PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Modern Warfare 2 – zpátky do současnosti

Modern Warfare znamenal rekordní tržby, kam asi zamíří další díl série? Vzhůru mezi teroristy a opět s Infinity Ward.

Kosení nácků po desítkách již neláká tak, jako kdysi. Teroristi a podobná chátra, ti dnes frčí. Tak to alespoň vidí tvůrci, kteří pracují na… raz, dva, tři… už to mám, na šestém pokračování veleúspěšné série Call of Duty. Všechna, kromě jedno dílu, byla zasazena do nejkrvavějšího konfliktu v dějinách lidstva, tedy do druhé světové války. Kromě čtverky (Modern Warfare) všechna nabídla dokola opomíjené téma.

 

To byla nicméně chyba, poněvadž MW si do tohoto dne koupilo 13 milionů lidí. A to, uznejte sami, není vůbec špatný výsledek.

VIDEO: 1674 'Modern Warfare 2 - trailer'

Modern Warfare 2 tedy bude! Vývoj se opět vrací k mateřské firmě Infinity Ward, která pětku (World at War) přenechala Treyarchu. Jak se nicméně zdá, pětka nedosáhla potřebných kvalit a hlavně úrovně prodejnosti Call of Duty 4: Modern Warfare. Tak co, hoši? Překonáte těch 13 melounů? Zatím je k tomu dobře nakročeno, jen co je pravda.

Call of Duty již nebude tak úplně Call of Duty

Na největším herním veletrhu E3 bylo prezentováno demo, které nás dostalo pod pokličku hry. "Call of Duty již nebude tak úplně Call of Duty," stručně řečeno. Ale nebojte se, neznamená to, že Infinity Ward vytváří zcela novou hru, to tedy opravdu ne. Spíš do MW2 chce komponovat vícero nových možností.

Call of Duty vs. Modern Marfare 2

Ve všech dílech CoD byla v plnění misí vždy jen jedna pomyslná cesta, kterou jste za každou cenu museli jít. Modern Warfare 2 tedy chce otevřít zcela novou stránku předtím jednotvárné knihy, kterou máte již pětkrát přečtenou, a která už, přiznejte si to, nelákala jako dřív. Co z toho plyne? Větší zaměření na možnosti a taktéž na stealth (mise budou procházeny většinou jen v malé skupince vojáků). Operovat se totiž bude zejména v týlu nepřítele.

modernwarfare2_01.jpgmodernwarfare2_02.jpg

Příběh Modern Warfare 2 si do jisté míry bere několik pozůstatků z prvního dílu. Nepochybně znáte záporáka Zakhaeva, který dělal peklo v MW. Ten ovšem na konci zemřel, tudíž se již ve dvojce objevit nemůže. Jeho jméno nicméně ve hře zazní. Příběhově vzato se totiž MW2 bude pohybovat kolem jeho známého - Makarova, člověka patřícího ke spolku tamní ruské mafie.

modernwarfare2_03.jpgmodernwarfare2_04.jpg

Nikdo pořádně neví, co Makarov vlastně chce. Takže je úkol pro hráče jasný - zjistit to. K nápomoci vám bude kapitán Soap MacTavish (ano, za něj byla britská kampaň v MW), který bude rozdávat povely a rozkazy. S jeho maličkostí budete operovat na nepřátelském území, jeho rozkazy splníte bez reptání a klidně i zemřete. Pro osud lidstva všechno.

Větší role pro příběh

Příběh nebyl, v případě série CoD, nikdy nijak zvláště vyzdvihován. Dalo by se říct, že ve všech minulých dílech se objevil jen proto, aby někdo nereptal. Ostatně, Call of Duty je série, kterou bezpočet lidí hraje díky hutným přestřelkám a skvělé atmosféře z kolem probíhající vřavy. A právě tady nastává další změna - IW zase obrací na novou stránku. Příběh by měl podle všechno být promyšlený, smysluplný a záživnější, než kdy předtím.

Potichu nebo hlučně? Volba je na vás

Nyní se ovšem vraťme k zmiňovaným ukázkám na E3. Prezentována byla mise v extrémním počasí, tedy sněhové vichřici kdesi v Rusku. Hned začátek videa ukazuje to, o čem jsem výše mluvil. Hrdina Roach a Soap MacTavish balancují na hraně se svým životem. Lezou po ledovci, pod nimi propast jako hrom. Do toho bubnuje sněžná vichřice. Stačilo by malé zaškobrtnutí a mise se změní v tragédii. To je alespoň adrenalin. Atmosféra se dá krájet.

Tlukot srdce

Takovýmto stylem je navržena většina všech misí, které v MW2 naleznete (podle všeho by jich mělo být shodně jako v jedničce, ovšem délka se o něco málo prodlouží). Potichu nebo hlučně? Volba je na vás. Podobně je to i s časem. Teď nebo později? Je to úplně jedno, vždy se ovšem musí přihlížet na okolnosti, které buď pomohou, nebo dostanou pod drn. Vyplatí se tedy mít všechny kroky dopředu rozhodnuté. Ovšem pořád to jde i Rambo stylem, nebojte. Tvůrci tímto tahem chtějí zaútočit na větší spektrum hráčů. Vynikající cesta k pokoření již zmiňovaných 13 milionů prodaných kopií.

modernwarfare2_05.jpgmodernwarfare2_06.jpg

Závěr ukázky rovněž odhalil další novotinu, a sice možnost jezdit na sněžných skútrech. Společně s MacTavishem tak hlavní hrdina ujede nepřátelským jednotkám, které již zaregistrovaly jejich přítomnost. Takže si užijeme i honičky! Za jízdy půjde navíc střílet, takže nepřátelům můžete jak ujet, tak je zastřelit. Navíc se již nemusíte bát toho, že po sestřelení několika skútrů by přijeli další. Respawnování nepřátel se částečně omezí. Nicméně i tak pozor na pařezy a stromy.

modernwarfare2_07.jpgmodernwarfare2_08.jpg

Multiplayer je v případě série Call of Duty kapitolou samou o sobě. Vždyť konkuruje i takovému velikánu, jakým Counter-Strike nepochybně je. V Modern Warfare 2 tomu není jinak. Infinity Ward chystá i pár nových modů, které mají hru posunout ještě k větší zábavě. Například mod Special Forces, jež půjde hrát kooperativně, přinese nepochybně dosti pestré zábavy. Koho by také nebavilo s kamarádem procházet mise a být atakován hráči ostatními?

Vypadá to hezky

Nevím, co mě k tomu vede, ale i přesto – Modern Warfare 2 vypadá zatím v celé série Call of Duty nejlíp. Vzbuzuje konečně trochu jiný dojem a rovněž se snaží určitým způsobem vybruslit ze zatuchlých vod linearity a stereotypu. Studio Infinty Ward ví, co dělá. Tak snad se to povede, kluci zlatí. Věřím vám. Ať už to dopadne, kterak chce, Modern Warfare 2 se na pulty dostaví již tradičně na podzim tohoto roku.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS z moderního prostředí
Výrobce: Infinity Ward | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. listopadu 2009
  • Strhující atmosféra
  • Multiplayer
  • Hudba
  • Zjednodušování
  • Linearita
  • Krátkost kamapně
Diskuze (6) Další článek: Uncharted 2 nejlepší hrou E3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,