3D akce z Ukrajiny

3D akce z Ukrajiny

Zní to podivně, že? Ukrajina je snad ještě méně pravděpodobnějším sídlem herního vývojářského týmu než řekněme takové Tahiti, ale je tomu skutečně tak. Studio se jmenuje GSC Game World a za sebou má již takové tituly jako European Wars: Cossacks či Venom. A chystá další nášup - 3D akční střílečku s pracovním názvem Oblivion Lost.

Zní to podivně, že? Ukrajina je snad ještě méně pravděpodobnějším sídlem herního vývojářského týmu než řekněme takové Tahiti, ale je tomu skutečně tak. Studio se jmenuje GSC Game World a za sebou má již takové tituly jako European Wars: Cossacks či Venom (Codename: Outbreak). A chystá další nášup - 3D akční střílečku s pracovním názvem Oblivion Lost.

Dříve než se pustíme do hrubého rozpitvávání Oblivion Lost, povězme si něco o samotných GSC Game World. Přeci jen o hře z ukrajinských luhů a hájů nepíšeme každý den. Tak tedy, společnost GSC Game World byla založena již v roce 1995 (!) v Kyjevě. V prvních dvou letech své existence se zaměřovala zejména na tvorbu encyklopedií a výukového softwaru, který měl v domovině a také v Rusku velký ohlas. Prvním "ostrým" herním projektem byla historická realtime strategie European Wars: Cossacks, která se dočkala zaslouženého úspěchu téměř kdekoliv, kam se dostala. Další áčkový titul představuje Venom neboli Codename: Outbreak, jak byla tato 3D akce později přejmenována. V současnosti má GSC na 47 zaměstnanců a nepochybně bude jejich řady dále rozšiřovat. Více najdete na oficiálních stránkách.

OblivionOblivion

Je škoda, že se informace o Oblivion Lost objevily teprve v těchto dnech, neb by myslím nebylo od věci zařadit tuto gamesu do našeho nedávného Přehledu nejočekávanějších 3D akcí. A čím že se vás bude snažit přesvědčit o své dokonalosti?

  • zobrazování optimalizované pro T&L
  • různé stupně detailnosti pro veškeré geometrické objekty
  • více než 100 000 polygonů na jeden frame při 60fps na průměrném hardwaru
  • detailní modely postav (500 - 10 000 polygonů!)
  • animace kostry při využití motion capture technologie
  • dynamicky generované textury
  • realistický fyzikální model
  • nepřátelé vás budou moci "slyšet" a "vidět", to z nich činí opravdu tuhé protivníky
  • různé druhy dopravních prostředků od člunů a lodí po helikoptéry (zatím není jasné zda je bude možné ovládat)
  • podpora skriptování, možnost využití 3DsMAX či Lightwave jako nástrojů pro tvorbu modelů
OblivionOblivion

Oblivion Lost se bude odehrávat jak v interiérech budov (či jiných objektů), tak i v rozlehlých venkovních prostorách. Všechno to poběží na enginu nazvaném X-Ray, který si GSC sami vyrobili (resp. stále vyrábějí - vylepšují, dodělávají). Bližší informace o příběhu nebo o tom o co vlastně ve hře konkrétně půjde zatím bohužel nejsou známy. V každém případě bude zajímavé sledovat, jak si povede v souboji s "ruským Doomem" - chystanou střílečkou Kreed od ruských vývojářů Burut.

OblivionOblivion

Shrnuto podtrženo, máme tu skvěle vyhlížející 3D střílečku s velice vychytralou umělou inteligencí a snadnou možností editace. Dočkat bychom se jí mohli někdy koncem příštího roku. Dost času na to, abychom vám o ní přinesli další, konkrétnější informace.

Určitě si přečtěte

Články odjinud