911: Fire Rescue – v kůži požárníka

911: Fire Rescue – v kůži požárníka

Ke hrám s netradičním námětem vždy přistupuji tak trochu obezřetněji a s větším nadhledem než k titulům, které jsou již prověřeny léty zkušeností. Mezi takovéto tituly patří i 911: Fire Rescue, jehož námět mě opravdu zaskočil – přece jenom mě nikdy nenapadlo, že bychom se mohli ocitnout v kůži požárníka a plnit vše s tím související.

Žánr: simulace „života“ požárníka
Minimální konfigurace: procesor 300 MHz, 128 MB RAM, 100 MB místa na pevném disku, Windows 9x/Me
3D akcelerace: ano
Multiplayer: ne
Jazyk: angličtina
Domovská stránka: hra nemá homepage
Výrobce: Sunstorm Interactive
Distributor: Infrogames

Ke hrám s netradičním námětem vždy přistupuji tak trochu obezřetněji a s větším nadhledem než k titulům, které jsou již prověřeny léty zkušeností. Mezi takovéto tituly patří i 911: Fire Rescue, jehož námět mě opravdu zaskočil – přece jenom mě nikdy nenapadlo, že bychom se mohli ocitnout v kůži požárníka a plnit vše s tím související.

Někdo si v dětství přál být policistou, jiný popelářem či kosmonautem a určitě se našli i takoví lidé, kteří toužili po tom státi se požárníkem. Po tom zachraňovat nebohé spoluobčany, kteří se ať již vlastní či nevlastní vinou dostali do nebezpečí nebo do nebezpečně vypadající situace. Velkou roli v tom všem hraje také jeden živel – je jím oheň. Je tedy snad jasné (a vyplývá to už z povolání požárníka), že většinu času ve hře, o níž bude dnes řeč, strávíte pohledem na něco hořícího. Tak zní stručná charakteristika titulu 911: Fire Rescue, který pochází z dílny celkem neznámé firmy Sunstrome Interactive, distribuce se ujala společnost Infrogames.

911: Fire Rescue911: Fire Rescue

Není snad pochyb o tom, že se opět setkáváme se hrou, která se od ostatní konkurence odlišuje především svým námětem a všemi dalšími věcmi z toho vyplývajícími. Nechci samozřejmě kritizovat společnost Sunstrome Interactive, ale simulace požárníka mi nepřipadá jako námět, který by zaujal širokou hráčskou veřejnost, spíše naopak. Na druhou stranu to, že se jedná o věc netradiční neznamená, že to bude nutné i věc špatná. K jakému názoru se připojíte vy, je čistě na vás :-).

První spuštění hry
První spuštění hry – okamžik nadmíru zajímavý a snad nejzajímavější ze všeho, co můžeme nazvat “průběhem hry”. Hned z počátku mě zaujalo pěkně vykreslené logo, které se autorům povedlo, horší to je ale už co se týče menu. Není to nic katastrofického, viděl jsem horší, ale v pozadí běhající záběr hořícího pokoje dělal (stejně jako ostatně celá hra) na jednom z mých dvou PC problémy, což pro hru moc příznivě nezní.

911: Fire Rescue911: Fire Rescue

No ale více vás jistě bude zajímat samotná hra. Před jejím spuštěním přichází fáze pojmenování postavy a výběr obtížnosti. Nyní přichází další důležitá fáze, výběr mise. Ve hře jich na vás číhá okolo 20, přičemž většina, kromě prvních dvou tréninkových, je uzamčená a odemkne se pochopitelně až po úspěšném splnění některé předcházející mise.

Světlé stránky hryTemné stránky hry
  • zvolený námět
  • stereotypní mise
  • špatná optimalizace
  • zastaralý engine

Pokud budu hodnotit samotné mise, musím zcela nezaujatě sdělit, že se autoři příliš nevytáhli. Donekonečna se opakující stereotyp určitě žádného hráče nepřiláká a exteriéry i interiéry misí jsou na tom stejně. Navíc vše v misích je až příliš pevně nalinkováno a hra tak nedává hráči prakticky absolutně žádnou volnost, je to prostě stále dokola se opakující kolotoč stejně vypadajících věcí a stejných úkolů, nuda…Nemohu vás ale ošidit o příklad mise, názorný příklad je totiž ze všeho nejlepší. Mým úkolem je uhasit požár několika automobilů. Přibíhám k nim, hasím vodou ovšem bez úspěchu, beru si na to jiné zařízení s omezenou náplní, kterou ovšem velmi brzo vyplýtvám (přiznám se, že nevím, jak se tomuto přístroji správně říká, proto přijměte moje laické pojmenování :-). Přebíhám k dalšímu automobilu, hasím požár a všímám si, že kousek bokem leží zraněný člověk. Logická reakce je ihned dotyčnému pomoci – ve hře to ale probíhá stylem zmáčkni tlačítko a na zemi ležící zraněná osoba zmizí a je samozřejmě zachráněna – nepřipadá vám to trochu divné? Takovýchto divných věci je ve hře více a rozhodně jsou to ty nejhorší chyby, jaké lze v “simulaci” čehokoliv vlastně udělat.

911: Fire Rescue911: Fire Rescue

Grafika aneb pytel neštěstí
Nejdříve budu hodnotit samotnou grafiku – ta by na tom nebyla až tak špatně, pokud by autoři použili pořádný engine, ale to se nekonalo, takže opět krok vedle. Nejhroznější je však něco naprosto jiného – konkrétně pak optimalizace grafiky a vlastně fungování hry na různém hardwaru. Testoval jsem 911: Fire Rescue doma na dvou počítačích a na jednom jsem se potýkal s obrovskými potížemi (za obrovské potíže považuji cukání při němž byla hra nehratelná) a chyba rozhodně nebyla na mé straně (zas na tak špatném hardwaru sem hru nepouštěl, cukání se navíc vyskytovalo i při nejúspornějším nastavení grafiky). Pochopitelně jsem zkoušel nainstalovat jiné ovladače jednotlivých důležitých zařízení, vše bez úspěchu. Nakonec jsem to vzdal, protože, bez urážky, nepovažuji hru 911: Fire and Rescue za titul, kvůli němuž bych měl studovat, proč to všechno běží tak jak to běží. Štěstím je, že na mém „záložním“ stroji vše běhalo jak má a tak jsem měl možnost hru opravdu otestovat. Všechny tyhle problémy dávám na vrub špatné optimalizaci grafiky a grafického enginu, což je věc velice nemilá (zvláště pak proto, že nejsem první recenzent, kterému se to stalo).

911: Fire Rescue911: Fire Rescue

Ozvučení
Pokud mě potom všem rozhořčení z předcházejících problémů a hry jako celku něco docela potěšilo, pak to byla kvalita hudby, zdůrazňuji pouze hudby a to hlavně proto, že některé songy příjemně zapadají do prostředí ve kterém se hra odehrává. U zvuků je situace opačná, speciálně namluvení postav je katastrofální, například styl, jakým požárník vyjadřuje bolest, je spíše k smíchu než k pláči.

Závěr
Co k titulu 911: Fire Rescue dodat? Hra oplývá netradičním námětem, což je pro ni v tomto případě plus, ale jinak její tvůrci pokazili téměř vše, na co sáhli. Jak tedy hodnotit hru, pro niž nehovoří prakticky nic? Jinak než špatnými známkami to bohužel nejde…

Grafika: 2/10
Zvuky: 2/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 2/10
Propadák, prostě otřesný titul, který si můžou koupit jen ti naprosto nejvíce vyšinutí jedinci nebo lidé, kteří netušili, co je 911: Fire and Rescue zač. Upřímně jich už nyní lituji.
Celkové hodnocení: 2/10

Určitě si přečtěte

Články odjinud