Crysis Warhead – džungle podruhé

Znovu se vydejte do karibské džungle, opět na PC, ale z druhé strany. Ne za mimozemšťany, ani šikmooké Korejce, ale akčního seržanta Psycho.

Tituly, které jsou dělané na míru konzolistům, se od těch počítačových liší v mnoha případech pouze vyšší prodejností. Počin budapešťského studia Crytek (ano, jsou to ti chlápci, co stojí za Far Cry), který nese jméno Crysis, měl potěšit pouze zatvrzelé PCčkáře.

warhead_1.jpgwarhead_2.jpg

Třebaže hra v recenzích dopadla skvěle (jako například u nás, když Michael Stern udělil hvězdných 9,4/10), neprodávala se dle slov tvůrců tak, kterak bylo plánováno. Milion a půl kopií je sice na hru pouze na PC úctyhodný počet, avšak výtěžek nepokryl všechny prostředky, které byly do vývoje investovány. Alespoň tak vše vysvětlil vydavatel EA. Otázka zní proč?

Pakliže byste chtěli najít správné označení, postačily by vám pouze dvě slůvka, a to Stand-Alone

Crysis sice oplýval božským audiovizuálním zpracováním, perfektní hratelností a hutnou atmosférou, nicméně vezmeme-li v potaz, že hra měla vysoké hardwarové nároky, je vše jasné. A když ne, stačí se zamyslet nad hráči (rozuměje piráty), kteří byli natolik drzí, že měsíc před vydáním hry, ji stihli ukradnout a dát volně ke stažení – samozřejmě nelegálně.

warhead_3.jpgwarhead_4.jpg

Crysis Warhead nebude ani pokračováním (ačkoliv je Crysis koncipována jako trilogie), avšak ani prachsprostým datadiskem. Pakliže byste chtěli najít správné označení, postačily by vám pouze dvě slůvka, a to Stand-Alone. Což znamená jediné – instalace nebude vyžadovat vlastnictví původní hry.

Nový hrdina v nanoobleku

Příběhově vzato se Crysis povedl. Meteorit, který dopadl kdesi na ostrovy ve Filipínském moři a z něhož posléze vybruslil mimozemský šmejd, je sice již poněkud klišé, autorům se ovšem povedlo nastavit ten správný říz, a tak si hráč nepřipadal vůbec znechucený tím, že tohle již někdy řešil. Poněvadž není Warhead tak úplně pokračováním, Crytek rozhodl, že jeho děj poběží paralelně s dějem, kterým se prodíral Nomád v původní hře. Pro nás to znamená, že příběh si projdeme naprosto stejný, jen s tím rozdílem, že koordinovat budeme tentokrát kroky seržanta Sykese. Ten je fanoušky známý spíše jako Psycho, přičemž v průběhu původní hry jeho maličkost prováděla neplechu na druhé straně souostroví. Perfektně promyšlené, musím přiznat!

warhead_art.jpg

I tak nicméně předpokládám, že příběhová stránka ve vás vyvolala spíše smíšené pocity. Procházet si stejné stóry, obalené stejnými kulisami a lokacemi, jako v Crysis, je přeci jen tah dolů, ovšem abychom nezažili ten odporný stereotypní pocit, kluci z Cryteku do hry zakomponují více akce a přestřelek. Ve výsledku by hráč měl zažít perfektní akční orgie obohacené o hezkou podívanou – Crysis Warhead se má totiž nést v duchu výbušné atmosféry.

Nanotrenky

Na mysli mám samozřejmě nanooblek, jenž byl jedním z největších kladů původního Crysis. Jeho plusy tkví v pěti dovednostech, které díky jeho nošením získáte. Neviditelnost pomůže ve chvílích, kdy se vám nechce bojovat, síla v případě pěstních soubojů, rychlost když se chcete vyhnout korejským projektilům a štít naopak, když jich chcete pár schytat. Poslední dovedností je pak možnost upravovat své miláčky (zbraně) různými věcičkami, jež pomůžou nejen v akčních situacích.

Mimozemšťané získají větší mozek a dokáží se svými bratry s choboty připravit perfektní léčku

Nanooblek je v případě Crysis Warhead samozřejmostí, neboť jej vlastnili všichni američtí vojáci, kteří byli na souostroví někde ve Filipínském moři posláni. Slušelo by se ovšem, aby tvůrci trochu zamakali na jeho dovednostní stránce. Kdo by si taky nepřál, aby si mohl vyzkoušet novou specialitku, kterou bude moci praktikovat v boji? Tvůrci zatím vše tají, avšak bylo (bohužel neoficiálně) prohlášeno, že malého upgradu bychom měli zakusit v závěru hry, tedy někde na mimozemské lodi.

warhead_5.jpgwarhead_6.jpg

A když už jsem nakousl mimozemský šmejd – značné renovace se bude těšit, v některých případech opravdu stupidní, umělá inteligence. Mimozemšťané získají větší mozek a budou natolik chytří, že dokáží bojovat se svými bratry s choboty tak, že občas připraví perfektní léčku. O nic hůře na tom nebudou korejští občané. Ti nebudou používat na dálku zbraně, které jsou určené pro likvidaci z blízka. Brokovnice, že? Co víc si přát…

S pravdou ven!

Věděl bych. A pokud se nemýlím, vy nejspíše také, ne? Rozhodně bych uvítal, kdyby Crytek trochu „odkrvil“ hardwarovou náročnost, aby si i hráči se slabším železem hru mohli alespoň trochu užít. Chvíle napnutí… Warhead má šlapat i na méně nabušených strojích! A je to venku. Tvůrci z Cryteku dostali od vedení EA rozkaz, že hra musí bez problému šlapat na sestavě za deset tisíc korun, což je v dnešní HD době poměrně pěkná šunka. A to i přesto, že vizuální stránka hry má být stále tak atraktivní, jako v původní hře, což bezpochyby naláká kvantum herního publika.

warhead_7.jpgwarhead_8.jpg

Samotná hráčská komunita se k tomuto faktu stačila již vyjádřit a to prostřednictvím petice, jejímž podepsáním se „upíšete“ k tomu, že si Warhead za každou cenu koupíte a podpoříte tím tak hraní na stolních počítačích. My se samozřejmě těšíme také, ostatně kdo taky ne. Stejný příběh s alternativním pohledem seržanta Sykese, efektnější boje, nepřekonatelná grafická a technická stránka. Hráčův ráj, to na pohled! Vydání je pak plánováno někdy na podzim letošního roku. Tak vyhlížejte.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce
Výrobce: Crytek | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. září 2008
  • Akční tempo, je to válka
  • Masivní přestřelky
  • Výrazné prostředí
  • Zajímavý pohled na původní příběh z jiného úhlu
  • Není nutné znát původní reálie
  • Vyváženost zbraní i vozidel
  • Týmový deathmatch
  • Chyby v českém překladu
  • Mapy lze stále proběhnout bez boje
  • Kampaň příliš krátká
Diskuze (4) Další článek: Galerie: Left 4 Dead

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,