Etrian Odyssey – Dungeon Master se vrátil

Labyrint pohltil všechno a do mrňavého městečka Etria se trousí skupinky dobrodruhů, kteří mají jediný cíl – prohledat všechna patra.
Kapitoly článku

Hrdinové vchází do hostince a zanechávají u dveří těžké zbroje a zbraně. Usedají ke stolu a sličná servírka jim ihned nese několik napěněných korbelů. Těla posetá jizvami vzbuzují snad ještě větší respekt než smrtící zbraně odpočívající v rohu.

Zuřivé jeleny, brouky s tvrdými krunýři a nebezpečné králíky rozhodně nestojí za to podcenit

V očích každého z nich lze vyčíst únava, ale i radost. Radost nad tím, že se vrátili z Labyrintu a nezemřeli v něm. A podle naditých měšců u pasu si z něj i něco odnesli. Oči všech štamgastů přejíždějí z jednoho člena družiny na druhého, aby se zastavily u ženy s loutnou přes rameno.

etrian_oddysey_01.jpgetrian_oddysey_02.jpg

Ta se usměje, položí vyprázdněný korbel, hrábne do strun a pomalu začne vyzpívávat, co se v nebezpečném lese nedaleko městečka Etria stalo. Nejdříve si však neodpustí ve zkratce zmínit počátky celého cechu dobrodruhů, první krůčky Labyrintem a první šrámy. Stejně tak si nezapomene dloubnout do Shielky, majitelky místního obchodu a vůbec do všech přítomných občanů. Štamgastům to nevadí, rádi si poslechnou příběh, který již slyšeli tolikrát. Krásná žena jej totiž dokáže pokaždé podat zábavně a trošku jinak.

etrian_oddysey_03.jpgetrian_oddysey_04.jpg

Vše začalo právě zde, v Etrii, kdy do cechovní budovy přišel současný vůdce družiny a naverboval k sobě několik pečlivě zvolených nováčků, jimž dokonce přidělil i přezdívky. Následovala krátká návštěva několika obchodů za účelem koupě ozdravných elixírů a přijmutí úvodní mise v místní velké síni. Hrdinové tak dostali první větší úkol – zmapovat první patro nebezpečného Labyrintu. Najevo však vychází, že se jedná jen o ověření jejich schopností, na tuto část stačí i vojáci a placení průzkumníci. Na svých cestách ale objevují i jiné věci než je pouhá mapa.

Náležitosti Labyrintu

Po pár krocích a kreslení mapy na starobylý pergamen hrdinové potkali obávané stvůry číhající v lese. V prvním patře se jednalo jen o poměrně směšně vypadající motýly, krtky a krysy, ale postupem času začalo přituhovat.

Po odprodání všech zbytků nestvůr se rozšíří nabídka v místním obchodě

Přibyli zuřiví jeleni, brouci s tvrdými krunýři, nebezpeční králíci i další nestvůry a rozhodně nestálo za to je podcenit. Pokud se tak stalo, následky bývaly fatální – hluboká zranění či dokonce smrt rozhodně nebyly příjemným zážitkem i přes následné vítězství nad nestvůrou.

etrian_oddysey_artwork.jpg

Co těšilo mnohem více, bylo vítězství po dlouhém taktickém boji. Za každý vítězně dokončený střet totiž obdrželi části těl nestvůry. Většinou jich nebylo mnoho a ani po prodeji pořádně nestačily na dokoupení potřebných ozdravných elixírů a mastí, ale aspoň pro začátek stačily i tyto malé drobky. Navíc se po odprodání všech zbytků rozšířila nabídka i v místním obchodě. Z krunýřů brouků se dá udělat nové brnění, z různých drápů jsou pak zajímavé zbraně. Jedinou nevýhodou pak byla cena tohoto lepšího vybavení, jež mnohonásobně převyšovala cenu potřebných surovin.

etrian_oddysey_05.jpgetrian_oddysey_06.jpg

Mnohem větší radost však vypukla ve chvíli, kdy hrdinové objevili skryté truhly, v nichž se nacházely peníze nebo zbraně. Více asi potěšilo nové vybavení, neboť se povětšinou ještě ani nedalo koupit v obchodě a jeho síla mnohonásobně převyšovala všechny dostupné propriety určené k zabíjení. Z bardky, která ještě nedávno podporovala ostatní členy družiny jen písněmi, protože luk byl jednoduše příliš slabý na to, aby měl nějaký efekt, se tak rychle stala platná bojovnice.

Úkoly spíše pro masové vrahy

Zamýšleným kořením neustálého tupého vybíjení nepřátel se pak asi měly stát úkoly od občanů města, kteří přeci jen občas něco shání. Malým problémem ale je to, že se v podstatě jedná jen o jakousi další motivaci pro zabíjení příšer. Nedočkáte se totiž jiného úkolu, než „přines 10 kusů toho a toho“, „zabij sám nestvůru z patra x“ či „zůstaň 5 dní na patře y.“ S překvapením však musím dodat, že se jedná o dostatečně osvěžující prvek – samotné zabíjení je totiž zábavné a vyhlídka na odměnu jen zvýší vaši chuť pokračovat dále.

etrian_oddysey_07.jpgetrian_oddysey_08.jpg

Ještě zábavnější částí jsou však bitvy s bossy (a občas i obutými.) Menšího hlavního nepřítele potkáte ve většině pater, kde je znázorněn oranžovou ohnivou koulí, boss celé oblasti je pak označen koulí černou. Každý z nich je totiž samostatnou individualitou a boje s nimi vyžadují speciální taktiku. V podstatě se jedná o zkoušku vašich schopností, správného výběru dovedností a důslednosti tréninku vašich hrdinů.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: RPG | RPG dungeon
Výrobce: Atlus | Webové stránky hry
  • Kreslení mapy na touchpad
  • Velké množství povolání
  • Soubojový systém
  • Délka
  • Obtížnost
  • Možný stereotyp
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,