Přestože je stereoskopický obraz největším lákadlem nového handheldu od Nintenda, jeho původní verze s jeho implementací nepočítala. Jak prozradil jeden z designérů 3DS, Hideki Konno, rozhodla se firma o jeho použití takřka na poslední chvíli.
"Začal jsem na 3DS pracovat v roce 2008, v té době ale ještě nemělo 3D obrazovku," řekl Konno magazínu Famitsu. "Dá se říct, že to prostě dobře vyšlo. Bylo načase znovu zvážit nové technologie a vyzkoušet 3D bez brýlí. Demo bylo tak působivé, že jsme se začátkem roku 2009 rozhodli technologii využít k hraní."

Rozhodnutí o zabudování gyroskopu přišlo ještě později. "Tyhle senzory jsme zabudovali dost pozdě. Oficiálně jsme je přijali těsně před loňskou E3."
Podle jeho slov se gyroskop prosadil na popud Shigeru Miyamota, který měl pocit, že v 3DS stále něco chybí.
Zdroj: 1UP