Tekken Tag Tournament 2 – Namco vrací úder (recenze)

Virtua Fighter? Zapomeňte na něj. Tekken Tag Tournament 2 je tu. Král se vrátil, ať žije král!

Vydání nového dílu Tekkenu se vždy setkává s velkým ohlasem. První tři díly patřily mezi herní tituly, které dostaly první PlayStation až na samý vrchol popularity. Když pak vyšel první Tekken Tag Tournament jako launch titul pro PlayStation 2 (zajímavostí je, že původně byl plánován na PS1), nadšení herních kritiků i hráčů neznalo mezí. A protože v Evropě byl Tekken prakticky jedinou bojovkou, rostla jeho obliba jak mezi těmi, kteří se ke hrám dostali poprvé, tak mezi hráči, jež se už Tekkenu věnovali kompetitivně.

Tekken Tag Tournament 2 01.jpg

Skokem se přesuňme do éry PlayStation 3, na kterou vyšel Tekken 5: Dark Resurrection a po neuvěřitelně dlouhém čekání také Tekken 6.

Na první pohled možná vypadá jako Tekken 6, ovšem když si TTT2 pustíte na své HD televizi, zaregistrujete podstatný rozdíl

Jeho cesta na konzole byla zpožděna jak několikerým patchováním arkádové verze (až do verze Bloodline Rebellion, která nakonec také vyšla na konzolích), tak vývojem konverze pro Xbox 360.

Tekken Tag Tournament 2 02.jpgTekken Tag Tournament 2 03.jpg

Oznámení Tekken Tag Tournamentu 2, po kterém fanoušci série volali již dlouhou dobu, proběhlo v září 2010 na japonské Tokyo Game Show a přesně o rok později byla hra uvedena na arkádách. Hned na to Namco oznámilo, že na konzole se dočkáme až o prázdninách 2012. A rozhodně tím nemysleli letní prázdniny, Holiday v herní branži obvykle znamená Vánoce, a tak to bylo také později potvrzeno. Nakonec se ovšem tvůrci pochlapili a dokončili hru, takže vyšla “již” v polovině září 2012. A jaká je?

Famózní grafika

Předně vás zaujme grafikou. Na první pohled možná vypadá jako Tekken 6, ovšem když si TTT2 pustíte na své HD televizi, zaregistrujete podstatný rozdíl. Ať už v daleko detailnějších postavách nebo propracovanějších arénách. Na těch je pokrok velmi znát a nostalgici se dočkají nejednoho zahřátí u srdce, když se budou moct znovu utkat například v Aréně z Tekkenu 4.

Hudebně ještě o krok dál

Tím více je zahřeje ještě fakt, že v arénách je na pozadí remixovaná původní hudba. Vedle Arény je to například ještě školní stage z prvního Tekken Tagu. Navíc krátce po vydání je za pár drobných ke stažení kompletní soundtrack z minulých dílů. Namco vsadilo na moderní elektronické žánry - například prvky dubstepu jsou v TTT2 soundtracku evidentní.

Hráči si mohou v hlavní nabídce přiřadit ke každé aréně libovolnou hudbu z TTT2 nebo ze staženého soundtracku. A totéž platí i pro úvodní obrazovku, takže si svou oblíbenou hudbu můžete vychutnávat hned po spuštění hry.

Pokud mate rádi bojovky obecně – nebo dokonce přímo Tekken – a chcete poznat další, stejně postižené hráče, najdete je na stránkách české bojovkářské komunity na adrese http://www.czecharcade.com a na našem fóru.

Těšíme se na Vás!

Má Tekken ještě co nabídnout?

Po prvním TTT by si někdo mohl myslet, že vyřešit a vybalancovat TAG nadstavbu nad Tekkenem 6 bude velmi obtížné. Tvůrci si s tím ale poradili na jedničku. Například mohl být vizuálně problém s tagováním u zdí, což je ale elegantně vyřešeno tím, že postava při výměně neodběhne (musela by proběhnout zdí nebo), ale odskočí. Na první pohled to sice může připomínat rytíře Jedi ze Star Wars, ale v rámci nových pohybů a v kontextu celkového směřování Tekken série to dává perfektní smysl.

Tekken Tag Tournament 2 04.jpgTekken Tag Tournament 2 05.jpg

Kdo hrál Tekken 6, zná Rage systém, kdy při malém množství života začne postavě svítit ukazatel zdraví, což podstatně zvýší zranění, které soupeřovi způsobuje. V TTT 2 jej lze získat jen pro postavu v záloze, a to buď ztrátou dostatečného počtu životů (to závisí na konkrétním složení vašeho týmu) nebo tím, že se soupeři provedete tzv. Tag Assault kombo. O co jde?

Tekken Tag Tournament 2 06.jpgTekken Tag Tournament 2 07.jpg

V Tekkenu 6 bylo možné dělat delší komba než kdy dříve. Určité údery (vizuálně ty, které srážely protivníka tvrdě k zemi) totiž způsobily, že soupeři bylo možné uštědřit ještě několik ran (v Tekken hantýrce se tomu říká “Bound”). Tekken Tag Tournament 2 12.jpgNo a v TTT2 si přesně v této situaci můžete vytagovat svého parťáka. Ten se na chvíli objeví na scéně, zkope soupeře do kuličky a zase zmizí, aby původní postava mohla dokončit kombo. Podstatné na tom je to, že takhle nepříteli uberete mnohem víc životů, než co by zvládla jedna postava na sólo. A právě proto soupeř dostane jako kompenzaci výhodu v podobě Rage. Ale jen pro postavu, která zrovna není na obrazovce.

Jenže to není zdaleka všechno. Až se naučíte zacházet se základním tagováním, Tag Assault komby, Bound systémem a Rage systémem, pořád vám bude zbývat zvládnout spoustu dalších věcí a vychytávek. Tedy pokud se rozhodnete jít do TTT2 naplno a vyhrát nějaký ten turnaj nebo dva…

Již tento víkend proběhne v Kostelci nad Orlicí první český TTT2 turnaj. Hrát se ale budou I další bojovky, takže pokud mate čas a zájem, neváhejte. Budete vítáni!

Podrobnosti najdete na adrese http://www.czecharcade.com/turnaje/kostelec-xii/

Tekken ale nikdy nebyl jen pro hráče, kteří chtějí objíždět republiku a drtit každého na potkání a ani TTT2 není výjimkou. I bez znalostí všech speciálních mechanik si hru můžete zatraceně užít. A právě v tom TTT2 exceluje – ve schopnosti zaujmout příležitostné hráče.

Jdu do toho!

Pokud jste se rozhodli, že se o Tekkenu přece jen chcete něco naučit, kromě značně vylepšeného Practice módu je zde i Tekken Lab, kde vás Violet (druhé já Lee Chaolana) prostřednictvím Combota naučí celý Tekken od základů. Pohyb po aréně, jednotlivé údery, obranu proti nim, pokročilé bojové techniky a stavění jugglů… To všechno a ještě mnohem víc tu dostanete jako na talíři.

Tekken Tag Tournament 2 08.jpgTekken Tag Tournament 2 09.jpg

Praktice pak již tradičně slouží k obecnému tréninku komb. Tentokrát ovšem umožní i natrénování konkrétních situací. Na dokonalý “Dojo mode” z Virtua Fighteru 5: Final Showdown to sice nemá, ale i tak je to pro Tekken obrovský krok kupředu.

Samozřejmě nemůže chybět ani možnost hraní on-line. Ten se na poměry žánru, kterýž je na internetové připojení extrémně náročný, velmi vydařil. Namco zde navíc předstihlo konkurenci a přišlo s geniálním nápadem - při čekání na zápasy můžete trénovat ve zjednodušeném Practice módu, abyste nevychladli nebo se dokonce nedejbože nenudili. Svou atmosférou se online mód samozřejmě nevyrovná osobnímu setkání a hraní off-line, i tak je to ale obrovské plus pro hráče, kteří si chtějí na chvíli zahrát a při tom zrovna nemají po ruce žádného kamaráda nebo sourozence.

Koho si vyberu?

V Tekken Tag Tournamentu 2 se vrací všechny postavy, které jste kdy v Tekkenech viděli. Jedinou výjimkou je komiksový Gon z Tekkenu 3 (kde vznikl menší problém s licencí), jinak se dostalo i na prakticky zapomenuté postavy typu Kunimitsu nebo Dr. Boskonovitch. S některými stávajícími postavami si tvůrci pohráli a třeba z Heihachiho udělali mladíka, kterého šediny a pleš teprve čekají. Nebo Julii Chang dali nové alter ego – wrestlerku JayCee.

Bohužel ale je tu jedna drobnost. Dost postav si je vzájemně dost podobných. K Forestu Lawovi se vrátil jeho otec Marshall, k Eddymu a Christie se zas připojil afrotanečník Tiger, přičemž všichni tři předvádějí na obrazovce prakticky totožnou capoeiru. To má ale i své výhody. Nemusíte se nutně učit dvě postavy, stačí si vybrat dvě velmi podobné a až se na to budete cítit, může zkusit někoho dalšího.

V Tekken Tag Tournamentu 2 se vrací všechny postavy, které jste kdy v Tekkenech viděli

Jednotlivé charaktery si už tradičně můžete obléct (či svléct) podle libosti, ovšem nejspíš i kvůli poměrně vysokému počtu postav těch možností tentokrát tolik není. Naštěstí u Tekkenu vždy platilo a platí, že základní kostýmy jsou vymazlené až do nejmenších detailů. Mnoho hráčů proto preferuje originální vzhled a nechce nic měnit.

Tekken Loading Tournament

Jedinou opravdu slabou stránkou TTT2 je načítání před jednotlivými zápasy. To zabírá – zejména v porovnání s ostatníma bojovkama – pravdu HODNĚ času. Ano, s přihlédnutím k detailnímu zpracování arén i postav a vůbec všeho, to lze jakž takž pochopit, ale komfortní to zrovna není. Naštěstí jakmile se zápas načte, jede vše perfektně plynule. A má to i jednu výhodu. Díky všemu čekání vám opravdu nehrozí, že byste nedodržovali pitný režim (i když při délce načítání v TTT2 se při hraní stihnete v klidu i najíst). :)

Tekken Tag Tournament 2 10.jpgTekken Tag Tournament 2 15.jpg

V Namcu ani tentokrát nic neponechali náhodě a udělali parádní hru, která je důstojným pokračováním legendární série. Tvůrci nám nabídli maximum postav a skvěle vybalancovali tagovací systém, přidali možnost se hru pořádně naučit a navrch přidali solidní on-line podporu. Ve spojení s doslova vymazlenou grafikou a strhujícím soundtrackem je to výzva pro všechny. Stávající hráči mohou jít ještě dál než kdy dřív a naučit se věci, které dřív znali jen z videí. A ti, kteří zatím Tekkenu nepřišli na chuť (nebo jim o některém z předchozích dílů ztratili)? Tak ti se mohou do TTT2 směle pustit.

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: Arkády | Týmová bojovka
Výrobce: Namco Bandai | Webové stránky hry