8 nejlepších herních comebacků: když skvělé hry vstanou z mrtvých

8 nejlepších herních comebacků: když skvělé hry vstanou z mrtvých

Někdy se ani úspěšná hra nedočká pokračování anebo je oblíbená herní série ukončena. Ať už kvůli uzavření příběhu nebo třeba problémům s vývojem. Pojďme si připomenout povedené hry, které vstaly z mrtvých. Zkuste si zahrát jejich nové, ale i původní verze!

8. Mirror's Edge Catalyst

Parkur je dlouhodobě oblíbeným prvkem herního světa. Není se čemu divit, poněvadž dodává hernímu zážitku energii a trochu adrenalinu. Tyto světlé stránky viděli i vývojáři z EA DICE, kteří v roce 2008 vytvořili hru Mirror's Edge.

mirrors_edge.jpgmirrors_edge_1.jpgmirrors_edge_2.jpgmirrors_edge_3.jpgPůvodní Mirror's Edge z roku 2008

Hra vás přenesla do města budoucnosti trpícího pod nadvládou totalitního režimu. Samotný příběh bychom asi vyloženě nepochválili (i když záleží na individuálním vkusu), hra nás však zaujala pojetím pohybu po městě. Hlavní hrdinka Faith je Runner, tedy běžec. Je sice pravda, že si můžete vzít do ruky nějakou tu bouchačku, ale právě gymnastika s elegantními kopy tvoří jádro celého titulu.

mirrors_edge_catalyst.jpgmirrors_edge_catalyst_1.jpgmirrors_edge_catalyst_2.jpgmirrors_edge_catalyst_3.jpgMirror's Edge Catalyst z roku 2016

Minulý rok nám k nezapomenutí naštěstí pomohl. Studio EA DICE nám 9. června 2016 představilo skvělý comeback pod názvem Mirror's Edge Catalyst. Samozřejmě titul není bez chybky a ani našem webu si neodnesla víc než mírný nadprůměr. Vrátit se v kůži Faith k akčnímu parkuru je však naprostá paráda.

Pokračování 2 / 8

7. Elite: Dangerous

„Vesmír a jeho hranice. Takové jsou cesty hvězdné lodi Enterprise, která pokračuje ve výpravách za poznáním nových světů, za hledáním nových forem života a nových civilizací. Odvážně se pouští tam, kam se dosud nikdo nevydal.“

Star Trek nám v roce 1966 vytvořil představu romantického prozkoumávání vesmíru. Každopádně vesmír je samozřejmě také plný smrti, nemocí či nebezpečných asteroidů a komet. Právě tento aspekt nám v roce 1984 ukázali David Braben a Ian Bell titulem Elite.

elite_1.pngelite_2.pngelite_3.jpgPůvodní Elite z roku 1984

Jednalo se o vesmírnou simulaci, která se s vámi nemazlila. Tady je vesmír, je extrémně nebezpečný, ale pokud se mu dokážete přizpůsobit, můžete dělat cokoliv. V Elite jste skutečně měli volnost dělat to, co se vám zachce – být obchodníkem, vojákem, pirátem nebo průzkumníkem. Hra vám však nápovědu neposkytla a vše leželo na vašich bedrech a schopnostech.

elite_dangerous.jpgelite_dangerous_1.jpgelite_dangerous_2.jpgelite_dangerous_3.jpgPřekrásně vypadající vesmír v Elite: Dangerous

Nejnovější Elite: Dangerous od studia Frontier Developments je vlastně již čtvrtým pokračováním, které navazuje na předchozí díl Frontier: First Encounters z roku 1995. Žádné příběhové pozadí však nečekejte, leda to, které si vytvoříte sami v hlavě. V hezčí grafice máte opět volnost v tom, co chcete dělat a i když jste se zatím pouze odvážně pouštěli tam, kam se dosud nikdo nevydal, hráči začali potkávat záhadnou mimozemskou rasu Thargoidů, takže vlastně nebudou chybět ani nové rasy a civilizace.

Za krásným pozlátkem Elite: Dangerous se samozřejmě stále skrývá hodně náročná simulace, která opravdu není pro každého. Pro fanoušky je však tento comeback naprostá senzace. Doufejme, že se stejného výsledku dočká i chystaný Star Citizen. Elite: Dangerous zatím vyšlo jen na Xbox One a PC, již tento rok se však máme dočkat PS4 verze.

Pokračování 3 / 8

6. Quake Champions

Quake je známá videoherní série, u nás známá zejména dílem Quake III Arena z roku 1999. I když posledním dílem série je Quake Live z roku 2010, novým hráčům může být Quake naprosto neznámý. Hra za své roky ztratila šmrnc, který dnes pocítíme zejména díky nostalgickým vzpomínkám, ale mladá generace si hru asi jen těžko zahraje.

quake.jpgquake_1.jpgquake_2.jpgquake_3.jpgNa svou dobu vynikající střílečka Quake III Arena z roku 1999

A je to škoda, poněvadž takový Quake III Arena byla opravdu paráda. Dynamické souboje, mnoho druhů zbraní a na svou dobu poměrně dobrá grafika složily dohromady velmi zábavný titul. Bethesda však plánuje tuto legendu oživit novým Quake Champions.

O hře toho sice zatím víme poměrně málo, ale už samotný trailer mluví za vše. Skvělá grafika, výstřiky krve, ničivé zbraně a rychlá hratelnost. Od titulu máme jistě právo mít veliké očekávání, které se nám snad vyplní již v tomto roce, kdy Quake Champions vyjde na PC. Ostatně s id Software máme za poslední dobu jen dobré zkušenosti.

Pokračování 4 / 8

5. Mass Effect: Andromeda

Je to skoro až k neuvěření, ale Mass Effect 3 vyšel 6. března roku 2012. Příběh se uzavřel a série už mohla klidně skončil – to se ale naštěstí neděje. Studio Bioware, které nám v roce 2014 představilo skvělý Dragon Age: Inquisition, slibuje úžasné sci-fi dobrodružství, které se v některých očích již nyní dere na pozici hra roku.

mass_effect.jpgmass_effect_1.jpgmass_effect_2.jpgmass_effect_3.jpgPrvní Mass Effect vytvořený v roce 2007

Úžasně je zejména, že hra přinese comeback se vším všudy, tedy nejen hru znovu vydá, ale dokonce jí dodá nový šmrnc. Minulý příběh už skončil a při snaze vytvořit pokračování se vývojáři rozhodli vydat 600 let do budoucnosti a tím pádem se odpoutat od nutnosti přesně navázat na minulé díly. Nakonec se ale odpoutají i od Sluneční soustavy do doby, kdy lidstvo hledá svůj nový domov.

mass_effect_andromeda_.jpgmass_effect_andromeda_1.jpgmass_effect_andromeda_2.jpgmass_effect_andromeda_3.jpgChystaný Mass Effect: Andromeda, který vyjde 23. března tohoto roku

Ve hře má panovat příjemný duch neznáma kombinovaný se vzrušujícím hledáním nového domova pro lidské pokolení, navazováním vztahů s mimozemskými civilizacemi a chybět samozřejmě nebude ani nádherná grafika. Na Mass Effect: Andromeda ostatně už čekáme velmi dlouho a pokud se naše očekávání alespoň z poloviny splní, můžeme se 23. března na Xbox One, PS4 a PC těšit na vynikající titul.

Pokračování 5 / 8

4. Dishonored 2

Na pokračování Dishonored čekáme… no už od vydání prvního dílu 12. října roku 2012. První díl nám totiž prezentoval úžasnou stealth hratelnost spojenou s magií, docela dobrý příběh, ale hlavně tajuplnou atmosféru. Svět, ve kterém se ženete za pomstou uprostřed města, jehož obyvatelé trpí morovou nákazou, má zkrátka své kouzlo.

dishonored.jpgdishonored_1.jpgdishonored_2.jpgdishonored_3.jpgPrvní Dishonored nás v roce 2012 překvapilo silnou atmosférou

Dishonored se díky svému úspěchu dočkalo příběhu rozšiřujících DLC, která se věnovala příběhu atentátníka Dauda. Na rozdíl od Mass Effect: Andromeda však nefunguje Dishonored 2 zcela samostatně, ale i v sebemenších detailech na první díl navazuje včetně veškerých jeho DLC. Ve výsledku se tedy jedná o nic moc pro začátečníky, ale naprostou extázi pro fanoušky.

dishonored_2_logo.jpgdishonored_2_1.jpgdishonored_2_2.jpgdishonored_2_3.jpgVynikající Dishonored 2 pocházející z 11. listopadu roku 2016

Grafikou se sice Dishonored 2 příliš chlubit nemůže, ale ve všem ostatním exceluje. Mimo Corva z minulého dílu jsme se dočkali i nové hratelné postavy Emily Kaldwin, přičemž obě postavy se od sebe příjemně liší zejména hratelností, ale i příběhem. Celkově silný a příjemný zážitek si tedy rádi zopáknete ještě jednou. Připomínám však, že zahrání prvního dílu by určitě mělo předcházet.

Pokračování 6 / 8

3. Star Wars Battlefront

S velkým množstvím fanoušků se Star Wars pochopitelně dočkalo mnoha skvělých titulů. (Několika her se mimochodem dočkal i Kutil Tim.) Jedním z těchto titulů se stal v roce 2004 Star Wars: Battlefront od studia Pandemic. Čas šel dál a v roce 2005 vyšel Star Wars: Battlefront II a chystal se i třetí díl. Ten byl však bohužel zrušen a dalšího pokračování jsme se od studia Pandemic již nedočkali.

star_wars_battlefront.jpgstar_wars_battlefront_1.jpgstar_wars_battlefront_2.jpgstar_wars_battlefront_3.jpgPrvní Star Wars: Battlefront z roku 2004 má stále své kouzlo

Osobně si myslím, že Star Wars: Battlefront je nejlepší střílečka z universa Star Wars. Ve hře jste se utkávali v multiplayerových bojích čerpající z původní trilogie, ale také novější trilogie, ve které účinkoval Ewan McGregor v roli Obi-Wana. Zahrát si vůbec všechny multiplayerové mapy chvíli trvalo, ale jako bonus vám hra nabídla i zábavnou singleplayerovou kampaň.

star_wars_battlefront_ea.jpegstar_wars_battlefront_ea_1.jpgstar_wars_battlefront_ea_2.jpgstar_wars_battlefront_ea_3.jpgNejnovější Star Wars Battlefront od tvůrců Battlefieldu

Dalšího pokračování jsme se dočkali až v listopadu roku 2015, kdy se o vývoj postaralo studio EA DICE. Nutno připomenout, že studio EA DICE stojí za sérií Battlefield a na podobném stylu hratelností stojí i Battlefront. Jen kvantitativně jsme se dočkali velkého zklamání.

Hra je zasazená pouze v původní trilogii a chybí zde singleplayerová kampaň, kterou mód Missions (založený na přežití proti hordám nepřátel) opravdu nahradit nedokázal. Stále je však tak zábavná, abychom se těšili na chystaný druhý díl.

Pokračování 7 / 8

2. Wolfenstein: The New Order

Wolfenstein 3D byl jednou z prvních stříleček z prvního pohledu a je tím pádem významným milníkem herní historie. Titul vyšel v roce 1992 a na svou dobu to byla naprostá pecka. Pochopitelně jsme se dočkali mnoha pokračování, přičemž na nějakou dobu se posledním titulem stal Wolfenstein z roku 2009. Práva na sérii poté přešla z Activisionu na Bethesdu a ta nám přinesla naprosto parádní comeback pro každého fanouška old-schoolu.

wolfenstein_3d.pngwolfenstein_3d_1.pngwolfenstein_3d_2.pngwolfenstein_3d_3.pngWolfenstein 3D z roku 1992, významný milník videoherní historie

Bethesda se rozhodla, že titul vloží do rukou vývojářů z Machine Games. Výsledkem byl v roce 2014 rozdílný pohled na sérii, který se rozhodl opustit břehy druhé světové války a vyplout do alternativní historie, ve které Němci vyhráli válku. B.J. Blazkowicz sice zůstal hlavním hrdinou, ale své místo si nově našel v protinacistickém odboji.

wolfenstein_the_new_order.jpgwolfenstein_the_new_order_1.jpgwolfenstein_the_new_order_2.jpgwolfenstein_the_new_order_3.jpgWolfenstein: The New Order z roku 2014 je celkově jednou z nejlepších singleplayerových stříleček aktuální generace konzolí

Hratelnost se přitom obohatila zejména z hlediska dynamičtějšího střílení a možnosti vybrat si svůj styl hraní, tedy buď stealth nebo běsnící Rambo. Old-scoolové prvky však zůstaly a nechybí zde například zbroj, kterou si doplňujete sbíráním nepřátelských helm atd.

Hra sice neobsahuje multiplayer, ale alespoň jsme se dočkali samostatně spustitelného DLC The Old Blood a v budoucnu můžeme očekávat pokračování, na které se opravdu těšíme.

Pokračování 8 / 8

1. DOOM

Studio id Software prožívalo kdysi dávno doslova zlatou éru. Nejdříve rozpoutalo revoluci titulem Wolfenstein 3D v roce 1992 a následně i legendárním Doomem z roku 1993. Doom si sice spojujeme převážně s pokrokem z hlediska multiplayeru (vznikl zde například mód Deathmatch aj.), každopádně kampaň zde hrála důležité noty také a Doom byl opravdu v každém ohledu na svou dobu naprosto úžasný.

doom.jpgdoom_1.pngdoom_2.jpgdoom_3.jpgPrvní Doom z roku 1993 patří k videoherním klenotům

Po vydání posledního DOOMa 3 v roce 2004 držely sérii nad vodou pouze prapodivné spin-offy jako DOOM RPG – i jejich přísun však skončil v roce 2009. I přes to, že DOOM je v základu pouze hra o tom, že popadnete zbraně a zabíjíte démony, tedy nepůsobí v porovnání s například Zaklínačem na dnešní dobu moc vyspěle, Bethesda ucítila potenciál. Rozhodla se DOOM předělat do moderní podoby a tímto úkolem pověřila studio id Software.

doom_id.jpegdoom_id_1.jpgdoom_id_2.jpgdoom_id_3.jpgNejnovější DOOM se svou old-schoolovostí rozhodně netají

Výsledkem se stal asi nejvíc old-schoolový titul, který můžete na dnešním trhu najít. Sbírání power-upů, hledání tajných chodeb, dokonce i používání klíčů – to všechno se zachovalo a zabalilo se to do hezké grafiky a rychlého a hlavně velmi brutálního herního stylu.

DOOM vás oslní skvělou kampaní a i když se občas ztrácí v multiplayeru, dohání to módem SnapMap, ve kterém si tvoříte vlastní mapy nebo hrajete občas velmi originální výtvory jiných hráčů. Není to hra pro každého, ale je to comeback, který skutečně vyzdvihl DOOMa ze zapomnění a zpopularizoval i mezi mladými hráči a toho si cením.

Snad se vám náš výběr nejlepších comebacků dávných nostalgických legend alespoň trochu zamlouvá. Doufejme, že se v budoucnu seznam ještě pořádně rozšíří. Ostatně jaká hra vás v minulosti tak zaujala, že byste si přáli její comeback?

Určitě si přečtěte

Články odjinud