompromisní akce

Syndicate od prvního okamžiku dokáže navodit pocit, že jste opravdu nekompromisním agentem, který na rozkaz láme vazy jako špejle, protivníky během efektního skluzu trefuje zásadně mezi oči a když si to situace vyžádá, klidně proskočí zdí.

Syndicate od prvního okamžiku dokáže navodit pocit, že jste opravdu nekompromisním agentem

Pocit ze střelby je díky pevnému frameratu, výborným animacím a správně zpracované fyzice skvělý, plus představují i nápadité futuristické zbraně, jako je třeba útočná puška schopná střílet za roh. Přitom se Syndicate nestává pouze tupou střílecí akcí, protože do hry musíte nezřídka zapojit taktiku. Protivníci jsou docela početní a mazaní, dokážou vás obejít a nepříjemně překvapit. Speciální kapitolou jsou frenetické soubojy s bossy, kde každý potřebuje trochu jiný přístup.

Naštěstí váš agent disponuje pokročilým čipem jménem Dart 6, díky kterému zvládá celou řádku vítaných triků. Základní pomůckou se stává speciální vidění, kdy se na pár vteřin zpomalí čas, zvýší vaše síla a protivníci jsou výrazně odlišeni. Postupně se dostanete i ke třem hackovacím aplikacím. První dokáže nechat přehřát zbraně protivníků a tím na chvíli je omráčit, další ponoukne cíl k sebevraždě odpálením granátu a poslední nepřátelského vojáka donutí bojovat proti svým kolegům.

Syndicate 03.jpgSyndicate 04.jpg

Plus krátkým podržením tlačítka dokážete hackovat i další objekty v okolí, takže speciálním vojákům dokážete vypnout štíty, z stěny si můžete vysunout překážku pro krytí a nabíhající protivníky určitě překvapí, když si kulometnou věž přetáhnete na svoji stranu. Pouze vhodným využíváním všech triků dokážete zvítězit nad nepřátelskou početní převahou a díky tomu je Syndicate chytlavou střílečkou.

Zkuste to ve čtyřech

Škoda, že příběhovou část hry trápí špatně vyprávěný příběh a občasné slabší pasáže, kde se intenzivní přestřelky mění v nudné poskakování po úrovni a řešení trapně jednoduchých hádanek (obvykle v podobě spuštění několika terminálů).

Každý člen týmu může mít jinou výzbroj a speciální dovednosti, což jej předurčuje k jiným úkolům

Docela často jste obrání o své speciální hackovací schopnosti a hra se mění v čistou střílečku, což není díky dobrému pocitu ze střílení úplná chyba, ale rozhodně jde o ty méně povedené části hry. Šest hodin dlouhá herní doba taky není zrovna vydatná herní porce.

Syndicate 05.jpgSyndicate 06.jpg

Naštěstí další dávku zábavy přináší separátní kooperační mód, ve kterém se třemi dalšími agenty vyrážíte plnit různé mise. Každý člen týmu může mít jinou výzbroj a speciální dovednosti, což jej předurčuje k jiným úkolům – pomalý, ale silný kulometčík, rychlý medik a tak podobně. Obtížnost je příjemně náročná, takže cíl splníte jen opravdovou spoluprací, kdy se navzájem kryjete a pomáháte si. Fanoušky původní hry by mohly pobavit i odkazy na známé mise. Opět bych určitě uvítal vyšší nadílku obssahu, takhle se jedná o zábavu na pár hodin. Na druhou stranu, můžete trávit dlouhé hodiny zvyšováním skóre a soupeřit o špičku online žebříčku všech syndikátů.

Syndicate sice rezignoval na svůj původní žánr, nicméně nerezignoval ta temnou atmosféru a futuristické zasazení, což milovníky sci-fi rozhodně potěší. Potemnělé uličky slumů se míchají se zářivými neóny osvětlenými ulicemi, polozbořená skladiště kontrastují s naleštěnými výzkumnými centry a tak podobně. Tvůrci záměrně přehnali nasvícení scén, což místy snižuje přehlednost, ale pro atmosféru se to stává zásadním. Skvěle působí i soundtrack stavějící na elektronické hudbě. Prostě, co se týče výpravy, trefila se hra do černého. Bohužel to neplatí u všech aspektů, takže Syndicate je sice unikátní a zábavnou střílečkou, ale ne dokonalou. Příběhová kampaň je spíš takovou příjemnou rozcvičkou, svůj potenciál naplno ukazuje hra v kooperativním módu. Jen mohl být vážně trochu rozsáhlejší.

Žánr: Akce | Futuristická FPS
Výrobce: Starbreeze Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 24. února 2012