Preview: EVE Online - Incarna - lidé a lodě

Odborníci na slovo vzatí rozebírají šroubek po šroubku kolosální rozšíření pro EVE Online. Pojďte zjistit, jestli stojí za to.

MMO sandbox hra EVE Online od studia CCP Games funguje už řadu let a je uznávaná hlavně hard-core menšinou hráčů pro své úžasné univerzum, které je zcela persistentní a řízené hráči. I když hra byla oproti jiným MMO projektům v řadě prvcích značně vepředu (například propracovaností ekonomiky a vlivem politiky a diplomacie na hráčské korporace a univerzum hry), jedna věc jí chyběla - lidský avatar.

Soustředění se na plavidlo

Hra se totiž soustředí především na hráčovu kosmickou loď, se kterou hráč brázdí takřka nekonečným vesmírem EVE. I když zadokujete ve stanici, jediné co vidíte, je vaše loď. Nemáte svoji postavu, máte jen jakési "pasové foto", které vidí hráči v chatu a na oficiálním fóru. Nemůžete vyjít z lodě a projít se po stanici. Ztotožnění s takovou lodí je pak logicky omnoho horší, než s humanoidním avatarem.

eveonlineincarnia_01.jpg eveonlineincarnia_02.jpg

V současné době CCP Games pracují na další expanzi pro EVE Online nazvané Incarna. Tato expanze má přinést jednu opravdu zásadní věc - lidské avatary a možnost opustit loď a procházet se po stanicích! Incarna byla dříve známá jako Walking in Stations nebo The Ambulation.

Tato expanze má přinést jednu opravdu zásadní věc - lidské avatary a možnost opustit loď a procházet se po stanicích

Incarna je ve vývoji již od roku 2006 a původně měla být vydána v roce 2008. CCP Games však během vývoje narazili na mnohé problémy ohledně realizace celého konceptu expanze, takže se vývoj značně protáhnul. Vyvstalo obrovské množství otázek, jestli tvůrci dokáží udělat co nejrealističtější animace postav, jestli jsou schopni vytvořit interakce avatarů s prostředím tak, aby vyzněly co nejpřirozeněji. Byla zde i otázka použité technologie, zdali-pak ta dokáže vykreslit stovky detailních postav na jedné obrazovce.

eveonlineincarnia_04.jpg

Pomoc odborníků zvenčí

CCP Games se rozhodli jít mimo mantinely herního průmyslu a rozhodli se hledat talenty mimo herní průmysl. Najali si módní návrháře, kteří mají pro hru navrhnout realisticky vypadající šaty a oblečení typické pro každou z hratelných ras.

eveonlineincarnia_05.jpg eveonlineincarnia_06.jpg

Vnitřní prostory stanic a různých lokací nebudou mít na starosti "klasičtí" level designéři, ale opět odborníci "zvenku" - architekti. Tak by Incarna měla přinést realistické vnitřní prostory designované především se smyslem pro využitelnost humanoidy. Inspirace pro nasvícení a dekorování stanic vzešla nikoliv z herního designu, ale z filmu: tvůrci si za vzor vzali prostředí z filmů Blade Runner a Aliens.

Nové palivo: Technologie

CCP Games dávají při tvorbě Incarny značný důraz na používání nových technologií - od Ambient Occlusion technik počítaných grafickou kartou až po realtime radiozitický nasvětlovací engine Enlighten. Je zde dokonce možnost použití efektu distorze hráčova hlasu ve voice chatu - mluvící hráč by tak měl hlasem připomínat svůj charakter; ve spojení se směrovým zvukem a hlasitostí závislou na vzdálenosti by se mohlo jednat o značně užitečnou featuru. CCP Games o tomto systému mluví jako o Voice Fonts.

Je zde dokonce možnost použití efektu distorze hráčova hlasu ve voice chatu - mluvící hráč by tak měl hlasem připomínat svůj charakter

A nakonec je tu fyzikální technologie APEX Clothing, která má zajistit značně realistickou simulaci látek, takže se můžeme těšit na ladné pohyby oblečení věrně kopírující pohyby postavy a tak dále.

Co by měla Incarna dále přinést?

Server Massively exkluzivně vyzpovídal "Alliho" Ottarssona a Nathana Richardssona z CCP Games. V Incarna by tak hráči měli mít k dispozici různé radovánky, jako možnost si zagamblařit nebo si zahrát nějaké minihry, které by dokonce měly mít vliv na hru jako celek. Incarna je očividně designována jako více casual projekt ve srovnání s EVE s nízkou náročností na naučení se hry. Asi nejvíce vzrušující featurou Incarny je však existence kriminálního podsvětí v řadě systémů, kde hráči mohou dostávat a plnit zvláštní "underground" mise.

eveonlineincarnia_03.jpg

Původní design Incarny počítal s možností zakládání a provozování obchodů, barů a heren hráči. Hráči by také měli mít možnost se připojit ke hře z jiné stanice skrze holografický systém. Kanceláře a velitelství korporací by se s příchodem Incarny měly změnit v EVE obdobu soukromých guildovních hal. Dokonce se mluví o 3D holografické místnosti, kde velitelé mohou řídit bitvy v reálném čase a korporace by zde mohly plánovat své příští strategické kroky.

Shrnutí

Incarna přinese do EVE zcela zásadní prvky v čele s avatary a možností opustit loď. Právě díky této možnosti se Incarna stala snad nejočekávanější expanzí EVE Online a už teď se dokonce najdou hráči, kteří okamžitě po vydání expanze plánují strávit celý svůj život na stanicích. Incarna také může zprostředkovat více causal stranu EVE se zvládnutelnou "křívkou učení". Dokonce může přinést hráčům nový způsob, jak proniknout do EVE Online a pomalu stoupat křivkou učení až na samý vrchol, kdy se z hráče stane zkušený harcovník univerza hry. Den, kdy bude Incarna vydána, se klidně může stát dnem, kdy se EVE stane skutečně univerzální ve svém rozsahu.

Diskuzi a anketu ke hře najdete na stránkách MMOGames.cz

MMOGames banner

Váš názor Další článek: iPhone recenze: Flight Control – šíleně šílené

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,