Battlefield: Bad Company – surová válka je zpět v explozivní formě

Výbuch, padající zeď, dotírající vrtulník, hřmění dělostřelectva a v pozadí hlasité juchání party potrefených vojáků. To je Battlefield.
Kapitoly článku

Multiplayer, hektická snaha přežít za každou cenu, multiplayer, hardwarové nároky, kterými by nepohrdla ani simulace výbuchu nukleární bomby na subatomární úrovni, a multiplayer. Taková byla charakteristika série Battlefield od jejího zrodu roku 2002, kdy hráči poprvé pod širým digitálním nebem nasedli do tanků a jali se proti sobě metat výbušné projektily. Na PC začali autoři brzy vykrádat sami sebe – napříč jednotlivými díly se měnilo pouze dobové zasazení a bojové prostředky.

A především – adrenalinový boj o život zůstal

O to větší poklonu je nutné studiu Dice vystřihnout, když nyní konzolistům neservíruje pouhou předělávku z PC, ale přichází se zbrusu novým přístupem. Singleplayerová kampaň, bezuzdná demolice prostředí orámovaná nekonečnými explozemi a obrovské mapy, k takovým hodnotám se Bad Company hlásí. A především – adrenalinový boj o život zůstal.

battlefield_bad_company_01.jpgbattlefield_bad_company_02.jpg

Původní akční šílenství Battlefield představovalo ryze síťovou hru, zatímco osamoceného hráče ignorovalo. Nový díl úspěšně spojuje oba prvky, přičemž každý z nich byl dostatečně pohnojen, aby vyrostl v košatý, rovnoprávný strom. Sedm obrovských misí ve hře pro jednoho sice tvoří jen umně pospojované a zkřížené mapy z multiplayeru, ale ve výsledku tvoří prostorné kulisy pro odvyprávění příběhu. Ten by si na sebe po vzoru odtučněných jogurtů mohl připlácnout nálepku „light“.

Zničte co se dá

Záchrana vlasti a boj za vyšší dobro propadají depresi, když se na scéně objeví čtyřčlenná banda lumpů z 222. divize zvané B Company. Jejich cílem je především užít si legraci, to v případě hláškaře Sweetwatera, vyhodit co nejvíc věcí do vzduchu, jak to dělá vesnický balík Hoggard, nebo jako seržant Redford zorganizovat na vlastní pěst výpravu za kamionem plným zlata ruských žoldáků. Hráč do čtyřúhelníku zapadá v roli zelenáče Prestona Marlowa coby divák exkluzivně břitkých slovních přestřelek, které po okraj naplňují časté animace.

art01.jpg

Sterilní brífinky jsou tatam, když Sweetwater začne flirtovat s komunikační důstojnicí chrlící rozkazy, či jakmile se Hoggard v amoku rozeběhne za kolonou přepravující zlato skrz nepřátelský tábor, a je nutné mu promptně zachraňovat zadek. Přestože jde o lehčí humor, dodává Bad Company svěží styl plný nadhledu. Ten doplňují i dovádivé tarantinovské kytarové melodie linoucí se z rádií, když všude kolem nich padají zdi, umírají vojáci a... přežívají záchodky.

Nejde pouze o demolici dřevěných plůtků a stromů pod koly tanků, v Bad Company padají celé stavby a do terénu se hloubí krátery

Běžná dřevěná kadibudka se srdcovým okénkem má díky svému štíhlému profilu v boji mnohem větší životnost, než tank M1 Abrams. Poznatek byl mnohokrát ověřen, když po masivním útoku na statek zůstala toaleta netknuta, zatímco zbytek mapy se plazil po zemi. S Bad Company padá dosavadní neduh série Battlefield – nezničitelné prostředí. Nový engine Frostbite představuje pozoruhodný kus technologie, jelikož hráči dovoluje zdemolovat téměř cokoliv. Ukrývá se nepřítel za stěnou? Takřka každá zbraň má granátomet, tak proč zeď nezrušit?

Eto vot teknika?

To samé ale platí i naopak. Neexistuje trvalý úkryt – hráč se může schovat před první salvou za barikádou, vyléčit se, ale když se po mohutném dunění podívá zpátky, čelí jen kouři, troskám někdejší ochranné zídky a hlavni tanku rozpálené jako přetaktovaný procesor se sklonem k nymfomanii. Nejde pouze o demolici dřevěných plůtků a stromů pod koly tanků, v Bad Company padají celé stavby a do terénu se hloubí krátery. I když lze časem vysledovat pár pravidel (např. nezničitelnost betonových zátarasů) nebo se podivit nad enormním množstvím barelů s naftou umístěných přesně tak, aby vše náležitě krásně bouchalo, dojem v zápalu boje je výtečný.

battlefield_bad_company_03.jpgbattlefield_bad_company_04.jpg

Navzdory odlehčenému hláškování parťáků je cílem přežít. V prostorných mapách číhá nebezpečí na každém kroku, a když se na obzoru objeví tank, je nutné nejprve skočit za nejbližší pařez a až tam si nadělat do kalhot. Nicméně co nejrychleji, neboť záhy je pařez tatam, klapot ocelových pásů se nebezpečně blíží, zatímco hráč jen pomalu láduje další náboj do hlavně protitankové střely. Boj s válečnou technikou nabírá díky zničitelnosti prostředí nových dimenzí.

Humor doplňují dovádivé kytarové melodie z rádií, když všude kolem padají zdi, umírají vojáci a... přežívají záchodky

První setkání s tankem nebo helikoptérou se rovná několikaminutovému tanci na hladině odletujících trosek. Jaká je pak radost, když se hráč sám dostane za volant obrněných obrů! V kampani stroje přitékají postupně – nejprve volant džípu, pak páky tanku, kormidlo člunu a nakonec kniply poletuch. Multiplayer otevírá vozový park instantně v rámci map, nicméně předplatné Xbox Live je podmínkou.

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: Akce | MMO střílečka
Výrobce: Digital Illusions CE | Webové stránky hry
  • Neobvykle zničitelné prostředí
  • Survivalita charakteristická pro celou sérii
  • Atraktivní zbraně a válečná technika
  • Rovnocenný singleplayer a multiplayer
  • Vynikající ozvučení
  • Velké mapy plné poctivých kulis
  • Vtipní spolubojovníci
  • Tupí spolubojovníci...
  • ... i nepřátelé
  • Není o příběhu
  • Málo multiplayerových módů
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,