ZombiU – s tabletem na zombíky (dojmy)

Zombifikace pokračuje! Přibývají nové případy, nákaza se přenáší mezi platformami a usadila se i v dosud neprozkoumaných podmínkách.

Na nedávné předváděčce Nintenda jsem měl možnost vzít do rukou i velmi očekávaný titul ZombiU. Pro mnohé je to hlavní tahák Wii U a důvod pro zakoupení této připravované konzole, takže se sem upínalo opravdu hodně párů očí. Hra musí ukázat, že Wii U bude ta skutečná plnohodnotná konzole, co se může postavit Playstationu 3 a Xboxu 360. Taková, co už nestaví hratelnost před vizuální zpracování a nepředkládá hráči desetipolygonové postavičky na barevném pozadí. Takže přichází s pěknou detailní grafikou, dynamickými stíny a samozřejmě… hromadou zombies.

zombieu 04.jpg

Braaains

Survival tituly se těší velké popularitě, kterou obnovil po letech Left 4 Dead se svými návaly zombíků a důrazem na co-op hraní. ZombiU se mnohem víc podobá třeba Silent Hillu.

Z hratelné ukázky to vypadá na pomalejší rozvážnou akci, kde by mohl mít větší roli i příběh

Z hratelné ukázky to vypadá na pomalejší rozvážnou akci, kde by mohl mít větší roli i příběh. Já jsem si za dvacet minut osahal základní mechanismy a především nový tabletový ovladač. Hra se hraje sice klasicky na páčkách po bocích, ale dotykový display uprostřed tu nebude jen pro parádu. Proto je to taky exkluzivní hra na Wii U, ne? Ale o tom později.

zombieu 10.jpgzombieu 11.jpg 

V dostupném levelu jsem měl za úkol prohledat zchátralou nemocnici a vrátit se zpátky s nalezenými léky. Zatímco trailer a obrázky naznačují, že hra by se mohla odehrávat i za dne, celá ukázka patřila výhradně noci a uvnitř nemocnice taky nebyla o tmu nouze. Společnost mi tu dělal kromě zbraně jen světelný kužel baterky, což hodně ovlivňuje tempo hry. Tu a tam čekala polorozpadlá zombie, která se buďto poklidně rozkládala vsedě na zemi anebo usilovala o můj krk. I když se to nezdá, ve větším počtu dokážou být tito bezmozci dost dotěrní.

Smrt má ve hře velmi nečekanou dohru. Údajně tedy, protože mně se ji zažít nepovedlo. Pokud si neohlídáte situaci a vběhnete zombíkovi přímo do náručí, je jedinou záchranou mu zabodnout do krku smrtící sérum. Normálně má u sebe hráč tak dvě stříkačky a poté končí, já jsem jich vlivem své dávky štěstí nasbíral asi 10 a to na pár vášnivých objetí vystačí. Takže údajně: nečeká vás game over ani seznam sejvů, jednoduše se objevíte jako nová postava a projdete celým levelem znovu. Půjdete po svých ještě teplých šlépějích a stopách krve, přičemž vaše předchozí inkarnace se změní v zombie a půjde vám naproti. A protože nejenom okolí zůstane ve stavu, v jakém jste jej nechali, i sebrané předměty, přístupové karty a klíče zůstanou v těch samých kapsách. Chyťte si je!

Pozornost se počítá

zombieu 02.jpgProhledávání mrtvol je vůbec důležitou součástí hry. Není to Left 4 Dead, kde pravidelně potkáváte tsunami plná obživlých mrtvol a u každého savepointu narazíte na skladiště munice. Kdepak. Jde spíše o rozvážnou akci, ve které přemýšlíte, jestli ta zombie stojí za vynaloženou dávku nábojů, protože nikde není jistota, že v kapsách nese náhradu. Ale může. Navíc stav nábojů byste na obrazovce hledali marně, je to jen malé čísílko vedle ikony zbraně na tabletovém ovladači.

Ovladač kromě inventáře slouží i jako mapa a součást miniher, z vlastní zkušenosti můžu jmenovat lockpicking dveří, prohledávání beden a rozhlížení se po okolí. V takové chvíli začne kamera zabírat postavu z třetí osoby a veškeré dění se přesune na ovladač – stačí s ním hýbat a on plynule zobrazuje okolí očima postavy. A ta nejlepší část, všechno probíhá real-time, takže nečekané útoky zezadu jsou na denním pořádku a tempo zůstává. Musím říct, že ZombiU využívá předností ovladače z velkých her na předváděčce asi nejlépe a oproti (samozřejmému) šetření místa na hlavní obrazovce přináší skutečnou přidanou hodnotu pro gameplay.

zombieu 05.jpgzombieu 06.jpg 

Léky jsem nakonec našel a bylo potřeba je předat Vikramovi. Odpovědi na to, kdo je Vikram, kdy hra vyjde a na spoustu dalších svých všetečných dotazů jsem nedostal, protože ZombiU je nintendí klenot, který si bude maximálně střežit.

Nečekané útoky zezadu jsou na denním pořádku a tempo zůstává

Ale nám pozornějším nemohla v hlavním menu uniknout položka Multiplayer. Jestli jde o co-op, kompetitivní multiplayer nebo obojí, to se ukáže až v dnech budoucích. Ale myslím, že Nintendo by bylo samo proti sobě nemít v den vydání Wii U k dispozici hlavní tahák.

Dostupné pro: Wii, Wii U
Žánr: Akce | survival-horror z pohledu první osoby
Výrobce: Ubisoft Montpellier | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 30. listopad 2012
  • Skvělá atmosféra
  • Povedený level-design
  • Vyžití nového ovladače
  • Slabší grafika
  • Občas těžkopádné ovládání
Váš názor Další článek: PS Vita update 1.8

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,