Dojmy: Heroes of Newerth - marný hon na DotA

Pod velebeným zadkem DotA se měl roztřást trůn a z League of Legends měl HoN udělat stupidní hříčku pro nejmenší. Nezvládl ani jedno.

Snažit se přesvědčit zapáleného fanouška hry DotA, že by měl hrát League of Legends, nebo v tomto případě Heroes of Newerth, má asi stejnou šanci na úspěch jako snažit se vysvětlit náruživému metalistovi s mastnými vlasy a lebkou na tričku, že má hudba Helenky Vondráčkové něco do sebe. Avšak ti z vás, kteří jsou novým věcem otevřenější, záhy zjistí, že jak LoL tak HoN má hodně co nabídnout a v určitých ohledech jsou dokonce oba tituly mnohem lepší než DotA. Bohužel pro HoN, LoL ještě o něco lepčejší.

Méně je někdy více

To se ale dalo čekat. Tvůrci Heroes of Newerth totiž svému dítku od začátku nehází pod nohy klacky, ale rovnou celé stromy i s dřevorubci. V honbě za dokonalou hrou hoši z S2 Games krapet zaspali dobu (League of Legends se na trhu objevilo se značným předstihem), a když už ji konečně pustili mezi hráče, vybavili ji cenovkou hlásající $30, která má v tomto případě stejný účinek jako infekcemi prolezlá prostituka slibující jízdu vašeho života.

Jak LoL tak DotA může Heroes of Newerth závidět celou řádku věcí, ale právě v tom je ten problém

Sice víte, že by to mohlo stát za to, ale tak nějak se vám do toho nechce. A nic na tom nezmění ani fakt, že vám těch pár stovek, po přepočtu, zajistí doživotní hraní. Tím největším paradoxem ale je, že po zaplacení stejně nezískáte lepší hru.

Heroes of Newerth 01.jpg Heroes of Newerth 02.jpg

Fanoušci Hrdinů z Newerthu teď nejspíš začnou prskat a vyjmenovávat všechno to, co má HoN narozdíl od konkurence, jenže… se pletou. Tedy, nepletou, jak LoL tak DotA může Heroes of Newerth závidět celou řádku věcí, a že jich není málo, ale právě v tom je ten problém. Vedení S2 Games totiž toužilo po vytvoření hry, která bude mít tohle i tamto, a tak titul pořád bobtnal a nikoho nezajímalo, jak to bude ve finále fungovat a jak to bude působit na potenciální hráče.

Odpudivá je prý nová černá

A výsledkem je jedno z nejodpudivějších uživatelských prostředí, jaké jsem kdy viděl. Vážně! Tam kde LoL i DotA sází na přehlednost a přívětivost, Heroes of Newerth prdne další tlačítko a další ukazatel; čím menší, tím lepší. A to jsme se ještě ani nedostali z herního klienta. Jen v něm se vyznat chce hezkých pár minut usilovné práce, a to jen proto, abyste následně zjistili, že free2play verze, jež byla nedávno k dispozici, postrádá matchmaking a chcete-li si zahrát, musíte se vlastnoručně probrat stovkami vytvořených her, doufaje, že vás zakladatel po připojení nevykopne.

Heroes of Newerth 03.jpg Heroes of Newerth 04.jpg

Ve hře to ale není o moc lepší. K dispozici máte sice všech 68 šampionů, z nichž je však nemožné si během dvou minut vybrat, protože popis každé schopnosti zabere dvě stránky. Když konečně vyrazíte do boje, s postavou o níž nic nevíte a vlastně jste ji ani nechtěli, srazí vás do kolen obchod ve vaší bázi. Při pohledu na něj vás maně napadne, že by si jeho designer zasloužil nakopat. S nepříjemným pocitem si pak po chvilce rozkoukávání všimnete, že uživatelské prostředí je stejně nevábné jako v herním klientovi, ale to zas tolik nevadí, protože tou dobou už vás stejně nejspíš zabijí.

DotA je sázka na jistotu

Ne snad, že by to jinde měli noobové o tolik snazší, ale HoN jako by na ně byl přímo vysazený. Stačí, aby se proti vám postavil člověk s pár odehranými zápasy na kontě a ani si neškrtnete. Zvlášť s hrdinou, kterého jste nechtěli. To umocňuje ještě temně laděný audiovizuál, jenž je fajn ve hře sázející na hutnou atmosféru, avšak v titulu přímo vyžadujícím přehlednost a dobrou orientaci na bitevním poli je to k uvztekání. A moc asi nepomůže ani to, že pravidelně spawnované NPC postavy jsou v obou týmech téměř na chlup stejné a oddělit je od sebe vám nepomůžou ani brýle, ani Otto Wichterle.

Heroes of Newerth 05.jpg Heroes of Newerth 06.jpg

Ačkoliv se to tak nemusí jevit, Heroes of Newerth má přeci jen pár drobností, které si zaslouží vyzdvihnout.

Ne snad, že by to jinde měli noobové o tolik snazší, ale HoN jako by na ně byl přímo vysazený

Báze je třeba mnohem rozsáhlejší než v League of Legends a vaše vítězství je proto podmíněno zničením většího množství budov, což dává soupeři šanci otočit vývoj zápasu i po ztrátě prvního obranného valu. Každý z týmu navíc může na pár sekund pozlatit budovy (doslova), což jak všichni víme, je jediná obrana proti invaznímu vojsku.

Za zmínku dál stojí i to, že oproti LoL strávíte po smrti v limbu o něco méně času a hned můžete zpátky do akce. Hra má navíc přímo v sobě zabudovaný i voice chat, takže abyste seřvali své spoluhráče, nepotřebujete žádné podpůrné programy. A přesto mi to přijde málo. Papírově je Heroes of Newerth jasně lepším titulem, jenže skutečné hraní mluví jinak. Pokud byste chtěli zkusit něco nového, dejte šanci League of Legends. Nebo se prostě vraťte k Dotě, na níž stejně není moc co vylepšovat.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce, RPG | Strategie s prvky RPG
Výrobce: S2 Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 12. května 2010
Diskuze (103) Další článek: Doom 4 bude multiplatformní

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,